2023-05-02, 22:21
Medlem
Stina och Fredrik är det mest svårtolkade paret. Stina beter sig som hon har det väldigt trevligt med en arbetskamrat, Fredrik beter sig osäkert. Sett utifrån tycker jag att paret matchar varandra utseendemässigt ganska bra, de har liknande värderingar och allt men finns attraktionen? Jag tror så här att när Stina tar beslut om Go eller No Go för parets framtid kommer hon komma fram till att detta är good enough. Hon har tillräckligt med erfarenhet för att veta att man aldrig kan få allt, Fredrik kvalar in på många punkter, kniper det kan det sexuella lösas på andra sätt via swinging, tillfälliga möten på arbetsplatsen eller med hjälp av någon app för diskreta möten.

Jag tror Stina tyckte det var trevligt att gå och handla en parfym till Fredrik, precis som hon brukar göra med sina vänninor, man doftar, diskuterar och prövar nya parfymer utan stress och tanke på tid.
Citera
2023-05-02, 22:58
Avslutad
Caroline: ”Det känns lite tråkigt att jag måste vara morsa och säga åt honom att inte hoppa över avspärrningar”

Vem tvingar henne??

Extremt torr och gnällig människa.
Citera
2023-05-02, 23:10
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gagung
Håller med om allt! Killarna är verkligen snygga allihop. Särskilt Arvid, jag kan verkligen inte motstå en fräknig man, mums.

Saknar också Grävis! Hoppas han mår bra!

Och till sist: Free Agust!

Så olika man tycker. Alla killarna är oattraktiva och inte alls snygga i mitt tycke. Militären ser nästan lite feminin ut. Inga riktiga män det här.
Citera
2023-05-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vad var skämtet?
Att han låtsades välja sängen längst ifrån hennes, om jag uppfattade det rätt.
Citera
2023-05-02, 23:47
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macybic
Att han låtsades välja sängen längst ifrån hennes, om jag uppfattade det rätt.
Ja det är en bra diss isåfall, som August borde ta efter

Själv är jag så tråkig att jag bara hörde att han gillade överslafar, som man ju gör som barn
Citera
2023-05-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Steam hotel i Västerås är knappast "billigt". Det är ett ganska berömt hotell som fått mycket uppmärksamhet sen det öppnade.

Ja precis! Det var DeValera, som jag svarade, som skrev att det va billigt så du svarade nog fel person
Citera
2023-05-03, 00:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag har varit lite skeptisk till Ida och Arvids relation tidigare men efter senaste avsnittet tycker jag att förhållandet verkar utvecklas i rätt riktning. Första gången som jag såg Ida ta för sig och kul att hon slog Arvid i bergsklättringen, här kan ju producenterna varit något på spåren som vi andra inte såg i de första avsnitten där det mesta kretsade kring Arvid och hans militära karriär. Arvid behöver en partner som utmanar honom och det verkar han fått i Ida. En uppmaning till Arvid är att han måste komma ihåg att han inte bara är militär, ska han få det att fungera med Ida måste han låta civilpersonen Arvid komma fram också och då får han lägga undan den där mat- och sovklockan han har.

Arvid & Ida ser bägge äldre ut än sin respektive ålder. Lite märkligt ändå.
Citera
2023-05-03, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har ofta undrat vad som händer med människor som ”måste sova sina timmar”, ”intd får bli störd när jag sover” och ”vill gå och lägga sig tidigt” när de får barn. Okej en del bebisar är lugnare än andra men upp på natten x antal gånger måste man ju. Får man ett kolikbarn så kan man räkna med vrålskrik från kl 18 till 04-05 varje natt… utan uppehåll… i månader… på dagen kanske de sover någon timme och har man tur hinner man vila lite själv då. Annars får man anpassa sig till obefintlig sömn i månader.

Det är de inrutade personerna som förr eller senare kollapsar, antingen parmässigt, dvs separerar, eller så får de psykiska problem av olika slag. Jag vågar påstå att det iallafall inte slutar lyckligt.
Citera
2023-05-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Är väl jättebra att ha någon som redan lägger sig tidigt? Det är det som händer när man får barn annars. När det var som värst med vårt första barn gick jag och min fru och la oss klockan 8 på kvällen. Än idag kan vi gå och lägga oss klockan 11 även på helgen.

Det är ju de där som är uppe halva nätterna som får ett rejält uppvaknande när de får barn.

Att försöka hålla sig till någorlunda bra rutiner när det gäller sömn är naturligtvis en bra tanke. Men om du som Arvid lever som en skalman med sov och matklocka och inte mår bra om du inte somnar samma tid, ja då tror jag det är en jävligt dålig idé att skaffa barn. Jag gissar på att en sån som Arvid inte skulle ta en enda natt om de så fick ett barn med kolik, det blir frugan som får dra lasset och i slutändan lämnar relationen pga att hon ”tappat bort sig själv”. Ganska uppenbart att han tar sig själv på alldeles för stort allvar och Ida svansar efter.

Vad händer om han inte får sina sömnbehov uppfyllda? Jag tror han blir allt annat än charmerande och bryter ihop totalt för ingenting. Hoppas verkligen man får se den biten isf men då krävs det att Ida börjar ställa lite egna krav också.
Citera
2023-05-03, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Caroline: ”Det känns lite tråkigt att jag måste vara morsa och säga åt honom att inte hoppa över avspärrningar”

Vem tvingar henne??

Extremt torr och gnällig människa.

Hon är ju inte klok. En sån som skulle ringa KGB direkt och ange sin granne för att dom drack coca cola. Eller skvallrat för ledningen i Jehovas vittnen om hennes man ätit en bit födelsedagstårta. Tänkte Kalle så ytligt att ”hon har rött hår och ring i näsan så hon passar ihop med Agust”? Minns inte vad dom menade att hon har som han behövde… En inre, nitisk polis? Det behöver man om man är en fri själ?
Citera
2023-05-03, 07:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Att försöka hålla sig till någorlunda bra rutiner när det gäller sömn är naturligtvis en bra tanke. Men om du som Arvid lever som en skalman med sov och matklocka och inte mår bra om du inte somnar samma tid, ja då tror jag det är en jävligt dålig idé att skaffa barn. Jag gissar på att en sån som Arvid inte skulle ta en enda natt om de så fick ett barn med kolik, det blir frugan som får dra lasset och i slutändan lämnar relationen pga att hon ”tappat bort sig själv”. Ganska uppenbart att han tar sig själv på alldeles för stort allvar och Ida svansar efter.

Vad händer om han inte får sina sömnbehov uppfyllda? Jag tror han blir allt annat än charmerande och bryter ihop totalt för ingenting. Hoppas verkligen man får se den biten isf men då krävs det att Ida börjar ställa lite egna krav också.

Han har ju inte barn nu. Väldigt få som inte har barn lever som att dom har barn. Det vore ju konstigt. Jag tror tvärtom att han skulle gå in för det till 100% och just eftersom han har det yrket han har skulle han klara sömnbristen bättre än många andra. Att han tar hand om sig och passar på att sova när han inte jobbar och inte har barn är ju bara bra.
Citera
2023-05-03, 07:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Det är de inrutade personerna som förr eller senare kollapsar, antingen parmässigt, dvs separerar, eller så får de psykiska problem av olika slag. Jag vågar påstå att det iallafall inte slutar lyckligt.

Jag har sett många människor med psykiska och sociala problem och dom har inte haft en enda rutin eller tillstymmelse till disciplin…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in