2023-05-03, 12:36
  #70945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag håller dock inte med dig på att det är en "dödsfälla" hon gillrat, vem fan gör en fälla i sitt eget hem, så jävla dum är väl ingen får man hoppas.
Däremot så blev det tyvärr så, det mesta tyder väl på att det blev stundens ingivelse som gjorde att Tove dog, för hon kan ju omöjligt veta att Tove skulle följa med henne hem efter de bråkat på "Nöjet", dessutom är det ju ännu mer dumt att "gillra en dödsfälla" efter man bråkat på "Nöjet" och gått till först en, sedan till en annan vakt och slutligen polisen och sagt att Tove och hon varit i bråk.

Det kanske måste vara den dummaste "dödsfälla" någon gillrat för någon, någonsin...

Nej, 18 år skulle jag säga som sagt, eller livstid kanske då det faktiskt måste ha varit en hel del ångest och utdraget lidande när Tove blev bragd om livet.

12-14 på M som jag skrev tidigare känns relativt rätt, då jag mer och mer tror att hon faktiskt var behjälplig i själva dödandet av Tove, kanske inte att hon trodde att J skulle ha ihjäl henne där och då, men likväl har hon hjälp till och sedan forslat bort kroppen.
Jag har svårt att tro på den där "jag sov" historien överhuvudtaget.

Jag syftade på bränderna hon anlagt. Dvs. hon har försökt ta livet av flera personer flera ggr.
Citera
2023-05-03, 12:57
  #70946
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Missade du min sista mening?
"Jag ser inte den ena mer trovärdig än den andra."
=
Jag tror inte på någon av dem.
Det är inte vad den meningen säger. Den säger att du tycker Majas historia är lika trovärdig som Johannas.
Citera
2023-05-03, 13:19
  #70947
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men T var ju på väg för att titta och beundra på Js nya lägenhet.
Det gör man väl när man är vänner?
Man visar ju inte en obekant person sin nya lägenhet.

Jag trodde att de skulle "prata ut" och försöka lösa den flera år långa konflikten. Mitt i natten när MH var så full och trött att hon inte kommer ihåg någonting. Och TT hade druckit och hade sitt "fylle-beteende". Och JJ var överfull av sitt hat.

JJ och MH var INTE TTs vänner. Att TT inte insåg det utan ville ge dem en chans att be om ursäkt och lösa konflikten blev hennes död. Det är viktigt att framhålla det och inte sopa det under mattan genom att kalla dem vänner. Så att andra i hennes situation kan ta varning och inte utsätta sig för onödiga risker. Jag hade antagligen gjort som TT. Men man kan inte tro på allt som folk säger. Det finns uppenbarligen väldigt onda människor där ute. Naivitet och blåögdhet kan leda till ens död om man träffar fel personer. Det är skrämmande.
__________________
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-05-03 kl. 13:22.
Citera
2023-05-03, 13:20
  #70948
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är inte vad den meningen säger. Den säger att du tycker Majas historia är lika trovärdig som Johannas.
Ok, en otydlig syftning.

"Jag ser inte J mer trovärdig än M", vore en klarare formulering av min andemening.
Citera
2023-05-03, 13:29
  #70949
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Precis så. Hade J verkligen velat sätta dit M ordentligt så hade hon gjort det.
Det gör hon inte, hon sätter dit sig själv.
J beskriver rätt trovärdigt hur de oftast hängt ihop och varit närvarande bägge två, men all brottslighet har alltid skett på Js initiativ och med J som mest och ibland också den enda aktiva.

Med undantag av några enstaka självbevarande försköningar, har J i princip berättat det som förefaller vara sanningen om och kring mordet. Detaljerna går till minst 95% ihop med alla andra bevis.
J var också den som spontant valde att börja berätta.
[...]

Det är strategi, inte ärlighet.

Johannas berättelse håller inte ihop till 95%, inte om man ska vikta de bitar som inte stämmer, det att det är ett mord, att det skett av ett långvarigt hat och hämndbegär, utan en stundens ingivelse.

Hon tar bort "mord" och "motiv".
Olycka, högst vållande tänkte hon sig, kanske på inrådan av Clea? Motsade sig omhäktning, hoppades på att släppas fri.

Johanna "väljer" att "erkänna" med anpassade versioner, men endast då bevisen hopar sig, och de riktar sig ju mot henne. Och vad Maja sedan kan komma att berätta om hon tar i, det vet hon inte. Inte heller blir det trovärdigt med så mycket bevisning mot Johanna och sedan skylla allt på Maja?


Maja öppnar upp sig först, det är 2/12 och Johanna blir hårt pressad av förhörledaren L*ennart i flera förhör. Det är först 30/12, och två förhör efter Majas erkännande.



A 153/1166

2/12-22 erkänner Maja gravfridsbrottet:

"Och det eh, Johanna väcker mig, jag ligger och sover i sängen, eh oh säger att
hon behöver hjälp. Eh, och då ser jag att Tove ligger inlindad i ett lakan[...]
"



Johannna:

19/10- 22

/937

Här kommer en haschkakeversion där Maja och Johanna "åkt runt lite", då man säger till Johana att hennes mobil kan visa var den befunnit sig.

" Den beskrivna färden skedde mellan 03:30 och 05:00 ungefär."

2/11 hittas Toves kropp
Och Johanna har omhäktats på fm.


Förhör 7/11

/948

"I mitt förhör behöver jag inte lägga till något, det är så det är."
//
"När vi kontrollerar telefonen ser vi att ni inte bara varit utmed resvägen. Man ser
vilken tid ni lämnat bostaden och man ser att telefonen varit någon annan stans än
utmed vägen, kommentar?
"
//
"[...]Menar du att tekniken har fel?"
//
"Jag tycker att det är konstigt att det inte finns några mer misstänkta för det här. Hela den här
Mc Donalds resan tycker jag är en väldigt enkel förklaring. Grannen måste vara inblandat på
något sätt
"


Förhör 9/11

/961 ff

"Vill ställa frågan en gång till. Din telefon, är det någon annan än du som kan ha haft
den?
Det kan vara så.
Vem är det i så fall?
Det vet jag inte
"


Johanna frågas om att hon misstänkte grannen och att polisen inte misstänker honom.

" Vem skulle kunna ha telefonen om inte du har den?
Jag vet inte.
Telefonen befinner sig på en plats i skogen på de koordinater, där vi hittar Tove
mördad. Där befinner sig i vart fall din telefon ungefär en halvtimma den natten. Under
den tid som du gör resan. Kommentar?
"

"Efter att din telefon har positionerat där i ca 30 minuter, så åker den tillbaks till din
lägenhet. Där kopplar den upp mot ditt hemmanätverk, din router. Strax därefter
lämnar den för att köra hem Maja och därefter hem till din mamma. Så telefonen följer
dig?
"
//
" Något du har Johanna som du vill ha sagt.
Jo alltså. En tanke som dök upp efter förra förhöret är att det känns som att någon försöker få
mig att se skyldig ut.
"

Nu pekar Johanna ut H*mpus, som hon påstår inte kan släppa henne och "Han är inte frisk på något sätt."

//
"[...]04:25-04:50 är den still på den plats där man anträffar Tove.
05:23 kopplar den upp hemma hos dig i lägenheten. Routern till hemmanätverket, det
gör den väl med automatik gissar jag.
Ja.[...]
"
//
"Sedan körde vi en runda och sedan stod vi still, jag och Maja på den platsen jag visat på karta,
i kanske 10 minuter. Sedan åkte vi hem. Mer än så har vi inte gjort.
Jag vet inte var Tove har hittats någonstans. Men det är inget jag har med att göra så mycket
vet jag till 100%.
"

Förhör 24/11

/979 ff

Johanna säger att hon inget nytt har att tillföra när förhöret påbörjas.

"Och då sa ju du att ni kommit överens om att inte berätta om den resan. Det har vi
också berättat för Maja, men hon hävdar fortfarande att hon inte är med på den här
resan, även när hon får veta att ni har kommit överens om att ni inte skall säga det, vad
tänker du kring det?
Jag vet inte faktiskt.
Maja förnekar bestämt att hon är med på någon bilresa på natten där.
Mm.
"
//
" Ja, tycker du själv att det är sannolikt, att någon skulle komma och hämta din telefon i
din lägenhet, använda den i 2,5 timme, och sedan åka och lämna tillbaka den utan att
du märker det?
Ja, allt är ju möjligt
"

Nu blir tonen hård från förhörsledaren om trovärdighet i rätten, påföljdr osv Det är långa arior från förhörsledaren. Bäst läsa själv, det är en klart uppskruvad ton.

"Och sen brukar man, när tingsrätten skriver sina domar, nu är det hypotetiskt det här,
så brukar dom skriva att vi fäster ingen tilltro till vad personen ifråga säger, alltså på
svenska betyder det, personen ljuger. Och då kanske dom istället lyssnar på vad
åklagaren säger vid en förhandling. Då brukar dom skriva i domarna att det är styrkt
genom det, att det är styrkt genom det, att det åklagaren påstår stämmer säger dom
egentligen på svenska då. Det är det jag ber dig att fundera över och prata med din
advokat om. Tycker du själv att det låter sannolikt att någon skulle komma och ta din
telefon under 2,5 timmars tid och göra den här förflyttningen av kroppen med din
telefon Johanna och sedan åka tillbaka med den till dig, för mellan klockan, ungefär
klockan tre, till 05.24. Vid 3-tiden har du din telefon, det vet vi, och 05.24 kopplar den
upp mot hemmanätverket igen och du skjutsar hem Maja, det vet vi, det har du själv
berättat, och då har du din telefon igen. Vem har din telefon under 2,5 timmar där
Johanna?
Jag vet inte.
"

Förhör 25/11

/990

Johanna påkallar till förhör, ärlig och omtänksam:

"J: Ja men jag har tänkt mycket sedan förhöret igår och kommit fram till, jag har ju försökt att
vara så ärlig som möjligt under allt det jag sagt med undantag från en detalj jag nu då vill
erkänna. Det är ju den här resan i bil, den 16 oktober som det rör sig om, då har jag ju berättat
att jag och Maja åkte på men det har jag ju inte riktigt varit ärlig utan det har ju bara varit jag
som varit på den resan medans Maja har varit kvar i min lägenhet under den här tiden. Allt
med resan som jag har berättat om vart jag åker och så vidare det är samma sak det är bara
det, och med samma syfte att jag skulle äta den där haschkakan det är enbart mitt initiativ.
Det var jag som ägde den där haschkakan, det var jag som hade den i min lägenhet och det
var bara jag som hade tankar på att möjligen äta av den den här kvällen och Maja var inte
med på det utan hon stannade då sen kvar i min lägenhet när jag åkte själv på den här bilresan
då. Det var ju främst det jag ville säga då.
F: Hur kommer det sig att du först nu berättar om detta?
J: Till att börja med så ville jag ju inte berätta alls om hela den resan i och med att jag skulle
äta haschkakan och jag ville ju inte då erkänna att jag hade haschkakor i och med att det inte
är lagligt så därför valde jag ju att inte berätta om det i början. Men sen så blev jag ju mer
pressad och pressad och då valde jag ju till slut och berätta om denna resan varav jag inte
riktigt tänkte mig för utan sa att Maja var med för jag tänkte att de var bra att ha någon som
också kunde bekräfta var jag åkte och så vidare. Och då har jag hållt mig till den berättelsen
under hela den här tiden men jag kände igår att det blev väldigt pressat och jag har tänkt
väldigt mycket och jag förstår ju först nu att det har varit väldigt dumt och undanhålla det och
man får ju egentligen inte göra så. Och jag har ju varit ärlig med allt annat så därför tänkte jag
att det verkligen var bra att verkligen vara ärlig med allt och det kändes ju väldigt dumt ifall
Maja får ta konsekvenser för någonting hon inte har gjort, hon berättar ju själv att hon inte
har varit med på resan och det stämmer ju.
"

Förhörledararen avbryter för höret efter ett kort förhör, bara 12 minuter. De köper inte Johannas berättelse.

Förhör 7/12

/993

"Där du tidigare sagt att Maja var med dig
Mm
Nu ville du ändra det
Ja
Till att du åkte ensam och att Maja inte var med dig.
Ja
Det är korrekt uppfattat?
Ja
Mm, eh, förra veckan så påkallade Maja ett förhör med oss och nu har Maja ändrat sig.
Maja säger nu att hon är med på den här resan, men det handlar inte om att åka och
äta någon haschkaka.
Maja berättar för oss hur ni tillsammans bär ut Tove, Toves
kropp från din lägenhet. Maja berättar hur ni tillsammans lastar in den i bilen. Maja
berättar hur ni åker och dumpar kroppen på den platsen där vi hittade den.
Vi vet också var och hur Toves telefon försvann. Vi vet också var och hur Toves nycklar
försvann.
Är den här informationen något som gör att du vill ändra din version
Nej
"

Förhör 15/12

Ytterligare konfrontationer.

"BF: Nej. Men du, bara som ett medskick Johanna. Jag fortsätter och skickar med dig. Fundera
på att börja prata med oss.
"


Förhör 30/12
/1007
Byte advokat till Clea och erkännandet:

"A: Vänta lite. Det är ganska långt det här nu så ni är beredda."
__________________
Senast redigerad av notknapparen 2023-05-03 kl. 14:15.
Citera
2023-05-03, 13:34
  #70950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför skriver folk att de var vänner?

De var vänner tidigare.
Citera
2023-05-03, 13:43
  #70951
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jag tror att överklagandet ska vara inne senast 11/5.

10 maj.
Citera
2023-05-03, 14:35
  #70952
Medlem
Jag läste nyss att både J och M inte har några restruktioner i häktet
och de tränar läser pysslar
Det är inga föngelsegrottor precis i Sverige
__________________
Senast redigerad av Anedin 2023-05-03 kl. 14:40.
Citera
2023-05-03, 14:49
  #70953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag läste nyss att både J och M inte har några restruktioner i häktet
och de tränar läser pysslar
Det är inga föngelsegrottor precis i Sverige

Kriminalvården i Sverige är utformad som att de intagna någon gång ska tillbaka in till samhället, någorlunda rehabiliterade.
Då ska man inte tappa vissa funktioner som socialisering.
En gång i tiden var Kriminalvårdens slogan just ”Bättre ut”.
Citera
2023-05-03, 14:50
  #70954
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är strategi, inte ärlighet.

Johannas berättelse håller inte ihop till 95%, inte om man ska vikta de bitar som inte stämmer, det att det är ett mord, att det skett av ett långvarigt hat och hämndbegär, utan en stundens ingivelse.

Hon tar bort "mord" och "motiv".
Olycka, högst vållande tänkte hon sig, kanske på inrådan av Clea? Motsade sig omhäktning, hoppades på att släppas fri.

Johanna "väljer" att "erkänna" med anpassade versioner, men endast då bevisen hopar sig, och de riktar sig ju mot henne. Och vad Maja sedan kan komma att berätta om hon tar i, det vet hon inte. Inte heller blir det trovärdigt med så mycket bevisning mot Johanna och sedan skylla allt på Maja?


Maja öppnar upp sig först, det är 2/12 och Johanna blir hårt pressad av förhörledaren L*ennart i flera förhör. Det är först 30/12, och två förhör efter Majas erkännande.



A 153/1166

2/12-22 erkänner Maja gravfridsbrottet:

"Och det eh, Johanna väcker mig, jag ligger och sover i sängen, eh oh säger att
hon behöver hjälp. Eh, och då ser jag att Tove ligger inlindad i ett lakan[...]
"



Johannna:

19/10- 22

/937

Här kommer en haschkakeversion där Maja och Johanna "åkt runt lite", då man säger till Johana att hennes mobil kan visa var den befunnit sig.

" Den beskrivna färden skedde mellan 03:30 och 05:00 ungefär."

2/11 hittas Toves kropp
Och Johanna har omhäktats på fm.


Förhör 7/11

/948

"I mitt förhör behöver jag inte lägga till något, det är så det är."
//
"När vi kontrollerar telefonen ser vi att ni inte bara varit utmed resvägen. Man ser
vilken tid ni lämnat bostaden och man ser att telefonen varit någon annan stans än
utmed vägen, kommentar?
"
//
"[...]Menar du att tekniken har fel?"
//
"Jag tycker att det är konstigt att det inte finns några mer misstänkta för det här. Hela den här
Mc Donalds resan tycker jag är en väldigt enkel förklaring. Grannen måste vara inblandat på
något sätt
"


Förhör 9/11

/961 ff

"Vill ställa frågan en gång till. Din telefon, är det någon annan än du som kan ha haft
den?
Det kan vara så.
Vem är det i så fall?
Det vet jag inte
"


Johanna frågas om att hon misstänkte grannen och att polisen inte misstänker honom.

" Vem skulle kunna ha telefonen om inte du har den?
Jag vet inte.
Telefonen befinner sig på en plats i skogen på de koordinater, där vi hittar Tove
mördad. Där befinner sig i vart fall din telefon ungefär en halvtimma den natten. Under
den tid som du gör resan. Kommentar?
"

"Efter att din telefon har positionerat där i ca 30 minuter, så åker den tillbaks till din
lägenhet. Där kopplar den upp mot ditt hemmanätverk, din router. Strax därefter
lämnar den för att köra hem Maja och därefter hem till din mamma. Så telefonen följer
dig?
"
//
" Något du har Johanna som du vill ha sagt.
Jo alltså. En tanke som dök upp efter förra förhöret är att det känns som att någon försöker få
mig att se skyldig ut.
"

Nu pekar Johanna ut H*mpus, som hon påstår inte kan släppa henne och "Han är inte frisk på något sätt."

//
"[...]04:25-04:50 är den still på den plats där man anträffar Tove.
05:23 kopplar den upp hemma hos dig i lägenheten. Routern till hemmanätverket, det
gör den väl med automatik gissar jag.
Ja.[...]
"
//
"Sedan körde vi en runda och sedan stod vi still, jag och Maja på den platsen jag visat på karta,
i kanske 10 minuter. Sedan åkte vi hem. Mer än så har vi inte gjort.
Jag vet inte var Tove har hittats någonstans. Men det är inget jag har med att göra så mycket
vet jag till 100%.
"

Förhör 24/11

/979 ff

Johanna säger att hon inget nytt har att tillföra när förhöret påbörjas.

"Och då sa ju du att ni kommit överens om att inte berätta om den resan. Det har vi
också berättat för Maja, men hon hävdar fortfarande att hon inte är med på den här
resan, även när hon får veta att ni har kommit överens om att ni inte skall säga det, vad
tänker du kring det?
Jag vet inte faktiskt.
Maja förnekar bestämt att hon är med på någon bilresa på natten där.
Mm.
"
//
" Ja, tycker du själv att det är sannolikt, att någon skulle komma och hämta din telefon i
din lägenhet, använda den i 2,5 timme, och sedan åka och lämna tillbaka den utan att
du märker det?
Ja, allt är ju möjligt
"

Nu blir tonen hård från förhörsledaren om trovärdighet i rätten, påföljdr osv Det är långa arior från förhörsledaren. Bäst läsa själv, det är en klart uppskruvad ton.

"Och sen brukar man, när tingsrätten skriver sina domar, nu är det hypotetiskt det här,
så brukar dom skriva att vi fäster ingen tilltro till vad personen ifråga säger, alltså på
svenska betyder det, personen ljuger. Och då kanske dom istället lyssnar på vad
åklagaren säger vid en förhandling. Då brukar dom skriva i domarna att det är styrkt
genom det, att det är styrkt genom det, att det åklagaren påstår stämmer säger dom
egentligen på svenska då. Det är det jag ber dig att fundera över och prata med din
advokat om. Tycker du själv att det låter sannolikt att någon skulle komma och ta din
telefon under 2,5 timmars tid och göra den här förflyttningen av kroppen med din
telefon Johanna och sedan åka tillbaka med den till dig, för mellan klockan, ungefär
klockan tre, till 05.24. Vid 3-tiden har du din telefon, det vet vi, och 05.24 kopplar den
upp mot hemmanätverket igen och du skjutsar hem Maja, det vet vi, det har du själv
berättat, och då har du din telefon igen. Vem har din telefon under 2,5 timmar där
Johanna?
Jag vet inte.
"

Förhör 25/11

/990

Johanna påkallar till förhör, ärlig och omtänksam:

"J: Ja men jag har tänkt mycket sedan förhöret igår och kommit fram till, jag har ju försökt att
vara så ärlig som möjligt under allt det jag sagt med undantag från en detalj jag nu då vill
erkänna. Det är ju den här resan i bil, den 16 oktober som det rör sig om, då har jag ju berättat
att jag och Maja åkte på men det har jag ju inte riktigt varit ärlig utan det har ju bara varit jag
som varit på den resan medans Maja har varit kvar i min lägenhet under den här tiden. Allt
med resan som jag har berättat om vart jag åker och så vidare det är samma sak det är bara
det, och med samma syfte att jag skulle äta den där haschkakan det är enbart mitt initiativ.
Det var jag som ägde den där haschkakan, det var jag som hade den i min lägenhet och det
var bara jag som hade tankar på att möjligen äta av den den här kvällen och Maja var inte
med på det utan hon stannade då sen kvar i min lägenhet när jag åkte själv på den här bilresan
då. Det var ju främst det jag ville säga då.
F: Hur kommer det sig att du först nu berättar om detta?
J: Till att börja med så ville jag ju inte berätta alls om hela den resan i och med att jag skulle
äta haschkakan och jag ville ju inte då erkänna att jag hade haschkakor i och med att det inte
är lagligt så därför valde jag ju att inte berätta om det i början. Men sen så blev jag ju mer
pressad och pressad och då valde jag ju till slut och berätta om denna resan varav jag inte
riktigt tänkte mig för utan sa att Maja var med för jag tänkte att de var bra att ha någon som
också kunde bekräfta var jag åkte och så vidare. Och då har jag hållt mig till den berättelsen
under hela den här tiden men jag kände igår att det blev väldigt pressat och jag har tänkt
väldigt mycket och jag förstår ju först nu att det har varit väldigt dumt och undanhålla det och
man får ju egentligen inte göra så. Och jag har ju varit ärlig med allt annat så därför tänkte jag
att det verkligen var bra att verkligen vara ärlig med allt och det kändes ju väldigt dumt ifall
Maja får ta konsekvenser för någonting hon inte har gjort, hon berättar ju själv att hon inte
har varit med på resan och det stämmer ju.
"

Förhörledararen avbryter för höret efter ett kort förhör, bara 12 minuter. De köper inte Johannas berättelse.

Förhör 7/12

/993

"Där du tidigare sagt att Maja var med dig
Mm
Nu ville du ändra det
Ja
Till att du åkte ensam och att Maja inte var med dig.
Ja
Det är korrekt uppfattat?
Ja
Mm, eh, förra veckan så påkallade Maja ett förhör med oss och nu har Maja ändrat sig.
Maja säger nu att hon är med på den här resan, men det handlar inte om att åka och
äta någon haschkaka.
Maja berättar för oss hur ni tillsammans bär ut Tove, Toves
kropp från din lägenhet. Maja berättar hur ni tillsammans lastar in den i bilen. Maja
berättar hur ni åker och dumpar kroppen på den platsen där vi hittade den.
Vi vet också var och hur Toves telefon försvann. Vi vet också var och hur Toves nycklar
försvann.
Är den här informationen något som gör att du vill ändra din version
Nej
"

Förhör 15/12

Ytterligare konfrontationer.

"BF: Nej. Men du, bara som ett medskick Johanna. Jag fortsätter och skickar med dig. Fundera
på att börja prata med oss.
"


Förhör 30/12
/1007
Byte advokat till Clea och erkännandet:

"A: Vänta lite. Det är ganska långt det här nu så ni är beredda."
Jag håller helt med dig om att Js berättelse i rätten andas mer strategi än sanning och definitivt ingen ärlighet.
Citera
2023-05-03, 14:57
  #70955
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag läste nyss att både J och M inte har några restruktioner i häktet
och de tränar läser pysslar
Det är inga föngelsegrottor precis i Sverige
Ska vi satsa en peng på att J kommer att läsa upp sina gymnasiebetyg, gå vidare med högskole-/universitetsstudier och lämna kåken som färdig arkitekt?
Citera
2023-05-03, 15:11
  #70956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ska vi satsa en peng på att J kommer att läsa upp sina gymnasiebetyg, gå vidare med högskole-/universitetsstudier och lämna kåken som färdig arkitekt?


Man kan inte läsa universitetsutbildningar i fängelset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in