• 1
  • 2
2023-05-04, 16:35
Medlem
Mondhers avatar
På något konstigt sätt hade jag missat alla dessa år tråden där vi uttrycker hat mot kvinnor eller något sånt heter den. Jag "upptäckte" den förra veckan ungefär. Tråden, tillsammans med en dokumentär jag lyssnade på nyligen om ett brott någon incel begått i USA för några år sen, är bakgrunden till denna tråd. Det jag undrar är ifall det är någonsin ok att hata en hel grupp människor som t.ex i detta fall "kvinnor". Spontant tänker jag att det ALLTID är fel men när jag tänker efter är det inte lite mer komplicerat än så? Alltså om man t.ex blivit dissad gång på gång av just kvinnor så skapar ju det ändå en känsla av hat mot alla kvinnor så småningom. Eller är det något allvarligt fel på personen om en sådan känsla skapas?
Citera
2023-05-04, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
På något konstigt sätt hade jag missat alla dessa år tråden där vi uttrycker hat mot kvinnor eller något sånt heter den. Jag "upptäckte" den förra veckan ungefär. Tråden, tillsammans med en dokumentär jag lyssnade på nyligen om ett brott någon incel begått i USA för några år sen, är bakgrunden till denna tråd. Det jag undrar är ifall det är någonsin ok att hata en hel grupp människor som t.ex i detta fall "kvinnor". Spontant tänker jag att det ALLTID är fel men när jag tänker efter är det inte lite mer komplicerat än så? Alltså om man t.ex blivit dissad gång på gång av just kvinnor så skapar ju det ändå en känsla av hat mot alla kvinnor så småningom. Eller är det något allvarligt fel på personen om en sådan känsla skapas?
Det är bara lågintelligenta som hatar hela grupper, naturligtvis.
Citera
2023-05-04, 16:41
Medlem
Halloween2s avatar
Andra tråden i dag om att TS har problem med kvinnor. Jag undrar vart felet sitter?
Citera
2023-05-04, 16:43
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:

Det är livsviktigt att generalisera, det är så vi undkommer faror och det sitter i oss sedan vi levde på savannen och det gällde liv och död. Att hata en grupp gör att man blir vaksam och ser farorna, för man vet aldrig när stereotypen faktiskt slår till på riktigt.
Citera
2023-05-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ok eller inte? Du har all rätt i världen att hata vad du vill då hat är en känsla. Sedan kanske ytterst få orkar med att höra skiten som ofta kommer ur käften på människor som hatar
Citera
2023-05-04, 16:50
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Andra tråden i dag om att TS har problem med kvinnor. Jag undrar vart felet sitter?

Haha bra försök. Många andra har försökt före dig men det gick inte så bra för dom. För jag kan j inte hata kvinnor eller ens ha problem med dom. Anledningarna till det är många och det har jag redan förklarat många gånger. Kvinnor är för mig som vilket annat fenomen som helst, det enda man kan göra med det är att analysera det och försöka förstå det för att kunna förstå sin samtid och sitt samhälle. Varken mer eller mindre.
Citera
2023-05-04, 16:53
Medlem
Liberationfronts avatar
Om man är en ensam incel så får den hata allt som den inte kan påverka inklusive sig själv. För den (incel) har ingen förmåga till självkritik.
Citera
2023-05-04, 16:55
Bannlyst
Citat:
Som fri, tänkande människa, så tycker och tänker du väl vad fan du vill. Du får hata kvinnor, cyklister, pensionärer, fästingar, BMW-förare, osv. Det är du som avgör. Ingen ska komma och säga till dig att inte tycka om hundar, för det finns snälla hundar. Tycker du inte om hundar, så är det ditt val. Vill du omvärdera det valet, så är det upp till dig.
Citera
2023-05-04, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Det är livsviktigt att generalisera, det är så vi undkommer faror och det sitter i oss sedan vi levde på savannen och det gällde liv och död. Att hata en grupp gör att man blir vaksam och ser farorna, för man vet aldrig när stereotypen faktiskt slår till på riktigt.
Det är bara paranoida idioter som generaliserar eftersom de inte har intelligens nog att urskilja de verkliga hoten. Parat med allt för stor rädsla.
Citera
2023-05-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Det är bara lågintelligenta som hatar hela grupper, naturligtvis.

Är det så? Om du märker att en viss typ av grupp, som tillhör en gemenskap och delar kulturella uttryck typ samma kläder, språk, mannerism - nästan alltid gör sig skyldiga till vissa typer av brott.

Är du lågintelligent om du då i syfte att lösa kriminalitet inom samma brottskategorier fokuserar dina samlade resurser på just den här gruppen då?

Såhär jobbar polisen och det är okej, men om jag som arbetsgivare märker liknande fenomen över något och selektivt ej anställer folk pga detta så är jag rasist va?
Citera
2023-05-04, 17:01
Tja, är det ok att hata våldtäktsmän och nazister?
Citera
2023-05-04, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Är det så? Om du märker att en viss typ av grupp, som tillhör en gemenskap och delar kulturella uttryck typ samma kläder, språk, mannerism - nästan alltid gör sig skyldiga till vissa typer av brott.

Är du lågintelligent om du då i syfte att lösa kriminalitet inom samma brottskategorier fokuserar dina samlade resurser på just den här gruppen då?

Såhär jobbar polisen och det är okej, men om jag som arbetsgivare märker liknande fenomen över något och selektivt ej anställer folk pga detta så är jag rasist va?
Nej visst om ALLA i en grupp begår brott, visst. Men de flesta har ju inte IQ nog att inse att det bara är en del av gruppen som begår brott.

Samma med kvinnor. Alla kvinnor är inte helt lika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in