2023-04-25, 23:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
höll käft om Sarfo

Du menar alltså att KoT var medvetna om att han var en sexualförbrytare men höll tyst? Det är en väldigt grov anklagelse som du absolut bör källbelägga.
Citera
2023-04-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du menar alltså att KoT var medvetna om att han var en sexualförbrytare men höll tyst? Det är en väldigt grov anklagelse som du absolut bör källbelägga.

Det är allmänt känt att Sirius fått reda på att Sarfo sprang efter 12-åringar ett antal gånger och då bör nog deras tränare fått reda på det med. Vill du ha källa så googla, har stått i många artiklar.
Citera
2023-04-25, 23:43
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Är det er testosteronhalt som gör att ni tycker sexualbrott och rattfylla är ok? Jag hade skämts som en hund om dömda sexförbrytare och rattfyllon fick springa runt och avtjäna straff i Hammarbys tröja oavsett hur många guld det inneburit.

Jag skäms såklart. Det vet jag även andra MFFare gör. Men sen finns det massa MFFare till idioter också som inte bryr sig...döm inte alla MFFare...vi är inte alla samma person...
Citera
2023-04-25, 23:57
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Är inte detta rätt så vedertagna fakta och allmänt känt hos de flesta? De var självklart medvetna om att han höll på med en minderårig. Som jag förstår det så försökte de dessutom "prata vett" med honom. Sedan ska de ha låtit det passera och ändå haft honom i startelvorna och hållit käft om saken när han sedan såldes till Malmö.
Citera
2023-04-26, 00:13
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Är inte detta rätt så vedertagna fakta och allmänt känt hos de flesta? De var självklart medvetna om att han höll på med en minderårig. Som jag förstår det så försökte de dessutom "prata vett" med honom. Sedan ska de ha låtit det passera och ändå haft honom i startelvorna och hållit käft om saken när han sedan såldes till Malmö.
Tror även att det gjordes ett tv program om detta, "Uppdrag granskning" kanske det var.
Allsvenskans smutsigaste affär, 15 miljoner åt helvete.
Citera
2023-04-26, 00:17
Bannlyst
Citat:

Om du har sett Janne Josefsson dokumentären så framgår det just tydligt att Thomas Lagerlöf visste om vad Sarfo sysslade med då han fångade Sarfo och flickan tillsammans efter en Sirius-träning, och bad även lokalmedia att tysta ner det när de uppmärksamade det. Framgår också i dokumentären.
Lokalpressen erkände i dokumentären att Thomas Lagerlöf hade kontaktat dem.

Det är ingen ”grov anklagelse” utan det är fakta på bordet saker som framgick tydligt i Janne Josefssons dokumentär om just Sarfo-fallet.

Dessutom framgick det också att Sarfo flertalet gånger hade blivit inkallad till Kim/Tollens rum för ”kvartssamtal” utan att det skedde några åtgärder. Dvs han blev avstängd eller något.
Den källan kom ifrån en fd Sirius-spelare som spelade i Sirius just då och var med i omklädningsrummet och bevittnade detta. Givetvis är spelarens idenditet maskerad i dokumentären men ändå ännu en berättigad källa.

Om du har missat ”Uppdrag granskning”-dokumentären så rekommenderar jag dig att se den innan du uttalar dig.
Senast redigerad av ytmamz 2023-04-26 kl. 00:40.
Citera
2023-04-26, 01:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Det är allmänt känt att Sirius fått reda på att Sarfo sprang efter 12-åringar ett antal gånger och då bör nog deras tränare fått reda på det med. Vill du ha källa så googla, har stått i många artiklar.

Be inte någon googla, det är fjortisbeteende.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Det är en nyhet för mig att KoT visste att han begick brott och höll tyst om det.

Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Janne Josefsson dokumentären

Janne Josefsson och Uppdrag Granskning har mig veterligen aldrig gjort en dokumentär om Sarfo-fallet. Däremot så sände Kalla fakta ett reportage om det hela och det har jag sett. I det reportaget påstods det inte att KoT visste att Sarfo hade begått brott utan snarare att dessa herrar var naiva och godtrogna.
Citera
2023-04-26, 03:20
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
BP på Grimsta kommer att var svårspelade för alla lag. Att de väljer att spela sina hemmaderbyn på "bortaplan" kan bli sportsligt förödande om de missar kontraktet med en-två poäng.

...
Glad att vi lyckades döda matchen igår och inte gjorde den onödigt spännande.
Jag har också tänkt på det. Borde dom inte tycka hemmafördelen väger mer än pengarna?

Borde vara enklare för ett litet lag som Häcken och BP att spela på sin hemmaarena inför några få fans istället för att spela på en riktig arena med massa fans..
Senast redigerad av Free12 2023-04-26 kl. 03:23.
Citera
2023-04-26, 03:22
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom lär gå till iaf ECL-gruppspelet. Det är nästan omöjligt att missa det som mästare numera med det nya upplägget.
Jo men tänkte mest på CL/EL där det skulle kunna vara intressanta storlag som kom på besök och fyllde arenan pga det Inte kommer någon att vara intresserad av Häcken mot något ECL lag ?
Citera
2023-04-26, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jo men tänkte mest på CL/EL där det skulle kunna vara intressanta storlag som kom på besök och fyllde arenan pga det Inte kommer någon att vara intresserad av Häcken mot något ECL lag ?

Finns en del publikdragande lag med också, förra säsongen fanns till exempel Fiorentina, Villareal, West Ham, FC Köln, så det finns en del lag från dom största ligorna med och en hel del från medelstora ligor så nog går det att dra publik, men dom ska ta sig dit med och det blir inte så lätt, tror inte Häcken har seedningspoäng för att kunna få lite gynnsammare motstånd i kval.
Citera
2023-04-26, 05:50
Bannlyst
Citat:
Be inte någon googla, det är fjortisbeteende.

Det är en nyhet för mig att KoT visste att han begick brott och höll tyst om det.

Janne Josefsson och Uppdrag Granskning har mig veterligen aldrig gjort en dokumentär om Sarfo-fallet. Däremot så sände Kalla fakta ett reportage om det hela och det har jag sett. I det reportaget påstods det inte att KoT visste att Sarfo hade begått brott utan snarare att dessa herrar var naiva och godtrogna.

Du har rätt i att det vara Kalla Fakta och inte Uppdrag Granskning, det var jag som blandade ihop programmen Det var efterallt ett par antal år sedan. I dokumentären framgick dock allt jag skrev i inlägget ovan. Dvs ”kvartsamtalen” mellan KoT och Sarfo och nedtystandet i media.

Finns fler som upplevde att Sirius visste om detta efter sett dokumentären.

https://www.reddit.com/r/Allsvenskan/comments/ebbkeu/kalla_faktas_granskning_av_kingsley_sarfo/
Senast redigerad av ytmamz 2023-04-26 kl. 05:54.
Citera
2023-04-26, 06:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Nja. Titta ajälv denna säsongen och förra som Roma vann. En hel del hyfsat från större från stora ligorna som gör upp även där.

Med det sagt så är chanserna nog rätt hyfsade även för EL om dom bara tar sig för rätt antal hinder i kvalet. CL är svårare men inte omöjligt. Men då måste oftast någon bragd till som tex MFF fått göra dom gångerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in