Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-01, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Angående pollen i denna tråd så finns den där för att eventuellt göra några ändringar av reglerna i Robinsontrådarna inför kommande säsonger. Vi vill inte göra någon regeländring mitt i säsongen eftersom det bara skulle förvilla.

Egentligen är ju problemet redan löst. Om de 76% i denna tråd som röstat att de enbart följer säsongen via TV4 Play eller C More skriver i denna tråd

(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia), spoilers tillåtna efter sändning i TV4 Play

som är tänkt för detta syfte så kan ni ju skriva på utan spoilertaggar som ni vill.

Man måste också veta vad syftet med delforumet Tittarkommentarer är. Syftet är just att kunna livekommentera när man tittar samtidigt med andra på evenemang som Melodifestivalen, Idol, Big Brother, Robinson m.m.

Att kräva att de som följer säsongen via TV4 skall vänta med att gå in i tråden tills avsnittet har sänts skulle alltså ta bort denna möjlighet att ”livekommentera” när man ser ett avsnitt vilket alltså är ett av syftena med detta delforum.

Man skulle eventuellt kunna tänka sig att man kan byta plats på de två Robinsontrådarna inför kommande säsong så att den med den kortare rubriken är den som är till för de som följer säsongen via TV4 Play och CMore och den med en lite längre förklarande rubrik är till för de som enbart följer säsongen via TV4. Vi får tänka lite mer på detta inför nästa säsong.

/Moderator

Varför ska majoriteten behöva anpassa sig till minoriteten? Helt obegripligt. Det är väl bara att strunta i att läsa i tråden om man inte har tittat på avsnittet som har släppts, eller vad är problemet?
2023-05-01, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweotheod
Håller med. Hon har lite svårigheter men ör nog väldigt snäll.
Att råka ut för en macho-Türk efter att ha landat där från dag 1 kan inte ha varit lätt.

Hittills så är hon nog iaf värd cred för det.

Irriterande dock att hon skulle försöka lösa sin konflikt med kaosblatten när han uppenbarligen var helt galen. Istället för att lämna det bara så försökte hon hela tiden tala honom tillrätta som någon soc-kärring.

Hon är garanterat en av dem som har bidragit till att få hit sådana som Zeki genom sin outtröttliga tro om att det kan gå att tygla dessa grottmänniskor.
2023-05-01, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Irriterande dock att hon skulle försöka lösa sin konflikt med kaosblatten när han uppenbarligen var helt galen. Istället för att lämna det bara så försökte hon hela tiden tala honom tillrätta som någon soc-kärring.

Hon är garanterat en av dem som har bidragit till att få hit sådana som Zeki genom sin outtröttliga tro om att det kan gå att tygla dessa grottmänniskor.

Definitivt, jag stör mig på henne.
Hon är vek.

Men snäll.
Credit where credit is due.
2023-05-01, 07:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Mysko jag såg gränslandet och där vann Dennis och Oskar tvåa, så båda fick återvända till Robinson men Dennis den äldre som vann över Oskar fick även immunitet till nästa öråd.
Då måste du ha missat avsnittet rejält?
Borde kanske kolla om?
Jag så det också och det verkade som varken Dennis eller Oskar reagerade så något borde ha hänt.
Oskar fick en extraröst dock men den håller han hemlig.

Vad trött jag blir på Amandas engelska.
2023-05-01, 08:12
Medlem
PaaloAaltos avatar
Well played av Marcus som bet av huvudet på Hydran Dennis. Nu får vi se var han dyker upp nästa gång.

Vad tror ni om Erik och Amandas knullhelg som nämndes i avsnittet? Blivit av? Eller har hon nyktrat till efter hemkomst?
2023-05-01, 08:13
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tyvärr verkar hon ha ont i magen konstant, man får hoppas att hon får vård emellanåt. Gått ett bra tag med det, vad det verkar (därav humöret med).

Stackarn skäms för och bajsa och gör och är förstoppad istället.
2023-05-01, 08:29
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Stackarn skäms för och bajsa och gör och är förstoppad istället.
Det kan mycket väl vara så. Man ska hålla skiten ifrån sig .
2023-05-01, 08:41
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tack. På samma sätt får du gilla äckligt falska människor hur mycket du vill.

Din åsikt.

Det kan man absolut. Det är ingen av Amanda eller Erik som har gjort det heller, rena fantasier från din sida. Ge mig exempel; avsnitt/tid/minut när de säger allt detta. Jag har sett alla avsnitt och det finns ej.

Det är alla andra det är fel på. Påstår du att majoriteten alltid har rätt?
Sen räcker det att se vilka det är som är emot henne och hur dessa människor fungerar. De är antingen avundsjuka, svartsjuka, jag-svaga, osäkra, hotade eller allting kombinerat. Värsta sortens människor. Som sagt, när såna människor ogillar en ska man ta det som en komplimang och rakryggat lämna tillställningen. Inte be om ursäkt, inte anpassa sig utan bara låta dem förgås i sin egen otillräcklighet.

Amanda är starkast av tjejerna fysiskt och psykiskt, det är ingen konkurrens.
De starka killarna som är kvar har alla lite svaga tendenser mentalt. Marcus är den som jag sett som starkast mentalt men jag gillade inte att han bad om ursäkt för sin vinst över Dennis.

Sen har inte Amanda alls snackat skit som övriga. Från början var de två olika grupperingar i lag syd. Amanda & co var de som presterade medan tjejpakten med Chris var de som latade sig. Amanda och Dennis ville att Christina skulle röstas ut eftersom hon prioriterade att hålla på med sina naglar istället för att hjälpa till. Är det att snacka skit?
Sen är det även Chris och tjejpakten som kallat Amanda för falsk bitch, fitta osv. Chris är den som sagt det i bild men man fattar ju hur snacket gått ibland dem. Så nej, det är stora skillnader på folk och folk här.

Hon skötte det hela väldigt snyggt. Hon skulle inte ha kramat Chris och Dennis däremot... hade hellre sett att hon bara gått rakryggad därifrån.
Hennes överlägsenhet gjorde även att de mådde sämre i sitt förfall. När hon reagerade med klass och stil så kom de helt av sig, eftersom skillnaden dem emellan är så uppenbar. De blev påminda att alla inte befinner sig på deras låga nivå.

Hahahahaha vem har ens sagt att jag gillar de andra? Gillar verkligen hur du lägger ord i munnen på mig + kör med lite översittarfasoner för att påtvinga att du har rätt och alla andra har fel. Säger ju ganska mycket om vem du är som person
2023-05-01, 08:51
Medlem
Naghinis avatar
Intressant att se hur hela gruppdynamiken plötsligt förändras när Amanda försvinner. Att vara i en grupp där en enda människa tar upp all plats hela tiden (vi har nog alla träffat sådana människor) blir ju tillslut ganska påfrestande. Amanda må vara stark fysiskt och ha många bra kvalitéer men vi kommer inte ifrån att hon är extremt självupptagen, högfärdig och hon verkar inte heller låta ngn annan få palts eller utrymme. Så det är inte särskilt konstigt att det skar sig mellan henne och Fabian tex, med tanke på att Fabian också var självupptagen x1000000 (dock mycket värre än Amanda).

Så skönt att Zeki, Fabian och Amanda är ute. Hoppas Marcus eller Oskar kommer långt och att ngn av dessa vinner (vilket kanske kan bli svårt med tanke på tjejpakten). Trist att man kan kan åka på en räkmacka bara för att man är i en pakt, trots att man suger. Kan inte minnas att Alva, Carro, Sophie eller Sanna egentligen åstadkommit ngt alls då de failat i varenda tävling.
2023-05-01, 08:55
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaha, jag ser, Gränslandet på TV är annorlunda än det som sänds på TV. Mycket märkligt upplägg. Då blir det ju ännu värre att hålla reda på vad som skal ha spoilertag eller inte. Kontentan blir ju att man för att vara säker på att inte spoila för de som endast ser på Robinson i TV är tvungen att lägga allt man skriver i en spoilertag.

Ja ett G-avsnitt sändes av misstag 2 ggr förutom det som sändes i kvällens TV.

Kollade inte förra Robinson men förr om åren, de få jag sett, så sändes väl om jag minns rätt identiska avsnitt av G i såväl play som i TV:n?
Citat:
Mysko jag såg gränslandet och där vann Dennis och Oskar tvåa, så båda fick återvända till Robinson men Dennis den äldre som vann över Oskar fick även immunitet till nästa öråd.
Då måste du ha missat avsnittet rejält?
Borde kanske kolla om?
Citat:
De kommer att få återvända till Robinson i senaste avsnittet i gränslandet då de två vann.
Dennis den yngre lämnade Robinson i det senaste avsnittet av Robinsson och Oskar och Dennis den äldre lämnar gränslandet och åker in i Robinson igen
Du kanske somnade på slutet?

Gränslandet på linjär TV igår slutade med att de sa "det kommer en båt". De hade nån pilkastning som Oskar vann. Det var det som visades i tävlingsväg.
2023-05-01, 08:57
Medlem
Säkert någon som länkat det här tidigare om Alva. Vet dock inte hur mkt sanning det är bakom.

https://modette.se/1140213-robinson-deltagarna-bekraftar-dejtar
2023-05-01, 09:00
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Amanda beskriver sig själv som många av oss trott:

"Jag är ju en tjej som har mycket killkompisar. Jag sa det tidigt och jag sa att jag matchar lite mer med energin med killar än vad jag gör med tjejer. Vi visste båda två var vi hade varandra och det fanns inget mer intresse där mer än att vi mentalt klickade väldigt bra, har Amanda tidigare förklarat för Hänt gällande relationen till Erik."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/robinson-amandas-pojkv%C3%A4n-bryter-tystnaden-efter-romansryktet-med-erik-jag-vet/ar-AA1ayJ5Z?ocid=msedgntp&cvid=8046ded2b3ea44dcefa7cc f949c748ef&ei=10
Då blev det nog ingen Rioresa med Erik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in