2023-05-03, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag blir provocerad av Carro. Hon beter sig som om August är skräp och hon själv är någon slags lottovinst. Varför? Slitet hår, ful hårfärg, kladdigt tonårssmink, slafsiga kläder...? Varför beter hon sig som när ful-Axel blev ihopparad med snygg-Märtha? Man fattar ju att Märtha fick panik, men spontant tycker jag Carro och August ligger väldigt lika på ytan (ganska vanliga personer med lite excentriska accessoarer). När man skalar av fasaden och ser vad de har inombords fattar man dock att August är en vinnande lott och Carro en nitlott. När hon säger "jag vill inte vara en tjatig morsa" vill man ju bara skrika Men var inte det då?! Låt en vuxen människa vara den han är och fokusera på hur du själv framstår? Vilken frustrerande kvinna hon varit än så länge. Men jag förutspår att den vanliga vändningen kommer i nästa avsnitt, där hon halvhjärtat ber om ursäkt för sin tjurighet och "från och med nu" ska anstränga sig, men efter 5 minuter faller tillbaks i samma tråk-beteende för det är ju så hon är bara.

Ju fler säsonger jag ser av detta så inser jag att man inte kan tvinga fram en äktenskaplig relation. Det må fungera i Indien, men i Sverige där alla vet att en skilsmässa är klar på 30 sekunder och tinder finns runt hörnet - då finns ingen poäng med att försöka få det att fungera med någon man tycker är oattraktiv/tråkig/fel för en...

Caroline har liksom tryckt ner Agust från start. Jag drog mig precis till minnes att han kom med en present till henne innan äktenskapet, det har ju varit vanligt bland alla paren, och hon sa något i stil med att hon inte hade någon present till honom.

Jag tror att hon vill visa inför svenska folket vilken bra feminist hon är och att hon minsann kan sätta karlarna på plats, vilket blir helt fel när hon mobbar en mjuk och vänlig människa som är oerhört lyhörd för hennes önskemål.
Citera
2023-05-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Är rött hår och piercing idag marknadsföring? Jag tror att många uppfattar att det är basic och (bra eller) dålig estetik.

Basic skulle jag inte säga. Snarare white-trash-varning på den.
Citera
2023-05-03, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Övervägande delen av alla kommentarer här handlar nu om Carro och Lina. Inte så konstigt med tanke på hur avsnitten på TV varit. Linas "sjukdom" provocerar rätt mycket, och Carros sätt mot Agust är svår att se på. Samtidigt är detta ett TV-program där det knappast går att ha med vanliga människor, och mest vanliga är Stina och Fredrik.

När de är med puttrar det på och inget särskilt händer. De är tillräckligt vanliga för att vara artiga mot varandra och ge matchningen en chans utan att vara elaka. Men har man med fyra sådana par, som kanske matchar varandra så där mellanbra, blir det inte så rolig tv. Kanske det blir lika händelselöst som i "Den stora älgvandringen" eller vad det nu heter.

Både Lina och Carro/Agust är med för att väcka reaktioner. Fast jag tror att tv-produktionen trodde att det var Agust som tittarna skulle gå igång på, inte Carro. Matchningen Lina - Alex följer en lång tradition av medvetna missmatchningar och Agusts personlighet kan vara bra tv. Men alternativet, fyra par som Fredrik och Stina, funkar inte eftersom GVFÖ först och främst är ett tv-program, endast i andra, eller kanske tredje hand ett program för folk som letar kärlek.

Förstår vad du menar men håller inte med. Dom jag gillar att kolla på har det bra ihop, tycker inte Fredrik och Stina har det så himla bra ihop. Dom hade ju varit på väg att skiljas om dom varit ett par ”i verkligheten”, dom har ingenting att prata om och Stina verkar inte vara glad med honom. Enda anledningen att jag kollar på programmet är Arvid. 100%. Och Ida som är rolig. Hon är ju glad och snäll och positiv. Jag tycker inte det är underhållande att se mobbning, jag kollar inte alls på program som tex Farmen, Robinson och alla ”Housewives of…”, ”Svenska Hollywoodfruar”, då min bild av samtliga program är att dom är fulla av narcissistiska mobbare. Det är inte bra tv för mig. Kollar gärna på lyckliga par som är schyssta mot varandra. Har inte sett alla säsonger av GVFÖ just pga jag fått nog av elaka deltagare förut. När jag såg första programmet i år dock så trodde jag att det skulle bli annorlunda nu men det sjönk ju snabbt pga just Lina och Carro.
Citera
2023-05-03, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Kolla Carros instagram, vad fint hon skriver om KAMERA-killen! https://www.instagram.com/p/CrjeExPLgbi/
Inte konstigt att det gick så trögt för Agust, han hade ju konkurrens. En annan man som satt i sovrummet hos dem innan de vaknade, efter att de somnat tom!

Kameramannen som jobbade för Ida och Arvid. Satt han månne och kikade på deras älskog han??

Hahaha, ja, uppenbart kär i kamerakillen, vad hon ska rub it in. Känns lite som ännu en feg diss till Agust. ”Tack för att du räddade mig liksom. Från vad? Att ha blivit matchad med en kille som var för snygg, smart, snäll och kreativ för dig? Men såg du hennes post där hon är skitförbannad på alla journalister som har mage att skriva att hon är djurskötare? (Istället för djursjukskötare). Snacka om hybris. T.o.m. en tidning där hon gjort praktik skrev att hon är djurskötare i en notis. The kränkthet!
Citera
2023-05-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vad tror du att utbildningen till jägare eller överhuvudtaget som militär går ut på?! Jo att klara av totalt kaos som krig innebär, kanske frysa 3 år i sträck, verkligen inte få sova när man vill osv, och försöka så gott det går att ha rutiner i livsfarligt kaos där livet hela tiden står på spel. Vet inte vad ni snackar om. Det är nog svårare för gemene dataspelsberoende slusk som är van att gå och lägga sig sent och tänker att allt är mañana.

Läste du mitt inlägg?
Jag var inte kritisk till Arvid över huvud taget. Tvärtom, anser jag att han gör helt rätt som har många tydliga rutiner i livet.
Citera
2023-05-03, 17:25
Medlem
Aaaaagust, var är du? Du har inte svarat i tråden på flera dagar nu!

Fler än jag som noterade att Arvid såg mer än lite pilsk ut vid frukosten, trots att kameran var på 😎

Stina och Fredrik är ett trevligt par, mjuka och snälla mot varandra. Kanske de inte behöver den himlastormande förälskelsen för att bli lyckliga? Lina och Alex är så fel på sån många sätt. Han blir bara utnyttjad som vårdare, vilket produktionen självklart borde ha räknat ut när de matchade ihop de båda.
Citera
2023-05-03, 17:25
Medlem
Citat:
Jag gissar att hon har spasmangina. Kärlkramp orsakad av att kärlen drar ihop sig och orsakar tillfällig syrebrist till motsats till kärlkramp orsakad av att blodkärl är ihopkleggade av fetter. Det är min förståelse efter #4.

Okej, tack. Jag läste lite om det och det kan förekomma efter covid. Det står också att det är behandlingsbart, så om det är diagnosen får man anta att hon har läkemedel utskrivna. Jag får inte riktigt ihop det med akutbesöket och förändringarna på hjärtat som behövde observeras. Men det kanske finns någon komplikation/följdsjukdom som kan uppstå när man har den diagnosen?
Citera
2023-05-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Roligt att hon pikar honom om att han borde duscha hela tiden när det första jag tänker när jag ser henne i bild är ”Har hon borstat tänderna?” och ”Har hon tvättat håret?”.
Visst? Hon kan omöjligen lukta gott.
Citera
2023-05-03, 17:42
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Hur ser en riktig man ut i dina ögon?

Vältränad, maskulin, stark och när det gäller personligheten; handfast, egna åsikter, ingen mes eller feminist...
Citera
2023-05-03, 17:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Okej, tack. Jag läste lite om det och det kan förekomma efter covid. Det står också att det är behandlingsbart, så om det är diagnosen får man anta att hon har läkemedel utskrivna. Jag får inte riktigt ihop det med akutbesöket och förändringarna på hjärtat som behövde observeras. Men det kanske finns någon komplikation/följdsjukdom som kan uppstå när man har den diagnosen?

Om det nu är det hon har (så behöver det inte vara en komplikation av Covid). Spasmangina bör ha funnits (nästan) lika länge som hjärtan. Och vi får anta att hon då har daglig behandling, en läkare, en mottagning och en behandlingsplan vid försämringsperioder - men ändå kan behöva söka vård vid försämringar som t ex utlöses av astma eller virus.
Citera
2023-05-03, 17:57
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Stina och Fredrik är ett trevligt par, mjuka och snälla mot varandra. Kanske de inte behöver den himlastormande förälskelsen för att bli lyckliga?
Lite som tacoparet? Det var väl inte direkt gnistor kring dem heller eller minns jag fel...?
Citera
2023-05-03, 18:08
Medlem
Citat:
Om det nu är det hon har (så behöver det inte vara en komplikation av Covid). Spasmangina bör ha funnits (nästan) lika länge som hjärtan. Och vi får anta att hon då har daglig behandling, en läkare, en mottagning och en behandlingsplan vid försämringsperioder - men ändå kan behöva söka vård vid försämringar som t ex utlöses av astma eller virus.

Tack för din förklaring. (Hon har hävdat att hjärtsjukdomen kom efter covid.)
Lina är mytoman, så jag ville mest se om lögnen håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in