2023-04-03, 11:18
Medlem
alprans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Verkar som han brukar hitta på konstiga skäl att han ska bli frisläppt.

Från den tidigare länkade expressenartikeln:

"Kim Eriksson har även försökt bli frisläppt omedelbart i Sverige. Detta eftersom Kriminalvården, efter att han beviljats att få avtjäna resten av straffet i Sverige, förde hit honom i januari utan att han hade en giltig id-handling. Kim Eriksson hävdade att han därmed förts in i landet illegalt. "

Det är ju en... speciell tolkning det

Ja, men det gör nog alla som sitter långa fängelesestraff och vill ut...
Citera
2023-05-03, 14:11
Medlem
ImBurnings avatar
Nu ska han bli författare.

Kim om sitt nya liv - släpper bok, Sundsvalls Tidning, 2023-05-03, https://www.st.nu/2023-05-03/kim-om-...v--slapper-bok.
Kim Berglund, tidigare Eriksson Sirawan, är tillbaka i Sundsvall. Nu har han sålt sin berättelse – och skaffat agent:
- Jag vill skriva historien som den är. Jag vill göra en bok i klass med Shantaram, Papillon eller Mister Nice. Sådant gillar jag själv, säger Kim Berglund.
Citera
2023-05-04, 05:24
Medlem
Dilkingtons avatar
https://www.st.nu/2023-05-04/kim-eft...har-lidit-mest

Citat:
Hon var två månader när de skiljdes åt.
Efter fängelseåren i Thailand är Kim Berglund nu tillbaka hos sin dotter.
– Min familj har lidit mest av det jag har varit med om, säger han.

Mycket skriverier om Kim nu, Sundsvalls tidning. 🧐

”Min familj har lidit mest av det jag har varit med om”! Du menar av det du orsakat? Du fortsatte den kriminella banan trots att du hade en två månaders bebis hemma.

Ingen kommer att läsa Kims bok, eftersom att ingen vet vem Kim är.
Citera
2023-05-04, 06:06
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImBurning
Nu ska han bli författare.

Kim om sitt nya liv - släpper bok, Sundsvalls Tidning, 2023-05-03, https://www.st.nu/2023-05-03/kim-om-...v--slapper-bok.
Kim Berglund, tidigare Eriksson Sirawan, är tillbaka i Sundsvall. Nu har han sålt sin berättelse – och skaffat agent:
- Jag vill skriva historien som den är. Jag vill göra en bok i klass med Shantaram, Papillon eller Mister Nice. Sådant gillar jag själv, säger Kim Berglund.

Jag är så jävla trött på hans bölande och vilken stor orättvisa han har fått uppleva.

Satans tönt.
Citera
2023-05-04, 06:17
Medlem
sfrges avatar
Hur fan lyckades karln bli fri? Han dömdes ju till döden.
Citera
2023-05-04, 08:24
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Hur fan lyckades karln bli fri? Han dömdes ju till döden.

Alla utlänningar får sitt dödsstraff omvandlat till livstid
Citera
2023-05-04, 09:59
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Alla utlänningar får sitt dödsstraff omvandlat till livstid

Tydligen så blev det inte livstid heller då eftersom han är fri nu. Blev han förflyttad till svenskt fängelse?
Citera
2023-05-04, 18:03
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Tydligen så blev det inte livstid heller då eftersom han är fri nu. Blev han förflyttad till svenskt fängelse?

Vi har även livstid i Sverige, sin inte är livet ut. Välkommen till tråden. Den är läsvärd, sätt igång
Citera
2023-05-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Vi har även livstid i Sverige, sin inte är livet ut. Välkommen till tråden. Den är läsvärd, sätt igång

Livstid i Sverige innebär livstid. Du verkar ha fruktansvärt dålig koll. Man kan ansöka om tidsbestämt straff efter 10 år men väldigt ovanligt att det beviljas inom 20 år efter dom fallit. Finns folk i Sverige som suttit in till döden
Citera
2023-05-05, 07:00
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Livstid i Sverige innebär livstid. Du verkar ha fruktansvärt dålig koll. Man kan ansöka om tidsbestämt straff efter 10 år men väldigt ovanligt att det beviljas inom 20 år efter dom fallit. Finns folk i Sverige som suttit in till döden

Det är väl extremt få som suttit mer än 20 år snarare
Citera
2023-07-18, 10:47
Medlem
Biggedys avatar
Någon som vet om själva rättsprocessen som Kim driver mot svenska staten? Är det något som startats och isåfall kan man få ut dessa som offentliga handlingar?

Vilken rätt är det som gäller?

Jag skiter i vad ni tycker om Kim eller vad han har gjort eller inte, endast om just själva fallet han säger sig bedriva. Är också intresserad om Thomas Lilius kan tvingas vittna för staten trots att han har vittnesskydd.
Citera
2023-07-18, 13:06
Medlem
Kommer bli värdelös bok om inte Kim skriver om allt drogarbete han hjälpte HA med.
Sen hoppas jag hans fd kompis kommer ut med sanningen om när han satte dit sin kompis. Kim var inte hjärnan i drogfabriken i thailand. Däremot satte DEA mfl dit han retroaktivt för all skit han gjort tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in