2023-05-03, 08:19
  #105373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
OJ. F. 05.03.1986 - Dømt i Oslo Tingrett 02.12.2021 Saksnr: 21-083084MED-TOSL/06.

Takk. Jeg ser det er en ved samme navn som tidligere drev et par Mix-kiosker. Er det denne mannen?

https://www.tb.no/tonsberg/nyheter/prover-seg-med-dognapen-kiosk/s/2-2.516-1.5015059
Citera
2023-05-03, 09:57
  #105374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Kan du definere " offensiv holdning " litt mer da slik det fremstår blir det veldig flytende. Det ligger kanskje ikke naturlig i alle å stå frem i media og det er vel ingen utenom svært enkle sjeler her inne som påstår de " beskytter familiens ære ". Først må man ha gjort noe galt for å ha noe å " beskytte ".

Holdningen blant de fleste i familien er at det er TH som er forulempet, og dermed offeret i denne saken. Ingen nevner hverken AE eller selve saken i familiesammenkomster som bursdager, dåp, konfirmasjoner etc., hvor dette ville vært et normalt tema hvis TH var uskyldig. «Elefanten i rommet» kalles denne tilstanden. Det virker som om alle de involverte håper at dette skal gå over av seg selv, og at siktelsen mot TH skal bli frafalt. Det kommer ikke til å skje, politiet er i ferd med å løse denne saken, de støttes av påtalemyndighetene, og ressursene er fortsatt på plass🧐
Citera
2023-05-03, 10:03
  #105375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Otto Jespersen? Neida kunne vært interessant å vite mer om fyren, men han virker ikke viktig for saken p.t.

Dersom PSS er skyldig, er alt han gjorde og hvem han samarbeidet med fra våren til høsten 2018 av stor interesse. Det hadde vært svært interessant å vite når han første gang var i kontakt med MWL, som kanskje er mer aktuell enn OJ.
Citera
2023-05-03, 10:40
  #105376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Holdningen blant de fleste i familien er at det er TH som er forulempet, og dermed offeret i denne saken. Ingen nevner hverken AE eller selve saken i familiesammenkomster som bursdager, dåp, konfirmasjoner etc., hvor dette ville vært et normalt tema hvis TH var uskyldig. «Elefanten i rommet» kalles denne tilstanden. Det virker som om alle de involverte håper at dette skal gå over av seg selv, og at siktelsen mot TH skal bli frafalt. Det kommer ikke til å skje, politiet er i ferd med å løse denne saken, de støttes av påtalemyndighetene, og ressursene er fortsatt på plass🧐



Mens du er inne på " elefanten i rommet ". I følge deg ( som har vist seg særdeles lite troverdig ) skulle det vært tatt ut tiltale mot TH for vel 1 år siden og dom skulle falt forlengst.

Du trenger virkelig ikke besvare for jeg er fullstendig klar over at du har null kjennskap til hvor saken har stått lenge og hvem som er under mistanke og hvem som ikke er det. God jul IK !
Citera
2023-05-03, 11:48
  #105377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, så länge det finns användare i tråden som vill att TH ska lyftas fram som offer i fallet på bekostnad av AEF så råder det ingen tvekan om att någon behöver lyfta fram AEF...

Offeret er og blir hun som måtte bøte med livet den dagen på toalettrommet i sitt eget hjem.
At noen brukere her inne skulle betrakte TH som et offer i dette får så være. Han er forøvrig siktet i saken, da for drap/medvirkning til drap på sin kone. At noen er i behov for å lukke øya for det og med det famle rundt i blinde i håp om at det skulle dukke opp noen andre kjeltringer som kan knyttes til dette drapet eller hva annet de måtte ha ønske om får så være. For sent.

O stress. Politiet vet TH er hettemannen. Og med det vil TH aldri noensinne bli betraktet som et offer av de som jobber får å få satt fast de som gjorde dette mot henne. Og det er det eneste viktige for offerets del.

Noe sier meg at de kanskje er en del nærmere i forholdt til svaret på hvem som forfattet dette fatale trusselbrevet som ble lagt igjen i boligen. Fatalt da for de som produserte makkverket.
For hvem tror virkelig, etter å ha lest dette brevet, at det er forfattet av noen PSSer, RUer, MVLer og andre eventuelle ikke potensielle kandidater i samme gate? Om noen virkelig gjør det så burde det stilles spm ved ett eller annet hos akkurat dem i tilfelle.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2023-05-03 kl. 12:18. Anledning: Rettet
Citera
2023-05-03, 12:36
  #105378
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Offeret er og blir hun som måtte bøte med livet den dagen på toalettrommet i sitt eget hjem.
At noen brukere her inne skulle betrakte TH som et offer i dette får så være. Han er forøvrig siktet i saken, da for drap/medvirkning til drap på sin kone. At noen er i behov for å lukke øya for det og med det famle rundt i blinde i håp om at det skulle dukke opp noen andre kjeltringer som kan knyttes til dette drapet eller hva annet de måtte ha ønske om får så være. For sent.

O stress. Politiet vet TH er hettemannen. Og med det vil TH aldri noensinne bli betraktet som et offer av de som jobber får å få satt fast de som gjorde dette mot henne. Og det er det eneste viktige for offerets del.
Vi är väldigt överens om det mesta här och titta bara på vad Troverdig skriver här också :
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Holdningen blant de fleste i familien er at det er TH som er forulempet, og dermed offeret i denne saken. Ingen nevner hverken AE eller selve saken i familiesammenkomster som bursdager, dåp, konfirmasjoner etc., hvor dette ville vært et normalt tema hvis TH var uskyldig. «Elefanten i rommet» kalles denne tilstanden. Det virker som om alle de involverte håper at dette skal gå over av seg selv, og at siktelsen mot TH skal bli frafalt. Det kommer ikke til å skje, politiet er i ferd med å løse denne saken, de støttes av påtalemyndighetene, og ressursene er fortsatt på plass🧐
Citera
2023-05-03, 13:03
  #105379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du la kanskje også merke til at epostadressen han la ut her var en annen
enn den som kom frem i den angivelige korrespondansen med politiet.

Kan kanskje tyde på at vedkommende ikke er den han gir seg ut for å være.

Hvem har hatt tilgang på korrespondansen? Tyrkeren selv, politiet, SH og DB.

Denne tyrkeren og vedkommendes bidrag i tråden har gått meg hus forbi.

Hvorfor skulle denne tyrkeren i det hele tatt oppsøke dette forumet? I hvilken hensikt? Hvorfor legge ut en mailadresse for å kunne servere eventuelle interesserte brukere på dette forumet noe mailkorrespondanse mellom seg selv, politiet og Svein Holden?

Det er visstnok åpenbart for «tyrkeren» at en del her inne forsøker bidra med sitt til fordel for TH.

Jeg bet meg imidlertid merke i at «tyrkeren» kom med en påstand om at hun, antar det er Fru Hagen han snakker om, skal ha truet TH, bedrevet utpressing. Dette mener han politiet også vet at hun har gjort. Skal da politiet ha fortalt han dette? Hvor har han eventuelt denne informasjonen fra?
Så stiller han spørsmål om hva disse truslene kan ha bestått i. Underlig manøver fra en «tyrker».

Vel, «tyrkeren» avslutter sitt avlagte besøk ved å si at han ikke observert noe serious her inne og tar avgjørelsen om å ikke dele flere dokumenter han sitter på på bakgrunn av dette.
Han har som ambisjon å se TH bak lås og slå og han ønsker brukere og lesere av forumet lykke til. Man kan lure på med hva. Humrer.

Og ingen svar har han fått på spørsmålet han stilte heller. Om det var forventet. Kanskje mer en opplysning han ønsket bidra med bakt inn i en haug av annet rør i en eller annen hensikt.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2023-05-03 kl. 13:37. Anledning: Tillegg
Citera
2023-05-03, 13:17
  #105380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Vi är väldigt överens om det mesta här och titta bara på vad Troverdig skriver här också :

Troverdig er optimist, bra det. Det er jeg også. Noe sier meg at «enden» er nær. Jeg snakker da om i denne saken, at det vil bli reist tiltaler.
Citera
2023-05-03, 13:21
  #105381
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Troverdig er optimist, bra det. Det er jeg også. Noe sier meg at «enden» er nær. Jeg snakker da om i denne saken, at det vil bli reist tiltaler.

ja vi är nog fler som är optimister här, tystnad från polisen betyder ofta att de jobbar på...
Citera
2023-05-03, 14:10
  #105382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det kommer ikke til å skje, politiet er i ferd med å løse denne saken, de støttes av påtalemyndighetene, og ressursene er fortsatt på plass🧐

Det har vi fått med åss.
Citera
2023-05-03, 14:39
  #105383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
O stress. Politiet vet TH er hettemannen. Og med det vil TH aldri noensinne bli betraktet som et offer av de som jobber får å få satt fast de som gjorde dette mot henne. Og det er det eneste viktige for offerets del.

Noe sier meg at de kanskje er en del nærmere i forholdt til svaret på hvem som forfattet dette fatale trusselbrevet som ble lagt igjen i boligen. Fatalt da for de som produserte makkverket.
For hvem tror virkelig, etter å ha lest dette brevet, at det er forfattet av noen PSSer, RUer, MVLer og andre eventuelle ikke potensielle kandidater i samme gate? Om noen virkelig gjør det så burde det stilles spm ved ett eller annet hos akkurat dem i tilfelle.

Hettemannen gikk til fots til og fra Sloraveien. Mannen har ingen kjent tilknytning til saken, og er sjekket ut, ifølge politiet. Hadde han hatt noe å gjøre med saken, er det svært begrenset hva han kunne ha bidratt med.
Citera
2023-05-03, 14:53
  #105384
Medlem
I forbindelse med drapsetterforskningen på Lørenskog der en mann i 20-årene ble funnet drept utenfor Løkenåsen skole fredag kveld, tok politiet beslag i en sekk med kniver som ble funnet av en turgåer om lag 2,7 kilometer fra der den fornærmede ble funnet.

Nå er den undersøkt.

Den har vi sjekket ut av saken, sier politiadvokat Grete Bollestad i Øst politidistrikt til VG.


Futurum-sekken er sjekket ut av saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in