2023-05-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är svårt då det dels står och slår mot en exceptionellt dålig utredning, dels att man av givna skäl inte har all insyn eller vad de nu hittade på som anledning.
Eller var han känd som ha kört unga flickor som den snälla tränaren?
Hans bakgrund är i sig intressant.
Jag är ganska låghalt, dvs har inte följt fallet mer än att det är intressant och sett dokumentärer.
Det krockade med Madsen efter inledande året av eftersök efter Emelie, ett kapitel för sig.

Vet man hur Filippa överfölls?
Har nåt delgetts via media menar jag.

Har även andra fall i åtanke, främst våldtäktsförsöket han är misstänkt för.
Undrar om de har dna-träff där.
Hon fightades rätt friskt och lär väl ha sett honom, om han nu inte var maskerad.

Han kan ju ändra MO över tid. Från mer hjälpsam till mer brutala attacker och strunta i charmen.
Ja, det du skrev om at han kjørte unge jenter som trener, stemmer jo. Han gjorde jo det da han var fotballtrener for jenter under 18 år, så det med å tilby skyss er jo noe han kanskje kan ha fortsatt med senere.

Jeg har ikke lest noe om hvordan Filippa ble overfalt.

DNA ble sikret i den voldtekts-saken i Roskilde (som flere har spekulert på om MGM kan ha utført): (FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)

Angående hvilken måte han tok kontakt med de forskjellige BO på (dersom han er en serieforbryter), så kan han kanskje ha vekslet på hvilken måte han gjorde det på.

Se også mitt tillegg på forrige innlegg:
Jeg tenker at det kan hende at det ikke er sant at veldig mange bileiere ble avhørt og måtte levere DNA, ettersom dette står i artikkelen som er publisert 22.07.2017: "– Vil I afhøre forhandlere af Hyundai-biler om deres kundekartoteker? – Foreløbig fokuserer vi på de nye henvendelser. Hvilke yderligere efterforskningsskridt vi derefter tager, kan jeg ikke oplyse, siger Søren Ravn-Nielsen."

Hvis det ikke var sant at veldig mange bileiere ble avhørt og måtte levere DNA, så må det ha vært viktig for politiet at publikum skulle tro at det var sant og/eller det kan ha vært viktig for politiet å få MGM til å tro det.

Fetad: Pga en merkelig tekst i en artikkel som senere ble redigert, tenker jeg på at MGM kanskje var hemmelig siktet i EM-saken i 2017 og at politiet dermed eventuelt ikke hadde behov for DNA og avhør av andre Hyunday-eiere.

Teksten i artikkelen (se link til artikkel i linken under) "Den 32-årige blev nemlig også sigtet for drab på Emilie Meng i 2017" ble ganske kort tid etter publisering redigert til "Den 32-årige er også sigtet for drab på Emilie Meng i 2016.".
Jeg tror ikke at dette var en skrivefeil. Jeg tenker at journalisten skrev noe som han ble gjort oppmerksom på at han ikke hadde lov til å publisere og at han derfor redigerte teksten. Hva tror du om det?
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)

Hvis MGM var hemmelig siktet i 2017, så er det jo veldig logisk at politiet løy om forskjellige ting til media og at de løy for at MGM ikke skulle forstå at de hadde MGM i kikkerten. Hvis det var slik, så ville det jo ha vært skadelig for etterforskningen dersom MGM forsto at politiet hadde siktet seg inn på han og dermed var de nødt til å lyve om ting.
Citera
2023-05-02, 22:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det du skrev om at han kjørte unge jenter som trener, stemmer jo. Han gjorde jo det da han var fotballtrener for jenter under 18 år, så det med å tilby skyss er jo noe han kanskje kan ha fortsatt med senere.

Jeg har ikke lest noe om hvordan Filippa ble overfalt.

DNA ble sikret i den voldtekts-saken i Roskilde (som flere har spekulert på om MGM kan ha utført): (FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)

Angående hvilken måte han tok kontakt med de forskjellige BO på (dersom han er en serieforbryter), så kan han kanskje ha vekslet på hvilken måte han gjorde det på.

Se også mitt tillegg på forrige innlegg:
Jeg tenker at det kan hende at det ikke er sant at veldig mange bileiere ble avhørt og måtte levere DNA, ettersom dette står i artikkelen som er publisert 22.07.2017: "– Vil I afhøre forhandlere af Hyundai-biler om deres kundekartoteker? – Foreløbig fokuserer vi på de nye henvendelser. Hvilke yderligere efterforskningsskridt vi derefter tager, kan jeg ikke oplyse, siger Søren Ravn-Nielsen."

Hvis det ikke var sant at veldig mange bileiere ble avhørt og måtte levere DNA, så må det ha vært viktig for politiet at publikum skulle tro at det var sant og/eller det kan ha vært viktig for politiet å få MGM til å tro det.

Fetad: Pga en merkelig tekst i en artikkel som senere ble redigert, tenker jeg på at MGM kanskje var hemmelig siktet i EM-saken i 2017 og at politiet dermed eventuelt ikke hadde behov for DNA og avhør av andre Hyunday-eiere.

Teksten i artikkelen (se link til artikkel i linken under) "Den 32-årige blev nemlig også sigtet for drab på Emilie Meng i 2017" ble ganske kort tid etter publisering redigert til "Den 32-årige er også sigtet for drab på Emilie Meng i 2016.".
Jeg tror ikke at dette var en skrivefeil. Jeg tenker at journalisten skrev noe som han ble gjort oppmerksom på at han ikke hadde lov til å publisere og at han derfor redigerte teksten. Hva tror du om det?
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)

Hvis MGM var hemmelig siktet i 2017, så er det jo veldig logisk at politiet løy om forskjellige ting til media og at de løy for at MGM ikke skulle forstå at de hadde MGM i kikkerten. Hvis det var slik, så ville det jo ha vært skadelig for etterforskningen dersom MGM forsto at politiet hadde siktet seg inn på han og dermed var de nødt til å lyve om ting.
Jo, det har ju hänt.
Men om han nu var suspekt så borde de väl ha granskat hans Hyundai tidigare, iaf då de identifierat den bilmodellen 2017.
Känns mer som att han inte var i jättefokus.

Det var väl även nåt om att dna inte kunde kontrolleras hur som helst, mer än i konkreta fall. Jag fattade inte riktigt vad som menades men beror väl på att han var ostraffad.

Även våldtäktsförsök nov 2022 som nu blir aktuellt.
Hur kom detta på tapeten?

Det är liksom via Filippa snöbollen har satts i rullning. Påminner mig om Amagermanden.

Edit. Klickade nu på länken för att läsa vidare och såg Bernt nämnde detta med dna.
Senast redigerad av develi 2023-05-02 kl. 22:54.
Citera
2023-05-02, 22:56
Medlem
Citat:
Jo, det har ju hänt.
Men om han nu var suspekt så borde de väl ha granskat hans Hyundai tidigare, iaf då de identifierat den bilmodellen 2017.

Det var väl även nåt om att dna inte kunde kontrolleras hur som helst, mer än i konkreta fall. Jag fattade inte riktigt vad som menades men beror väl på att han var ostraffad.

Det är liksom via Filippa snöbollen har satts i rullning. Påminner mig om Amagermanden.
Citat:
Kanskje du har rett i at han ikke var i så stort fokus, eller så kan det ha vært slik at politiet ikke ønsket å avsløre at de mistenkte han.
Kanskje de ventet på at det skulle bli en utvikling innenfor DNA-matching slik at de kanskje etter noen år kunne få en match på et eventuelt skadet DNA-spor fra MGM på EMs kropp?
Citat:

Loven er slik at politiet ikke har lov til å bruke DNA-et i andre saker. (Jeg tenker at hvis de hadde hatt lov til det, så hadde de sjekket hans DNA opp mot mange saker for lang tid siden og også den saken i 2022. Og jeg tenker at politiet kanskje i lang tid har hatt en teori om at MGM er en serieforbryter).
Citat:
Edit. Klickade nu på länken för att läsa vidare och såg Bernt nämnde detta med dna.
Ok Da legger jeg sitat og linker i spoiler:
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-02 kl. 23:06.
Citera
2023-05-02, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Kanskje du har rett i at han ikke var i så stort fokus, eller så kan det ha vært slik at politiet ikke ønsket å avsløre at de mistenkte han.
Kanskje de ventet på at det skulle bli en utvikling innenfor DNA-matching slik at de kanskje etter noen år kunne få en match på et eventuelt skadet DNA-spor fra MGM på EMs kropp?

Loven er slik at politiet ikke har lov til å bruke DNA-et i andre saker. (Jeg tenker at hvis de hadde hatt lov til det, så hadde de sjekket hans DNA opp mot mange saker for lang tid siden og også den saken i 2022. Og jeg tenker at politiet kanskje i lang tid har hatt en teori om at MGM er en serieforbryter).
"Den sigtede blev afhørt og afgav DNA i forbindelse med sagen, men ifølge den nuværende lovgivning kan DNA-prøven ikke bruges i andre sager, før manden blev sigtet i en ny sag. Den kan kun bruges i den konkrete sag."
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-04-29-partier-vil-undersoege-lovaendring-for-dna-dilemmaerne-er-mange-siger-tidligere

"Den 32-årige mand, der er sigtet i tre sager afgav frivilligt DNA i 2016 i forbindelse med efterforskningen af drabet på Emilie Meng. Politiet må bare ikke bruge det ud fra den måde loven i dag er skruet sammen på. Det mener flere politikere skal ændres."
https://www.sn.dk/slagelse-kommune/etiske-overvejelser-om-brugen-af-dna-blusser-op-efter-sigtelse-af-32-aarig/
Ja, men det är bilen som stör bilden. Hade de fått träff på Emelies dna i den hade han flugit in i häktet och inte hunnit göra mer skada.

Du nämner serieförbrytare.
Det får mig att tänka på Amagermanden.
Retroaktivt uppnystat.

Han var väl också engagerad inom fotboll?
Skenet bedrar, även om Marcel var betydligt mer vild som ung än den här beskrivs.

"Konkret trænede den 32-årige et hold for piger under 18 år sammen med sin storebror i en lokal klub på Vestsjælland i 2011 og 2012."

(..) en venlig men meget stille og genert fyr, der stod i baggrunden af sin storebror.

- Han sagde ikke så meget men var hjælpsom og ville eksempelvis rigtig gerne køre os piger frem og tilbage, når der var kampe, fortæller en af de tidligere spillere, som i dag er 24 år gammel."

" Både faren, moren, storebroren og den sigtede selv var frivillig i fodboldklubber, mens lillesøsteren selv spillede.
Hvorfor den 32-årige stoppede som træner i klubben, husker de ikke."

" 32-åriges familiemedlemmer og venner. De tegner også et billede af en ung mand, som var stille og genert.

De fortæller samtidig, at han aldrig har haft en kæreste, og at hans generthed gjorde, at han generelt havde svært ved at tale med kvinder."
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-04-26-32-aarig-var-frivillig-fodboldtraener-for-unge-piger-det-er-skraemmende-at-taenke
Citera
2023-05-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ja, men det är bilen som stör bilden. Hade de fått träff på Emelies dna i den hade han flugit in i häktet och inte hunnit göra mer skada.

Du nämner serieförbrytare.
Det får mig att tänka på Amagermanden.
Retroaktivt uppnystat.

Han var väl också engagerad inom fotboll?
Skenet bedrar, även om Marcel var betydligt mer vild som ung än den här beskrivs.

"Konkret trænede den 32-årige et hold for piger under 18 år sammen med sin storebror i en lokal klub på Vestsjælland i 2011 og 2012."

(..) en venlig men meget stille og genert fyr, der stod i baggrunden af sin storebror.

- Han sagde ikke så meget men var hjælpsom og ville eksempelvis rigtig gerne køre os piger frem og tilbage, når der var kampe, fortæller en af de tidligere spillere, som i dag er 24 år gammel."

" Både faren, moren, storebroren og den sigtede selv var frivillig i fodboldklubber, mens lillesøsteren selv spillede.
Hvorfor den 32-årige stoppede som træner i klubben, husker de ikke."

" 32-åriges familiemedlemmer og venner. De tegner også et billede af en ung mand, som var stille og genert.

De fortæller samtidig, at han aldrig har haft en kæreste, og at hans generthed gjorde, at han generelt havde svært ved at tale med kvinder."
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-04-26-32-aarig-var-frivillig-fodboldtraener-for-unge-piger-det-er-skraemmende-at-taenke
Citat:
Du har rett. Hvis de hadde sterk mistanke og eventuelt indisier mot MGM i 2016/2017 så hadde de kunnet siktet han og foretatt viktige etterforskningsskritt inkludert granskninger i hans bil og i hans bolig m.m.
Jeg finner ingen god forklaring på hvorfor politiet ikke gjorde dette hvis de hadde sterk mistanke mot MGM i 2016/2017.
Kanskje MGM gikk under radaren? Politiet så kanskje for seg en GM som var veldig ulik MGM på flere måter? De rykket jo ut og utførte grundige undersøkelser i huset til en eldre mann etter å ha fått tips fra noen som mistenkte at mannen skjulte EM i huset, og politiet hentet inn DNA fra personer som bodde i et boligområde (var det en type "sosial-boliger" el.l.?), noe som kanskje kan tyde på at de så for seg at GM var å finne innenfor noen få bestemte utvalg av befolkningen?

Jeg har ikke lest om Amagermanden.
Takk for sitat om 32-åringen og link
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-03 kl. 00:17.
Citera
2023-05-03, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har rett. Hvis de hadde sterk mistanke og eventuelt indisier mot MGM i 2016/2017 så hadde de kunnet siktet han og foretatt viktige etterforskningsskritt inkludert granskninger i hans bil og i hans bolig m.m.
Jeg finner ingen god forklaring på hvorfor politiet ikke gjorde dette hvis de hadde sterk mistanke mot MGM i 2016/2017.
Kanskje MGM gikk under radaren? Politiet så kanskje for seg en GM som var veldig ulik MGM på flere måter? De rykket jo ut og utførte grundige undersøkelser i huset til en eldre mann etter å ha fått tips fra noen som mistenkte at mannen skjulte EM i huset.

Jeg har ikke lest om Amagermanden.
Takk for sitat om 32-åringen og link
Ska bli intressant vart det leder. Jag hoppas det är han. Hoppas det leder till att hemskheter uppklaras.

Jag kom att tänka på Amagermanden, som härjade 1987-2011 (mördare och serievåldtäktsman) för att Madsen var intresserad av honom enligt liverapportering.
Se spoiler.
Senast redigerad av develi 2023-05-03 kl. 00:29.
Citera
2023-05-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ska bli intressant vart det leder. Jag hoppas det är han. Hoppas det leder till att hemskheter uppklaras.

Jag kom att tänka på Amagermanden, som härjade 1987-2011 (mördare och serievåldtäktsman) för att Madsen var intresserad av honom enligt liverapportering.
Se spoiler.
Takk. Jeg håper også at flere saker blir oppklart og at GM blir tatt.

Angående planting av spor: Kanskje GM i EM-saken valgte Regnemarks Bakke som skjulested for EMs lik for å forsøke å villede politiet til å tro at GM er samme GM som i drapet av Vivi? Vivis lik ble funnet i en skog som ikke er så veldig langt fra Regnemarks Bakke.
Og/eller kanskje GM i EM-saken gjorde noe spesielt med liket til EM som en annen GM hadde gjort i en tidligere sak, for å villede politiet til å tro at det var samme GM?

Ja, enkelte GM blir nok sikkert inspirert av å lese om andre GMs drap og andre forbrytelser.

Kanskje MGM (hvis han er en seriemorder) har hermet etter flere ulike GM (for å villede), og kanskje han også står bak drapet på Alice? (FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016
I saken med Alice var det forsøkt å lage brann. Og det er flere saker i Danmark der det var ildspåsettelse i forbindelse med drap. GM kan kanskje ha kopiert denne detaljen med ildspåsettelse for å villede politiet til å tro at GM er en seriemorder som har begått drap i løpet av veldig mange år og at politiet dermed kanskje antar at GM må være mye eldre enn han er?

Hvis MGM er en seriemorder og hvis han har kopiert ulike detaljer fra flere andre GM, så kan det hende at det allikevel er noen fellesnevnere for MGMs drap. Kniv kan feks være en slik fellesnevner.

Om bl.a. "Mere end ild kæder tre vestsjællandske drab sammen" (se link)
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-03 kl. 01:44.
Citera
2023-05-03, 04:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Takk. Jeg håper også at flere saker blir oppklart og at GM blir tatt.

Angående planting av spor: Kanskje GM i EM-saken valgte Regnemarks Bakke som skjulested for EMs lik for å forsøke å villede politiet til å tro at GM er samme GM som i drapet av Vivi? Vivis lik ble funnet i en skog som ikke er så veldig langt fra Regnemarks Bakke.
Og/eller kanskje GM i EM-saken gjorde noe spesielt med liket til EM som en annen GM hadde gjort i en tidligere sak, for å villede politiet til å tro at det var samme GM?

Ja, enkelte GM blir nok sikkert inspirert av å lese om andre GMs drap og andre forbrytelser.

Kanskje MGM (hvis han er en seriemorder) har hermet etter flere ulike GM (for å villede), og kanskje han også står bak drapet på Alice? (FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død, juli 2016
I saken med Alice var det forsøkt å lage brann. Og det er flere saker i Danmark der det var ildspåsettelse i forbindelse med drap. GM kan kanskje ha kopiert denne detaljen med ildspåsettelse for å villede politiet til å tro at GM er en seriemorder som har begått drap i løpet av veldig mange år og at politiet dermed kanskje antar at GM må være mye eldre enn han er?

Hvis MGM er en seriemorder og hvis han har kopiert ulike detaljer fra flere andre GM, så kan det hende at det allikevel er noen fellesnevnere for MGMs drap. Kniv kan feks være en slik fellesnevner.

Om bl.a. "Mere end ild kæder tre vestsjællandske drab sammen" (se link)
Ja, det är intressant men man får väl vänta in och se om de två fallen går att ro iland först.
Det är för lite detaljer nu.
Filippa står ju i en annan position i och med gripandet.
Senast redigerad av develi 2023-05-03 kl. 04:17.
Citera
2023-05-03, 09:03
Medlem
Citat:
Jo, det har ju hänt.

Citat:
Kanskje først og fremst pga BOs beskrivelse av mannens utseende og pga at han brukte kniv og pga geografisk nærhet?

Edit:
"En 18-årig kvinde blev i 2016 udsat for voldtægtsforsøg i Holbæk, men sagen er stadig uopklaret. Efter drabs- og voldtægtssigtelserne mod en 32-årig mand fra Korsør-egnen siger politiet, at man altid er opmærksom på mulige »snitflader« mellem gamle og aktuelle sager."
"Det lykkedes ikke politiet at finde frem til gerningsmanden bag et voldtægtsforsøg mod en 18-årig kvinde en lørdag morgen i november 2016. Politiet vil ikke konkret sige, om den uopklarede sag undersøges igen."
https://www.sn.dk/holbaek-kommune/ung-kvinde-udsat-for-voldtaegtsforsoeg-i-2016-sagen-fortsat-uopklaret/
"Var 32-årig mand også på spil på Roskilde Festival?"
https://www.sn.dk/roskilde-kommune/var-32-aarig-mand-ogsaa-paa-spil-paa-roskilde-festival/

Hvis MGM er en serieforbryter og hvis han har begått både voldtekter og drap:
Kanskje hans planer var ulike i de forskjellige forbrytelsene, og kanskje bilen var parkert langt bort fra forbrytelsesstedet ved noen av forbrytelsene og at planen da var å voldta BO og å deretter løpe til bilen mens andre ganger var hans plan å få BO med seg i bilen og å voldta og drepe BO på en annen adresse?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-03 kl. 09:57.
Citera
2023-05-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ja, det är intressant men man får väl vänta in och se om de två fallen går att ro iland först.
Du har rett i det.

Jeg vet ikke om politiet undersøkte video-opptak fra dagene og ukene før den 10. juli, i tilfelle samme bil var der flere dager (og eventuelt på samme tidspunkt natt til søndager (og andre dager) i ukene forut), med tanke på om andre vitner observerte eller var i kontakt med (eller fikk skyss av) sjåføren i den bilen noen dager eller uker før den 10.juli. Slike eventuelle video-opptak fra andre dager (hvis det finnes) kunne ha vist bl.a. sjåførens bevegelser og hvor lang tid han sto parkert der andre dager og om noen fikk skyss (og dette kunne ha gitt et inntrykk av hvor sannsynlig det eventuelt var at sjåføren var der med bilen for å kjøre pirattaxi for å tjene penger. F.eks hvis han var der med bilen i lang tid (1 eller 2 timer feks) uten å få en passasjer, høres det ikke ut som en pirattaxi-sjåfør som var der for å tjene penger).

Hvis sjåføren kjørte pirattaxi og tok i mot betaling for skyss og hvis politiet eventuelt avhørte sjåføren og han forklarte at han kjørte pirattaxi, så kan det eventuelt ha vært slik at pirattaxi-kjøring (for å tjene penger) eventuelt kan ha vært et skalkesjul og at det egentlige motivet med å tilby skyss var å begå forbrytelser mot noen av de som ble med i bilen.

Men ettersom bilen startet i samme minutt som EM sto alene, kan det eventuelt ha vært slik at sjåføren (etter å ha sett at togpassasjerene hadde forlatt området) innså at ingen ønsket skyss og at han derfor forlot området. Det var kanskje lang tid til neste tog kom med nye eventuelle passasjerer til en eventuell pirattaxi.

Hvis sjåføren kjørte pirattaxi (som er ulovlig), kan det at han kjørte pirattaxi ha vært grunnen til at han ikke meldte seg for politiet etter at bilen ble etterlyst.

"Vicepolitiinspektøren understreger, at det væsentlige er, at politiet mange gange har bedt folk henvende sig, hvis man har været i området omkring Korsør Station tidligt om morgenen søndag den 10. juli. Og det har vedkommende i den efterlyste bil ikke gjort."
https://www.sn.dk/slagelse-kommune/emilie-drabet-er-efterlyst-bil-pirattaxa/

Hvis sjåføren er GM og hvis hans plan var å voldta og å begå et drap, hvorfor sto han parkert der?
Hadde han egentlig tenkt å prøve å få en kvinnelig passasjer fra Korsør stasjon (som var videoovervåket) i sin eventuelle pirattaxi, eller var planen å observere om en tenåringsjente eller ung kvinne gikk alene og å deretter overfalle henne og kidnappe henne mens hun var på vei hjem gående?
Det understrekede høres kanskje mest sannsynlig ut.

"En bil, som svarer til den Hyundai-model politiet gik ud og efterlyste tirsdag i forbindelse med drabet på 17-årlige Emilie Meng, har været kendt for at køre pirattaxa i Korsør."
Med tanke på hvis GM ikke er den samme personen som den som var kjent for å kjøre pirattaxi:
GM kan kanskje (for å villede) ha valgt å kjøpe den lyse Hyundaien nettopp fordi pirattaxi-sjåføren kjørte en slik bil? (Ja, så utspekulert går det an å være).

Edit:
"Korsørmanden ejede den sølvgrå Hyundai fra 2016 og frem til 2021, hvor den blev totalskadet"
https://www.bt.dk/krimi/uopklaret-emilie-meng-drab-politiet-beslaglaegger-bil-i-udlandet

Altså kjøpte han bilen forholdsvis kort tid før EM forsvant. Ja, kanskje det var slik at den bilen var innkjøpt spesielt med tanke på fremtidige forbrytelser og villeding (se avsnittet over edit) i forbindelse med forbrytelsene.

Hvilke farger var det på andre biler MGM har eid?
Var en slik lys farge en farge han likte godt?
Mange har gjerne en eller flere yndlingsfarger.
Hans siste bil er svart.

Hva tenker du om at MGM (hvis han er GM i EM-saken) eventuelt av en utspekulert årsak kan ha valgt å kjøpe akkurat en slik bil som har været kendt for at køre pirattaxa i Korsø?

Hvordan finansierte han bilkjøpet?
Var han i jobb på den tiden? (Det var opplyst i en artikkel eller podcast at noen sa at han i en lang periode byttet utdanninger, spilte poker og var mye "på byen" på den tiden da EM forsvant).
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-03 kl. 12:15.
Citera
2023-05-03, 14:35
Medlem
Citat:
Nå leste jeg denne artikkelen, og angående mine spekulasjoner i går da jeg ikke forsto sammenhengen med hvorfor MGM avga DNA og ble avhørt i 2016 når merke og modell på bilen på videoen ikke ble funnet før i 2017, så forstår jeg nå at det må ha vært noe annet enn bilen som førte til at politiet avhørte MGM i 2016. Da kan det kanskje ha vært noe slikt som at MGM eventuelt kjente noen som var i EMs omgangskrets som kan ha ført til at politiet ønsket å avhøre han.

"- Man ved, at politiet har talt med ham allerede dengang, da Emilie Meng-sagen var frisk, siger Jens Møller.
I forbindelse med efterforskningen af Emilie Mengs forsvinden blev en Hyundai i30 efterlyst et år efter hendes forsvinden. En bil, den drabssigtede også havde på tidspunktet, hvor Emilie Meng blev meldt savnet."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-26-tidligere-drabschef-peger-paa-politiets-mulige-gennembrud-i-emilie-meng-sagen

I artikkelen kan man også lese om: "Tidligere drabschef peger på politiets mulige gennembrud i Emilie Meng-sagen".
Citera
2023-05-03, 14:49
Medlem
"13:05.
Nævnte Emilie Meng-drabet.
Ekstra Bladet fortsætter nu live-dækningen af nævningesagen om drabet på Louise Borglit i 2016. Senioranklager Bo Bjerregaards første indslag er at afspille den hemmelige lydoptagelse fra Enner Mark Fængsel, hvor den nu drabstiltalte mand for første gang fortæller politiagenten ’Frank’ om drabet i Elverparken, i den tro at betjenten var en fortrolig medfange. Klippet er optaget på en gårdtur ved hjælp af en skjult mikrofon 8. november 2020. Det er fem dage efter deres første kontakt. I klippet indleder den tiltalte selv samtalen om Emilie Meng-drabet, idet han siger: at 'det værste når man snakker sager, er, at man endnu ikke har fundet kniven i Emilie Meng'. "
https://ekstrabladet.dk/krimi/article9746105.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in