2023-05-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Vad är det som gör att männen får så dåliga matchningar? Det måste bero på att dem inte kan verbalisera sina önskemål? Svenska mäns hjärnor är bara ett kaos och svammel av typ "markus kallade mig fitta på korpfotbollen igår, det var onödigt hårt..." "abdi verkade irriterad när jag valde pommes och inte ris till kebaben när vi luncha, gjorde jag fel..?" "mina vänner har gjort sig av med robotdammsugaren, jag tänkte just köpa en, är det ute..?". Den svenske mannens hjärna är så fylld av den här typen av oroligt svammel att när det kommer till frågan "vad söker du efter" så kan dem bara typ flämta fram orden "ja men typ snäll? och så, snäll tjej, trevlig?"

JAG hade ALDRIG bett om en snäll tjej, jag hade bett om en väldigt arg kvinna med väldigt stora pattar.

Det där stämmer inte. Experterna och produktionen gör programmet ur kvinnosynvinkel. Kalle verkar ha stor makt i uttagningen. Årets män är överlag verbala , timida och feminina (metrosexuella). Den som är minst feminin är faktiskt sjuksyrran Alexander.
Citera
2023-05-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr

Agust och Carro trodde jag mest på i första början men det är väl bara att erkänna att förhållandet är stendött, Carro är inte attraherad och då finns det inte mycket att göra. Synd för Agust som kanske är den personen i denna omgång som flest gillar, men sånt är livet.

Jag hoppas att det här programmet kan inspirera Agust till att kanske slipa av lite av de bitar hos honom som behövs för att passa en framtida partner. Vi ser ju alla de kvalitéer han har. Men vi anar också att det finns en del som han slarvat med. Är det så att Agust är alltför förtjust i att springa omkring au naturelle och inte gärna använder tvål och vatten annat än för att diska, så är det ju en något lätt avtändande sak för damerna. Men som är lätt åtgärdad. (Med stark reservation för att jag kan ha fel på den punkten, men jag tar det som exempel). Jag tycker att Agust har visat många personliga egenskaper som gör honom till en bra partner och förälder i framtiden. Men det har uppenbarligen inte fungerat tidigare, så jag hoppas att programmet kan ge honom en skjuts på den punkten.

Jag hoppas bara att det inte blir för Agust som för våran Grävis, det var fruktansvärt att se hur han behandlades och blev sårad. Vad jag vet enligt hans instagram så har han inte hittat någon stadigvarande dam.
Citera
2023-05-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har ofta undrat vad som händer med människor som ”måste sova sina timmar”, ”intd får bli störd när jag sover” och ”vill gå och lägga sig tidigt” när de får barn. Okej en del bebisar är lugnare än andra men upp på natten x antal gånger måste man ju. Får man ett kolikbarn så kan man räkna med vrålskrik från kl 18 till 04-05 varje natt… utan uppehåll… i månader… på dagen kanske de sover någon timme och har man tur hinner man vila lite själv då. Annars får man anpassa sig till obefintlig sömn i månader.

När jag gjorde lumpen som jägarsoldat räknade jag 2 timmar som en godkänd natts sömn.

Har även två barn.

Kort sagt är det jobbigt på olika sätt. Tror nog Arvid är långt mycket bättre lämpad att bli far än de flesta av hans jämnåriga. Särskilt de jämnåriga som är uppe sent...
Senast redigerad av Locifer 2023-05-02 kl. 20:02.
Citera
2023-05-02, 19:58
Medlem
Har studerat pressbilderna som finns på nätet som är tagna vid något tillfälle då alla 4 paren träffas på en klippa. Skulle gissa att de är tagna ca en månad efter bröllopet om man kollar Carros utväxt. På bilderna där varje par fotas enskilt är det bara Ida/Arvid samt Fredrik/Stina som omfamnar varandra. Alex och Lina håller en trist armkrok och Carro lägger en kompisarm över Agust axel medan Agust står med armarna rakt ned och ser besviken ut. Som någon annan skrev så tror jag inte att Carro blir intresserad förrän Agust ger upp. Då kanske nåt kan hända.
Citera
2023-05-02, 20:09
Medlem
Tervulls avatar
August ser ju riktigt bra ut och har en härlig energi och utstrålning. Han kan ju inte ha svårt att hitta en kvinna. Tycker han är alldeles för bra för surpuppan Caroline. Utseendemässigt matchar dom men inte mentalt.
Citera
2023-05-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag har varit lite skeptisk till Ida och Arvids relation tidigare men efter senaste avsnittet tycker jag att förhållandet verkar utvecklas i rätt riktning. Första gången som jag såg Ida ta för sig och kul att hon slog Arvid i bergsklättringen, här kan ju producenterna varit något på spåren som vi andra inte såg i de första avsnitten där det mesta kretsade kring Arvid och hans militära karriär. Arvid behöver en partner som utmanar honom och det verkar han fått i Ida. En uppmaning till Arvid är att han måste komma ihåg att han inte bara är militär, ska han få det att fungera med Ida måste han låta civilpersonen Arvid komma fram också och då får han lägga undan den där mat- och sovklockan han har.

Agust och Carro trodde jag mest på i första början men det är väl bara att erkänna att förhållandet är stendött, Carro är inte attraherad och då finns det inte mycket att göra. Synd för Agust som kanske är den personen i denna omgång som flest gillar, men sånt är livet.

Jag tror Arvid är anpassningsbar. Han har vuxit upp med en mamma som framstår som stark, hon äger och driver en egen väletablerad begravningsfirma. Han behöver nog en stark kvinna med eget driv. Jag har många vänner, både killar och tjejer, som går och lägger sig tidigt på kvällen för att orka gå upp tidigt på morgnarna. Tycker nog snarare att det är bra att han signalerar sina vanor tidigt. Om de får barn kommer han, precis som alla andra småbarnsföräldrar, att sova när han kan.
Citera
2023-05-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
August ser ju riktigt bra ut och har en härlig energi och utstrålning. Han kan ju inte ha svårt att hitta en kvinna. Tycker han är alldeles för bra för surpuppan Caroline. Utseendemässigt matchar dom men inte mentalt.

Agust blir snygg av sin utstrålning och personlighet. Han är egentligen både sned och vind i ansiktet, men det glömmer man när han sprider sin vänlighet.
Citera
2023-05-02, 21:25
Medlem
Fredrik börjar visa lite humor. "Jag gillar överslafen" i stugan på Åland. Jag tror på dem. Lågmälda och fina båda två. Ida och Arvid blir nog långvariga, men trista att se på i rutan. För flåsiga. Alex kommer att bryta med Lina tror jag även om produktionen kommer försöka övertala honom att "det finns så många sätt att bilda familj på" Om kvinnan inte kan bära ett barn så återstår surrogatmödraskap vilket är olagligt i Sverige, samt adoption vilket verkar osannolikt med tanke på deras ålder samt Linas sjukdom. Så barn med Lina är nog kört. Om hon inte piggar på sig och vågar bli på smällen, om det går. Men Lina kommer att vara tacksam för att hon över huvud taget blev gift och sedan kan hon i lugn och ro hitta en livspartner utan stress. Alex kommer att gå vidare i livet, lycklig även han då han får bättre chanser på äktenskapsmarknaden som frånskild än som gammpojk. Mest spännande är Agust och Carro. Fina människor båda två och jag hoppas att de hittar varandra. Men just nu är Carro väldigt tråkig. Hålla handen- episoden var nog tyvärr regisserad...
Citera
2023-05-02, 21:32
Medlem
Menarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Om det var längesen kan man ju ha förändrats.

Jag ser i programmet att han inte har gjort det. Han är precis som han var då.
Citera
2023-05-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Jag gillar den här säsongen skarpt! Alla deltagare verkar någorlunda vettiga och killarna är faktiskt SNYGGA i år, härligt att se! Även tjejerna är snygga.

August har en riktigt bra kropp och ser ut lite som en Avatar i kroppen. 1,90 lång och bredaxlad. Jag skulle rida av honom direkt, jag förstår inte Caroline? Han måste lukta väldigt mycket svett i verkligheten eller nåt. Kanske blev hans träskliknande bajspalats för mycket. Men jag håller med om att det är plågsamt att se Carros pikande och hånleenden gentemot Agust när Agust bara gör sin grej och är sig själv. Usch. Att vara oattraherad av någon plockar dock ej fram ens mest charmiga sidor. Det har vi ju sett i tidigare säsonger (minns paret som hetsade varann till att banta ett par veckor in i serien).

Stina och Fredrik är väldigt söta och trevande ihop. Hjärtevärmande att se. Även han ser bra ut och han växer ju mer man får se av honom tycker jag. Även om dom kanske inte är asroliga eller spexiga nån av dom så har dom en nyfikenhet och en ömsesidig omtänksamhet om varandra vilket är kul att följa för alla oss romantiker (herr bökberg och så vidare). Min enda invändning är att Stina mer så sällan, hon har verkligen ett resting bitchface. Men hennes blick är beslöjad och vänlig, som på ett litet lurvigt djur.

Arvid och Ida är som en hjältesaga där dom båda nog redan har bestämt sig för narrativet. Det kommer nog små rödhåriga bebisar där. Otroligt härlig kropp på Arvid. Ännu en kille i programmet som jag inte skulle banga på. Ett stort plus för hans vader. Vader är viktiga. Det enda jag oroar mig lite för är att Ida är glad i att festa och dricka - en kvinna i 35-årsåldern som älskar party och ett glas champagne och är singel har ganska ofta alkoholproblem.

Alex och Lina. Jobbigt läge. Alex är en fin man, både att se på och även personlighetsmässigt. Han är värd bättre än att bli hennes vårdare. Det är plågsamt att se. Han hamnar dessutom i underläge med sin barnlängtan. Förhoppningsvis så har han en del intresserade tjejer efter programmet i alla fall!

Saknar för övrigt Grävis!

Håller med om allt! Killarna är verkligen snygga allihop. Särskilt Arvid, jag kan verkligen inte motstå en fräknig man, mums.

Saknar också Grävis! Hoppas han mår bra!

Och till sist: Free Agust!
Citera
2023-05-02, 21:49
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
”Bör” kanske man inte tänker i termer som vårdpersonal. Det är inte så dramatiskt för oss som hänger på sjukhus hela dagarna… Vi vet ju inte ens vilken korridor han satt i. Bara att googla så kan man se att på Sahlgrenska fick man inte ha medföljande om inte särskilda skäl fanns förra sommaren pga covid.

Exakt! Och man fick inte heller sitta i korridoren.
Citera
2023-05-02, 22:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macybic
Fredrik börjar visa lite humor. "Jag gillar överslafen" i stugan på Åland..
Vad var skämtet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in