Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag förstår norska bättre, kollegor har haft både norskt och danskt ursprung.
Så jag insåg det underlättade om jag läste danska med norsk accent. Hahaha!
Det som skrevs om Emelie och bilen, ang tunneln, lät troligt relaterat till tid att gå och åka bil dit.
Funderar fortfarande på hans MO. Om han lockar med skjuts, ev svarttaxi, men attackerar om det inte fungerar.
Han verkar ha varit väldigt villig att skjutsa tjejer som tränare.
Ja, jeg tenker at GM sannsynligvis hadde beregnet hvor lang tid det ville ta for EM å gå til det punktet på stien der han senere angrep henne (dette kan han eventuelt ha beregnet ut fra tidligere eventuelle observasjoner av EM), og at han helt sikkert visste hvor lang tid han kom til å bruke på å kjøre til det punktet.
Jeg spekulerer på årsaken til at han ventet de minuttene ved Korsør stasjon før han startet bilen 04.07 og deretter kjørte, og jeg tenker dette: Han ventet fordi han ønsket å observere at hun gikk i den retningen som han eventuelt tidligere hadde observert at hun brukte å gå. Og han ventet noen ekstra minutter før han startet bilen da han sto parkert på Korsør stasjon, fordi han ønsket å ha bilen parkert på
gjerningsstedet i kortest mulig tid (i tilfelle eventuelle vitner kom).
Citat:
Funderar fortfarande på hans MO. Om han lockar med skjuts, ev svarttaxi, men attackerar om det inte fungerar.
Han verkar ha varit väldigt villig att skjutsa tjejer som tränare.
Jeg tenker at han eventuelt kan ha brukt alle de tre metodene ved forskjellige anledninger (dersom han er en serieforbryter), men at han hadde planlagt og bestemt seg på forhånd for å bruke angrepsmetoden mot EM.
I en av artiklene sto det noe slikt som at GM må ha vært veldig godt kjent på Korsør, og det tror jeg at stemmer. GM må ha hatt oversikt over hvilken kjørerute som var uten kameraovervåkning, og han kjørte kanskje den nevnte "hemmelige" veien (der biltrafikk ikke er tillatt). Man jo ha vært i området noen ganger hvis man har kjennskap til slike detaljer, tenker jeg.
Min spekulasjon om at han tidligere kan ha observert EM ved en eller flere anledninger (
hvis EM tidligere hadde gått samme strekning) da hun gikk hjem fra Korsør stasjon, kan stemme pga bl.a. de minuttene han ventet frem til 4.07 (han visste
når han måtte kjøre for å rekke å komme til det punktet før EM nådde dit), og dette tyder også på at han hadde vært i området tidligere (= han var godt kjent på Korsør).
Det kan kanskje hende at GM en annen dag hadde forsøkt å lokke EM med skyss i Slagelse eller på Korsør stasjon feks, og at EM takket nei? Hvis han forsøkte dette, er det kanskje mulighet for at EM fortalte en venninne om det og om hans utseende og bil (og at de eventuelle opplysningene i så fall ble videreformidlet til politiet)?