Citat:
Jag blir provocerad av Carro. Hon beter sig som om August är skräp och hon själv är någon slags lottovinst. Varför? Slitet hår, ful hårfärg, kladdigt tonårssmink, slafsiga kläder...? Varför beter hon sig som när ful-Axel blev ihopparad med snygg-Märtha? Man fattar ju att Märtha fick panik, men spontant tycker jag Carro och August ligger väldigt lika på ytan (ganska vanliga personer med lite excentriska accessoarer). När man skalar av fasaden och ser vad de har inombords fattar man dock att August är en vinnande lott och Carro en nitlott. När hon säger "jag vill inte vara en tjatig morsa" vill man ju bara skrika Men var inte det då?! Låt en vuxen människa vara den han är och fokusera på hur du själv framstår? Vilken frustrerande kvinna hon varit än så länge. Men jag förutspår att den vanliga vändningen kommer i nästa avsnitt, där hon halvhjärtat ber om ursäkt för sin tjurighet och "från och med nu" ska anstränga sig, men efter 5 minuter faller tillbaks i samma tråk-beteende för det är ju så hon är bara.
Ju fler säsonger jag ser av detta så inser jag att man inte kan tvinga fram en äktenskaplig relation. Det må fungera i Indien, men i Sverige där alla vet att en skilsmässa är klar på 30 sekunder och tinder finns runt hörnet - då finns ingen poäng med att försöka få det att fungera med någon man tycker är oattraktiv/tråkig/fel för en...
Ju fler säsonger jag ser av detta så inser jag att man inte kan tvinga fram en äktenskaplig relation. Det må fungera i Indien, men i Sverige där alla vet att en skilsmässa är klar på 30 sekunder och tinder finns runt hörnet - då finns ingen poäng med att försöka få det att fungera med någon man tycker är oattraktiv/tråkig/fel för en...
Caroline har liksom tryckt ner Agust från start. Jag drog mig precis till minnes att han kom med en present till henne innan äktenskapet, det har ju varit vanligt bland alla paren, och hon sa något i stil med att hon inte hade någon present till honom.
Jag tror att hon vill visa inför svenska folket vilken bra feminist hon är och att hon minsann kan sätta karlarna på plats, vilket blir helt fel när hon mobbar en mjuk och vänlig människa som är oerhört lyhörd för hennes önskemål.