Citat:
Ja, det du skrev om at han kjørte unge jenter som trener, stemmer jo. Han gjorde jo det da han var fotballtrener for jenter under 18 år, så det med å tilby skyss er jo noe han kanskje kan ha fortsatt med senere.Ja, det är svårt då det dels står och slår mot en exceptionellt dålig utredning, dels att man av givna skäl inte har all insyn eller vad de nu hittade på som anledning.
Eller var han känd som ha kört unga flickor som den snälla tränaren?
Hans bakgrund är i sig intressant.
Jag är ganska låghalt, dvs har inte följt fallet mer än att det är intressant och sett dokumentärer.
Det krockade med Madsen efter inledande året av eftersök efter Emelie, ett kapitel för sig.
Vet man hur Filippa överfölls?
Har nåt delgetts via media menar jag.
Har även andra fall i åtanke, främst våldtäktsförsöket han är misstänkt för.
Undrar om de har dna-träff där.
Hon fightades rätt friskt och lär väl ha sett honom, om han nu inte var maskerad.
Han kan ju ändra MO över tid. Från mer hjälpsam till mer brutala attacker och strunta i charmen.
Eller var han känd som ha kört unga flickor som den snälla tränaren?
Hans bakgrund är i sig intressant.
Jag är ganska låghalt, dvs har inte följt fallet mer än att det är intressant och sett dokumentärer.
Det krockade med Madsen efter inledande året av eftersök efter Emelie, ett kapitel för sig.
Vet man hur Filippa överfölls?
Har nåt delgetts via media menar jag.
Har även andra fall i åtanke, främst våldtäktsförsöket han är misstänkt för.
Undrar om de har dna-träff där.
Hon fightades rätt friskt och lär väl ha sett honom, om han nu inte var maskerad.
Han kan ju ändra MO över tid. Från mer hjälpsam till mer brutala attacker och strunta i charmen.
Jeg har ikke lest noe om hvordan Filippa ble overfalt.
DNA ble sikret i den voldtekts-saken i Roskilde (som flere har spekulert på om MGM kan ha utført): (FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
Angående hvilken måte han tok kontakt med de forskjellige BO på (dersom han er en serieforbryter), så kan han kanskje ha vekslet på hvilken måte han gjorde det på.
Se også mitt tillegg på forrige innlegg:
Jeg tenker at det kan hende at det ikke er sant at veldig mange bileiere ble avhørt og måtte levere DNA, ettersom dette står i artikkelen som er publisert 22.07.2017: "– Vil I afhøre forhandlere af Hyundai-biler om deres kundekartoteker? – Foreløbig fokuserer vi på de nye henvendelser. Hvilke yderligere efterforskningsskridt vi derefter tager, kan jeg ikke oplyse, siger Søren Ravn-Nielsen."
Hvis det ikke var sant at veldig mange bileiere ble avhørt og måtte levere DNA, så må det ha vært viktig for politiet at publikum skulle tro at det var sant og/eller det kan ha vært viktig for politiet å få MGM til å tro det.
Fetad: Pga en merkelig tekst i en artikkel som senere ble redigert, tenker jeg på at MGM kanskje var hemmelig siktet i EM-saken i 2017 og at politiet dermed eventuelt ikke hadde behov for DNA og avhør av andre Hyunday-eiere.
Teksten i artikkelen (se link til artikkel i linken under) "Den 32-årige blev nemlig også sigtet for drab på Emilie Meng i 2017" ble ganske kort tid etter publisering redigert til "Den 32-årige er også sigtet for drab på Emilie Meng i 2016.".
Jeg tror ikke at dette var en skrivefeil. Jeg tenker at journalisten skrev noe som han ble gjort oppmerksom på at han ikke hadde lov til å publisere og at han derfor redigerte teksten. Hva tror du om det?
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
Hvis MGM var hemmelig siktet i 2017, så er det jo veldig logisk at politiet løy om forskjellige ting til media og at de løy for at MGM ikke skulle forstå at de hadde MGM i kikkerten. Hvis det var slik, så ville det jo ha vært skadelig for etterforskningen dersom MGM forsto at politiet hadde siktet seg inn på han og dermed var de nødt til å lyve om ting.
Da legger jeg sitat og linker i spoiler: