2023-05-03, 00:07
Medlem
Enligt rykten på stan så ska GM vara ett svartsjukt ex
Citera
2023-05-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Fast somaliemördarpappan har ju varit i Sverige sedan han var ett barn på 9 år, så då är han ju också uppfostrad i Sverige och svensk enligt dig.

Nej, hans föräldrar är väl från Somalia eller? Är du helt tappad.
Sagas mamma är adopterad, är uppvuxen i Sverige med svenska adoptivföräldrar. Sagas pappa är helsvensk. Ser du skillnaden eller?
Citera
2023-05-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Enligt rykten på stan så ska GM vara ett svartsjukt ex

Det var ju intressant... Du menar alltså att den häktade GM INTE var pappa till barnet, och inte pojkvännen till Saga? Ligger det någon sanning i det?
Citera
2023-05-03, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Har jag skrivit nåt om att hon inte skulle vara svensk oavsett vart hennes mamma är adopterad ifrån din mupp?

Nej men alla andra hundratals inlägg om att hon inte var svensk.
Citera
2023-05-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Det var ju intressant... Du menar alltså att den häktade GM INTE var pappa till barnet, och inte pojkvännen till Saga? Ligger det någon sanning i det?

Som jag fattat det på ryktesvägen så ska det stämma. Men viskleken är ju som den är.

Men ryktet kom från en bekant till BOs familj, så det lär väl kanske finnas någon bäring bakom det.
Citera
2023-05-03, 00:22
Medlem
Citat:
Nej men alla andra hundratals inlägg om att hon inte var svensk.

Jag har inte skrivit ett enda inlägg i den här tråden om att hon inte var svensk.
Citera
2023-05-03, 00:48
Medlem
Nonsensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAGABEDRAGARE

...

De postade länkarna rör klan- och hederskultur där de olika hedersbrotten finns representerade. Somalia är ett av de länder som nämns där detta är särskilt förekommande. Du kan även söka på Somalia hederskultur hedersmord på svenska och engelska (Migrationsverkets Kvinnor och barn i Somalia är också ok läsning). Jag tror inte somaliers hedersbrott "går under radarn" mer än andra etniciteters i Sverige , men då somaliernas klanstruktur är så intakt kan det vara så att färre utmanar den, de håller sig till egna och de relationsdirektiv som gäller, men det är en gissning.

Tack för så många belysande, informativa och sansade inlägg! Och länkar.
Citera
2023-05-03, 01:30
Medlem
Citat:
Är du inte läskunnig? Det har tjatats om det i tråden sedan första posten!
Hennes mamma är adopterad från Asien, och hennes pappa är helsvensk. Alltså så nära helsvensk man kan komma egentligen. Född och fostrad i Sverige både hon, och hennes mamma innan det.
Att vara hälften icke-svensk och icke-vit är det närmaste man kan komma att vara helsvensk? Intressant åsikt.

För övrigt är detta sådant som kan hända om man väljer att vara tillsammans med kriminella somalier, så inga direkta sympatier från mig.
Senast redigerad av FritiofPiraten 2023-05-03 kl. 01:40.
Citera
2023-05-03, 01:30
Medlem
Leker man med elden så kan man bränna sig,

Ingen förlust för någon om man frivilligt umgås och dessutom ligger med dessa fina människor
Citera
2023-05-03, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Den omnämnda personen (som man för övrigt bör maska) finns med på Lexbase. Någon som redan kollat vad det gäller?
Hon är dömd för stöld, en skitsak egentligen men men. Kan bidra med FUP om det är intressant.

EDIT: FUP https://gofile.io/d/wiYSuH
Citera
2023-05-03, 02:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurknisse33
Hon är dömd för stöld, en skitsak egentligen men men. Kan bidra med FUP om det är intressant.

EDIT: FUP https://gofile.io/d/wiYSuH

En stöld är väl knappast en skitsak för den som blir bestulen?

Såg dessutom att man misstänker mord.

"Vi tror att det är fråga om ett mord"

Tror?

(FB) Saga, 20, avliden i centrala Örebro – polisen utreder mord (2023-04-29)
Citera
2023-05-03, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarroma
Alltså det känns ju väldigt konstigt? Jag vet ju inte hur jag hade agerat. Men å andra sidan kanske det gör att hon får rättvisa? Saker händer ju i Örebro och detta kanske sätter press? Har ju blivit väldigt uppmärksammat.
Alltså förlåt men jag får obehag av att familjen går ut med allt så snabbt?
Hennes syster på instagram känns nästan lite ”över” det redan. Svarar på personer som skickat blommor och taggar dom, känns som att hon är i ett stadie man kanske är i om några månader? Inte efter några dagar.
Det kanske bara är jag men får ont i magen av hur lättsamt detta framstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in