2023-05-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Expressen precis nu

”Fem tonåringar – varav flera syskon – sitter häktade misstänka för mordet på en taxichaufför i Enköping.
Enligt uppgifter utreder polisen ett hämndmotiv kopplat till en av de misstänkta, en 15-årig flicka.
–*Vi har olika teorier som vi jobbar utifrån, säger åklagaren Moa Blomqvist.”

https://www.expressen.se/nyheter/pol...a-taxiforaren/

Det börjar lukta våldtäkt, kanske inte är så synd om offret iaf då
Citera
2023-05-03, 16:29
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Både ja och nej.
Jag tror att det är så flickan har sagt till grabbarna åtminstone.
Kanske för att få uppmärksamhet från snygga killar, pågrund av att hon själv ser ut som ett skämt.
Vi får väl se om det visar sig stämma eller icke. Om det är synd om henne eller ej.
Jag är helt och hållet på tjejens sida om det visar sig vara sant, även om jag tycker att mord är lite överdrivet.
Beror iochförsig på vad han gjort isåfall.
Frågan är om vi nånsin får reda på sanningen egentligen? För hur ska flickan isåfall kunna bevisa att det påståendet är sant……
Vi får väl se
Citera
2023-05-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Expressen kanske tipsats om att det skulle vara hämndmotiv,
det kan vara någon anbhörig till de häktade som försöker urskulda mordet
anhöriga o vänner kan ha svårt att acceptera omotiverat mord,
och som vi förstått tidigare
så anhölls också en person, som hotat andra
för att vittnen inte skulle berätta sanningen-faktan,
bäst att inte tro på allt.
Dessa mördare har nätverk -samvetslösa ungar, som till varje pris försvarar sina mördar-kompisar.
Moa åklagare har gått ut med att det saknas koppling mellan mördarna o brottsoffret.
Jag litar mer på henne, och hon sa också att de bedriver bred utredning, dvs olika tänkbara motiv.
Hon var bestämd över att koppling inte fanns mellan offret o dessa
skulle verkligen en åklare uttrycka sig så..om det finns en orsak..
Citera
2023-05-03, 16:44
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Expressen kanske tipsats om att det skulle vara hämndmotiv,
det kan vara någon anbhörig till de häktade som försöker urskulda mordet
anhöriga o vänner kan ha svårt att acceptera omotiverat mord,
och som vi förstått tidigare
så anhölls också en person, som hotat andra
för att vittnen inte skulle berätta sanningen-faktan,
bäst att inte tro på allt.
Dessa mördare har nätverk -samvetslösa ungar, som till varje pris försvarar sina mördar-kompisar.
Moa åklagare har gått ut med att det saknas koppling mellan mördarna o brottsoffret.
Jag litar mer på henne, och hon sa också att de bedriver bred utredning, dvs olika tänkbara motiv.
Hon var bestämd över att koppling inte fanns mellan offret o dessa
skulle verkligen en åklare uttrycka sig så..om det finns en orsak..
Åkl, syftade väl på tidigare koppling är det presumtiva motivet ?
Citera
2023-05-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Ge mig ledtråd. Är turk och blev mer nyfiken på vilken familj det gäller. Är det ingen som har namn på mannen?!

Om familjen hade velat att du skulle veta hade du redan fått veta, eller hur?
Jag och en till i tråden verkar veta namnet mm på BO. Jag säger ingenting. Varför?
Jo, hade BO tillhört min familj hade det inte varit roligt att bli utlämnad här.

Namnet lär komma ut (till er nyfikna) i sinom tid och det kan komma att visa sig att det inte är så oskyldigt som det har framställts att vara utan det är om jag får tro ett mer invecklat ärende där bekantas bekanta och deras bekanta har ett stort inflytande.
Citera
2023-05-03, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av Mir05-
Hej jag är Bos tjej!
Han har ingen fru och inte heller nåra barn

Men sluta nu!!

JAG VET VEM BO ÄR DIN IDIOT. BO ÄR TURK OCH 40+. Va e de du håller på med. Du djävlas om en barnsfar som har fru. Va föriktig då hans fru kanske läser här på flashbach. Jur anmäler man såna inlägg på flashback
Citera
2023-05-03, 17:36
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Den personen jag tror det handlar om såg turkisk ut o med turkiskt namn.
Det var den enda som rapporterades saknad kring det aktuella datumet.
Gråhårig med skägg. Bilden togs bort fr Missing peoples lista.Såg ut som en snäll morfar.
Nu har en annan skribent skrivit att taxiföraren är en ung kille.
Så min slutsats kanske var helt fel.
Egentligen är det ju mördarna som ska vara i fokus.
Störda ungar, kaan inte begripa varför alla fyra enas i att begå sådant brott.

Det är han som var bo turkisk 3 barnFar o en fru. Står t o med på expressen
Citera
2023-05-03, 17:38
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
en av er ljuger

Jag vet också vem bo är. Du har helt rätt. Jag kommer heller inte säga vem de e här.

Jag har frågar hans fru. Hon sa att de går inte ut me identifiera BO pga rädsla o hot mot henne o barnen.
Citera
2023-05-03, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
en av er ljuger

Nollakolla har rätt

lita på mig jag säger samma sak läs mina tidigaew kommentarer i FB jag gick t o m ut om att han har 3 barn o fru innan expressen gick ut me de. Ja sa t o m att han han är turk innan alla spekulationer.

Jag kan bevisa genom namn o bild på hans fru l barn men kan inte vara så ond. Jag vet vem.hans fru är

Dom är livrädda har skyddad boende nu. De media inte gått ut med är 9 pers har varit på polisförhör. Och kopplade till vilja förstöra bevus hota. Vittnen och 5 anhållna. Hans fru är livrädd och barnen är inte så gamla. De fär skydda dom
Citera
2023-05-03, 17:47
Medlem
Citat:
Hej jag är Bos tjej!
Han har ingen fru och inte heller nåra barn

Du ska vara glad att det inte är straffbart att ljuga på Flashback, men att låtsas som att du är BO´s flickvän är SÅ lågt. Skäms du inte?
Du har registrerat dig här nyligen - och jag kan förstå om någon i BO´s familj kan ha bett dig att plantera ut helt fel uppgifter så att skitsnacket tar slut eller ändrar inriktning, men ge dig nu!
Citera
2023-05-03, 17:48
Citat:
För att det kan vara så den som har begåt mordet röjer undan bevisning eller något som gör svårare för utredningen samt att det finns säkert flera som är inblandad.
Sen får ni alla tänka på att det är väldigt jobbigt både för mig och hans familj att prata om detta eftersom sorgen är väldigt stor och allt är jätte jobbigt för alla han var liksom väldigt ung och hade drömmar

Du är en psykisk sjuk människa som söker uppmärksamhet för att jag och tydligen en till som vet vem bo är. Jag känner bo pga hans fru
Men vet inte hur den andra vet. Men säk hjälp ist för hitta på bajs här inne tänk på att hans fru kanske läser . Kan ngn anmäla detta konto
Citera
2023-05-03, 17:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Expressen precis nu

”Fem tonåringar – varav flera syskon – sitter häktade misstänka för mordet på en taxichaufför i Enköping.
Enligt uppgifter utreder polisen ett hämndmotiv kopplat till en av de misstänkta, en 15-årig flicka.
–*Vi har olika teorier som vi jobbar utifrån, säger åklagaren Moa Blomqvist.”

https://www.expressen.se/nyheter/pol...a-taxiforaren/

Fint av Expressen att skuldbelägga offret på detta sätt. Inte svårt att läsa mellan raderna vad de antyder har skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in