Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-03, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Han hade köpt chips och badtunnan och kunde låta andra få köpa också. Han låg och jäste i tunnan som en äcklig flodhäst. Hur har han mage?
Jag gillar inte honom och jag håller med, men när det väl hade hänt så kunde man låta det vara. Jag tänkte först "yes" när de började snacka om det på plats men sen när han igen skulle ta upp det inför andra så kändes det bara för mycket.. Markus = killen som ska vara extremt ödmjuk.
2023-05-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Han hade köpt chips och badtunnan och kunde låta andra få köpa också. Han låg och jäste i tunnan som en flodhäst. Hur har han mage?

De andra fick faktiskt köpa. Han använde bara sina slantar bättre. Det är trots allt ett spel. Jag hade gjort samma sak.
2023-05-03, 20:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Jag förstår att det enda du ser är det som är riktat mot Amanda, men verkligheten ser inte riktigt ut så.
Du verkar fortfarande inte ha läst vad jag har skrivit. Det är sättet man gör det. Det handlar inte om vilket som är värre.
Nu snärjer du in dig själv rejält i ditt eget märkliga resonemang. Verkar snarare vara du som inte läser själv vad du skrivit.
Sättet man gör det ja... och ditt sätt är att kalla henne för "psyko", "häxansikte" samt kommentera att hon skulle vara transsexuell samtidigt som du klagar över andras benämningar på folk här i tråden - det är ju logiskt verkligen. Begåvat.
Det gäller att ha sina prioriteringar klart för sig, vad man blir upprörd över
2023-05-03, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Nu snärjer du in dig själv rejält i ditt eget märkliga resonemang. Verkar snarare vara du som inte läser själv vad du skrivit.
Sättet man gör det ja... och ditt sätt är att kalla henne för "psyko", "häxansikte" samt kommentera att hon skulle vara transsexuell samtidigt som du klagar över andras benämningar på folk här i tråden - det är ju logiskt verkligen. Begåvat.
Det gäller att ha sina prioriteringar klart för sig, vad man blir upprörd över
Du måste förstå vem jag skriver det där till och varför jag skriver det för att förstå hur jag menar. Det där är riktat mot en person och hen vet exakt vad jag menar och varför jag skriver så. Så släpp det där nu, det har inget med dig att göra.
2023-05-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Varför ska majoriteten behöva anpassa sig till minoriteten? Helt obegripligt. Det är väl bara att strunta i att läsa i tråden om man inte har tittat på avsnittet som har släppts, eller vad är problemet?

KORREKT!
2023-05-03, 20:29
Medlem
JuniorDahlens avatar
Roligt med Dennis på auktionen, men förhoppningsvis var det här sista gången det värdelösa momentet är med. Ingen vågar bjuda över den andra och alla betalar ett mynt per grej. Bra tv.
2023-05-03, 20:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nu när Dennis luktade så gott så fick han äntligen liggad...brevid! Carro

Helt klart största vinsten för Dennis. När de gick iväg från budgivningen och Carro sade "du sover bredvid mig ikväll Dennis" kunde man nästan skymta ståfräset genom brallorna. Det här det han drömt om sedan dag 1.
2023-05-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
De andra fick faktiskt köpa. Han använde bara sina slantar bättre. Det är trots allt ett spel. Jag hade gjort samma sak.
Andra pratade om att inte bjuda över varandra för att ge alla möjlighet att köpa det man helst ville ha. Dennis gav girigheten ett ansikte, det kommer garanterat att straffa sig i förlängningen eftersom det drabbade även hans pakt.
2023-05-03, 20:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Andra pratade om att inte bjuda över varandra för att ge alla möjlighet att köpa det man helst ville ha. Dennis gav girigheten ett ansikte, det kommer garanterat att straffa sig i förlängningen eftersom det drabbade även hans pakt.

Nu fanns det ju några som budade över andra men INTE mer än att de som hade minst pengar i sin påse dvs 5 mynt klarade av att kunna buda de med - alla var ju överens om det och DEN diskussionen kan INTE Dennis ha missat. Han låtsas sedan inte ha förstått eller hört att Markus dröm var just det med "en rejäl köttbit och ett glas öl" - bullshit säger jag: Jag tror att Dennis gjorde just det budet mycket medvetet men sedan låtsas att han inte hade förstått den diskussion på plats - Nej men det hade de alla andra deltagarna iaf hört redan INNAN det skulle bli auktion ... samt även att inte buda över på varandras önskningar.
Självklart visste Dennis om Markus "mat-dröm" innan auktionen och fick ett ytterst delikat tillfälle att knäcka Markus en aning!

Dennis tror nog att alla andra inklusive Markus inte har fattat att han faktiskt sätter kniven under bältet medvetet lite här och där, när det gynnar honom och självklart hos både Erik och Markus som han vill ha ut. Han är en Ulv i fårakläder.
Senast redigerad av CS128 2023-05-03 kl. 20:49.
2023-05-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nu fanns det ju några som budade över andra men INTE mer än att de som hade minst pengar i sin påse dvs 5 mynt - alla var ju överens om det och DEN diskussionen kan INTE Dennis ha missat. Han låtsas sedan inte ha förstått eller hört att Markus dröm var just det med "en rejäl köttbit och ett glas öl" - bullshit säger jag: Jag tror att Dennis gjorde just det budet mycket medvetet men sedan låtsas att han inte hade förstått den diskussion på plats - Nej men det hade de alla andra deltagarna iaf hört redan INNAN det skulle bli auktion ... samt även att inte buda över på varandras önskningar.
Självklart visste Dennis om Markus "mat-dröm" innan auktionen och fick ett ytterst delikat tillfälle att knäcka Markus en aning!

Dennis tror nog att alla andra inklusive Markus inte har fattat att han faktiskt sätter kniven under bältet medvetet lite här och där, när det gynnar honom och självklart hos både Erik och Markus som han vill ha ut. Han är en Ulv i fårakläder.
Dennis har förmodligen inte sett tidigare säsonger så han förstår inte konceptet med immuniteter och hur man vinner sådana. Han tror att finalen är säkrad enbart genom att ty sig till flickpakten. Han kommer inse sitt misstag när han försöker hinka vatten med brösten värkande av mjölksyra som en kossa med mjölkstockning.
2023-05-03, 21:01
Medlem
greta75s avatar
Man kan samtidigt tänka sig att fler än Marcus ville ha köttbiten med pommes och bea. Det var väl den bästa vinsten som vi såg? Jag köper inte resonemanget att Marcus just skulle fått den för sina 5 stackars slantar. Sen hade inte Dennis behövt ropa in den.

Lätt att vara klok i efterhand men omöjligt att veta hur man skall göra när man inte får alla förutsättningarna för leken. De flesta hade säkert gjort anorlunda om de gjort om den.
2023-05-03, 21:50
Medlem
Auktionen var ett skämt. Hade hellre sett att alla fick samma antal mynt och att man kunde gå ihop och buda tillsammans med någon eller några. Nu har ju produktionen bestämt att tjejligan ska vinna genom slangbellatävlingen och nu denna uppgjorda "auktion".

Nä, en individuell tävling om kaptensbindeln hade förändrat spelplanen. Nu blir det bara trist att beskåda dessa svaga patetiska brudar rösta ut alla som är mer värda titeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in