2023-05-03, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja, det tycker jag visar vilken kall och hård människa hon är. Utan empati. Skrämmande.

Ja, men precis! Jag förstår inte alla Maja försvarare här i tråden.. Hon kunde ha gjort något men valde att inte göra det och det ska hon fan inte komma undan med
Citera
2023-05-03, 05:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Gjorde han klokt i.
Usch ja, det måste vara fruktansvärt att vara förälder till en dotter som har mördat sin vän.

Usch sååååååååååååååååååååå jobbigt... de enda i respektive familjer jag kan ha sympatier med så är det syskonen.

Föräldrarna till dessa båda har jag inte mycket till övers för eller sympatier för... de har fostrat dessa två.
Citera
2023-05-03, 05:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Gjorde han klokt i.
Usch ja, det måste vara fruktansvärt att vara förälder till en dotter som har mördat sin vän.

Varför skriver folk att de var vänner?
Citera
2023-05-03, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Usch sååååååååååååååååååååå jobbigt... de enda i respektive familjer jag kan ha sympatier med så är det syskonen.

Föräldrarna till dessa båda har jag inte mycket till övers för eller sympatier för... de har fostrat dessa två.

Håller också med dig om att det är föräldrarna som har fostrat dessa två. Vidare undrar man om föräldrarna har blivit chockade. Undrar också om föräldrarna har kunnat se om JJ och MH hade något hatiskt i sig.
Citera
2023-05-03, 05:46
Medlem
Citat:
Varför skriver folk att de var vänner?

De ingick i ett stort kompisgäng men som blev delat i två läger.
Citera
2023-05-03, 05:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
De ingick i ett stort kompisgäng men som blev delat i två läger.

Det var ju flera år sedan. De hade haft en konflikt i flera år. De var inte vänner längre.
Citera
2023-05-03, 05:56
Medlem
Citat:
Det var ju flera år sedan. De hade haft en konflikt i flera år. De var inte vänner längre.

Men de sågs nog sist innan Tove började att studera i Linköping och det måste ha varit på våren 2021. JJ försökte att anlägga en mordbrand hos Toves far så sent som i januari 2022. Och Tove skulle väl få sota för det som hon hade gjort. Kosta vad det ville kosta antagligen som JJ ansåg. JJ ville väl få bort Tove till varje pris.
Citera
2023-05-03, 06:54
Medlem
Citat:
Gjorde han klokt i.

Ja. Jag läste i någon kommentarstråd någonstans att vänner till Johanna inte velat hälsa på hemma hos henne då hon bodde med pappan eftersom de typ var rädda för pappan... Man undrar ju hur pappan är och vad Johanna varit med om i sitt liv. Likadant undrar jag vem mamman är och hur deras relation har sett ut.
Citera
2023-05-03, 07:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Men de sågs nog sist innan Tove började att studera i Linköping och det måste ha varit på våren 2021. JJ försökte att anlägga en mordbrand hos Toves far så sent som i januari 2022. Och Tove skulle väl få sota för det som hon hade gjort. Kosta vad det ville kosta antagligen som JJ ansåg. JJ ville väl få bort Tove till varje pris.

Frågan var varför du (och andra) skriver att de var vänner? Varför ni skriver att JJ och MH mördade en vän?
Citera
2023-05-03, 08:17
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Nu fabulerar du ju bara. TT kan ha varit hemma i Vetlanda sommaren -21, sommaren -22, jullov --21 och vid många andra tillfällen. Dessutom hade hon ju hoppat av läkarutbildningen och var på väg att flytta ihop med pojkvännen.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-05-03 kl. 08:22.
Citera
2023-05-03, 08:24
Medlem
Citat:
Nu fabulerar du ju bara. TT kan ha varit hemma i Vetlanda sommaren -21, sommaren -22, jullov --21 och vid många andra tillfällen.
Pojkvännen säger i förhör att Tove och han bestämmde sig för att de inte skulle umgås med J för att det var bara bråk
Nu minns jag inte när de bröt
men gissar att det var för minst ca 1 år sedan?
Det står i fup

Tove flyttade ihop med pojkvännnen i sommras
Senast redigerad av Anedin 2023-05-03 kl. 08:28.
Citera
2023-05-03, 08:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Håller med om att J s tårar i rätten är pinsamma och skapar en otäck känsla.

J s beskrivning av vad M gjort i badrummet är inte ens brottsligt. Det är ett ytterst märkligt sätt att hämnas på. J berättade att allt var en olyckshändelse, M tog bort T s händer från Js hals och höll ner dom några sekunder. J tar på sig i princip allting av bortforslingen och bränningen. Hon lämnar en kontraproduktiv historia, där hon gör gärningen värre främst för sig själv.

Precis så. Hade J verkligen velat sätta dit M ordentligt så hade hon gjort det.
Det gör hon inte, hon sätter dit sig själv.
J beskriver rätt trovärdigt hur de oftast hängt ihop och varit närvarande bägge två, men all brottslighet har alltid skett på Js initiativ och med J som mest och ibland också den enda aktiva.

Med undantag av några enstaka självbevarande försköningar, har J i princip berättat det som förefaller vara sanningen om och kring mordet. Detaljerna går till minst 95% ihop med alla andra bevis.
J var också den som spontant valde att börja berätta.

Ms historia kommer däremot inte upp i ens 20% i trovärdighet. Den kräver allt för många osannolika krumbukter för att kunna förklara övriga omständigheter.
M framstår tyvärr inte som sanningsenlig ens i rätten när hon till slut erkänner vissa delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in