2023-05-04, 16:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Din sista mening håller jag med om. Riskerna ökar dock om man ger sig in med någon från hederskultur, som den mördade kvinnan vi diskuterar i tråden tyvärr gjorde. För då tillkommer riskerna att inte bara mannen själv, utan även mannens familj och utökade familj, kan komma att vilja döda en av skäl som man inte ens själv förstår. Som dom kanske inte ens själv förstår fullt ut? Och det händer ju inte så ofta om man blir tillsammans med Erik Andersson, även om man kan bråka med svärmor ibland!

Angående amerikanska negrer, så är de den mest brottsliga etniska gruppen i USA, by far. Om de är troende och går i kyrkan, så är det kanske en liten garanti... Men nu tänkte jag tyvärr direkt på Christina Herrströms "ödeläggare", som var en amerikansk neger som till och med hade anställning i en svensk kyrka, som körledare... Jag håller mig borta från dem också.
Det finns inga garantier att män inte slår dödar kvinnor oavsett var dem kommer ifrån. Våldet är just från gruppen män. Ger man sig ihopp med en kriminell , missbrukare eller extremist så ökar risken oavsett ras. Man får gå på person ingen är perfekt. Är någon för perfekt är det också en varningssignal.
Citera
2023-05-04, 17:25
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det finns inga garantier att män inte slår dödar kvinnor oavsett var dem kommer ifrån. Våldet är just från gruppen män. Ger man sig ihopp med en kriminell , missbrukare eller extremist så ökar risken oavsett ras. Man får gå på person ingen är perfekt. Är någon för perfekt är det också en varningssignal.
Fast jag tycker att det är fel att gruppera människor. Jag skulle hellre vilja säga att det inte har med, ras, kön, eller sexuell läggning att göra. Utan personen.

Är det en person som rånat, skit i den. Oavsett kön, sex eller religion.

Så slipper vi ganska tråkigt manshat från bittra tanter.
Citera
2023-05-04, 18:15
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Om bara hälften av alla kunde läsa, skulle det inte bli sådana här långa trådar med nonsens.

Och många killar (antar jag) ifrågasätter hur Saga kunde skaffa barn med honom på grund av hans etnicitet osv. Att hon får skylla sig själv osv.
Jag är själv kille, svensk i alla fall några generationer bort. Men när jag läser kommentarer här blir jag inte alls förvånad över att svenska tjejer kan välja utländska män.
Med dom värderingar, bristande kunskaper och inte ens förmåga att tolka/läsa sina egna länkar skulle jag bli förvånad om svenska snygga tjejer skulle välja dom....
Ok, det är alltså en svensk mans fel.

Personligen så kan jag tycka att det är ett ganska uttjatat ämne. Men vad du säger, är alltså att pga av kommentarer på FB, så skaffade hon sig en gangsterkille som hade ihjäl henne.

I Sverige får kvinnor själva välja sina män. Det gjorde hon.
Citera
2023-05-04, 18:28
Medlem
landbandys avatar
MGM kunde inte ha tänkt sig att ha valt vägen: att berätta för henne hur pass mycket det hela påverkat

honom; och att han inte på något sätt kunde fullfölja livet med henne; med påtryckning utav hans

familjemedlemmar - sedan låtit henne vara med sitt barn, låtit henne leva vidare ,övergiven ;men

ändock chans att få kärlek från sin mamma ,syster och andra vänner och genom lyckan över barnet ;

lyckas ha ett fortsatt okej liv .. *

Varför hade han behov av att döda sin egen son och henne ?

Det är där jag undrar var "hästarna står i den spiltan"? Tror inte "hästarna var hemma där alls" ,tyvärr...

Att använda sitt omdöme omkring att skona kvinnor och barn trodde jag tillhörde manlighet !!?
Senast redigerad av landbandy 2023-05-04 kl. 18:34.
Citera
2023-05-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasharen10
Ni är ute och cyklar.. j

Saga är halv Mexikan och halv svensk. Hon har jobbat i city gross i Vivalla. Förmodligen har hon träffat sin kille där då han är från Vivalla.
Hedersmord?😂😂 Nu får ni lugna ner er.
Hennes mor heter Malisa. Det är ett thailändskt namn.
Citera
2023-05-04, 19:23
Medlem
Citat:
Om bara hälften av alla kunde läsa, skulle det inte bli sådana här långa trådar med nonsens.

Och många killar (antar jag) ifrågasätter hur Saga kunde skaffa barn med honom på grund av hans etnicitet osv. Att hon får skylla sig själv osv.
Jag är själv kille, svensk i alla fall några generationer bort. Men när jag läser kommentarer här blir jag inte alls förvånad över att svenska tjejer kan välja utländska män.
Med dom värderingar, bristande kunskaper och inte ens förmåga att tolka/läsa sina egna länkar skulle jag bli förvånad om svenska snygga tjejer skulle välja dom....

Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
WORD 🙌🏽💪🏼

Har aldrig sett en svensk tjej tillsammans med en somalier. Sedan såg jag att hon inte var etniskt svensk utan en blandras.

På det hela taget antar jag att hon drog sig till honom eftersom hon själv hade store problem i livet och antagligen var på glid/hängde med fel folk.

Jag är ingen rasist, jag hatar ingen religion eller fredliga människor, men jag råder verkligen samtliga sekulära kvinnor att i högsta grad undvika män som har islamistiska tankegångar eller kommer från familjer med sådana tankegångar. Det slutar sällan bra. Mannen kan vara muslim, men när det blir för mycket religion inblandat eller hederstänk så spring därifrån.
Citera
2023-05-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Har aldrig sett en svensk tjej tillsammans med en somalier. Sedan såg jag att hon inte var etniskt svensk utan en blandras.

På det hela taget antar jag att hon drog sig till honom eftersom hon själv hade store problem i livet och antagligen var på glid/hängde med fel folk.

Jag är ingen rasist, jag hatar ingen religion eller fredliga människor, men jag råder verkligen samtliga sekulära kvinnor att i högsta grad undvika män som har islamistiska tankegångar eller kommer från familjer med sådana tankegångar. Det slutar sällan bra. Mannen kan vara muslim, men när det blir för mycket religion inblandat eller hederstänk så spring därifrån.

Varför antar du att hon hade problem och hängde med fel människor? För att hennes mamma är adopterad som liten? Och hon har en helsvensk pappa?
Citera
2023-05-04, 20:51
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Alla somaliska grabbar i 20 års åldern som bott i Sverige en längre tid är definitivt inte praktiserande muslimer.

Källa?
Citera
2023-05-04, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
FUP för GM: https://gofile.io/d/KDVyUT
Men tanke på att de kommer svara "ingen kommentar" lär det dröja till den nya FUP.
Citera
2023-05-04, 21:02
Medlem
Citat:
Varför antar du att hon hade problem och hängde med fel människor? För att hennes mamma är adopterad som liten? Och hon har en helsvensk pappa?

Står att hon haft god man i tråden.
Citera
2023-05-04, 21:32
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Står att hon haft god man i tråden.

Det finns också ett inlägg från samma användare som rättar den informationen vilket du tydligt missat?
Citera
2023-05-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Vem mördade Saga? Är det klarlagt?

Nej det är inte klarlagt, pojkvän MGM men absolut inte bevisat.. skulle nog säga att det finns några misstänkta till i detta fall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in