Citat:
Ursprungligen postat av
Alfa.Beta
Ang. straffen så tänker jag att Johanna har så sjukt mycket smutsigt mjöl i påsen att det inte finns annat alternativ än livstid, förutom kanske vård. Hur många dödsfällor ska man behöva gillra för att få livstid? Okej att ”bara” en person dött, men potentiellt så har hon riskerat många liv.
Jag håller dock inte med dig på att det är en "dödsfälla" hon gillrat, vem fan gör en fälla i sitt eget hem, så jävla dum är väl ingen får man hoppas.
Däremot så blev det tyvärr så, det mesta tyder väl på att det blev stundens ingivelse som gjorde att Tove dog, för hon kan ju omöjligt veta att Tove skulle följa med henne hem efter de bråkat på "Nöjet", dessutom är det ju ännu mer dumt att "gillra en dödsfälla" efter man bråkat på "Nöjet" och gått till först en, sedan till en annan vakt och slutligen polisen och sagt att Tove och hon varit i bråk.
Det kanske måste vara den dummaste "dödsfälla" någon gillrat för någon, någonsin...
Nej, 18 år skulle jag säga som sagt, eller livstid kanske då det faktiskt måste ha varit en hel del ångest och utdraget lidande när Tove blev bragd om livet.
12-14 på M som jag skrev tidigare känns relativt rätt, då jag mer och mer tror att hon faktiskt var behjälplig i själva dödandet av Tove, kanske inte att hon trodde att J skulle ha ihjäl henne där och då, men likväl har hon hjälp till och sedan forslat bort kroppen.
Jag har svårt att tro på den där "jag sov" historien överhuvudtaget.