2023-05-02, 22:27
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Expressen ljuger i sin artikel!!

Helt jävla fel!! Åkesson säger:

"Då säger du att hon inte tror på klimatförändringar och det är INTE sant ju. Det gör hon ju

Uppmanar alla att anmäla artikeln. Dom har till och med detta som underrubrik så det ser väldigt illa ut om du bara läser den i förbifarten som dom flesta gör.

Typ längst ner här under där det står "Dela" och sånt så är det en liten text där det står "Anmäl artikeln"

https://www.expressen.se/nyheter/svaret-pa-akessons-kritik-ar-inte-vardigt-/
Visst har du rätt. Den transkripten ändrar helt innebörden av det Åkesson sa. Klantigt av Expressen.
Citera
2023-05-02, 22:28
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ehh... Det är inte konstigare att vänsteraktivister sökt sig till "forskningen" än att de sökt sig till media eller rättsväsendet och gjort det vänstervridet. Finns belagt i flera oberoende enkätundersökningar.

Höjden av komik är de aktivister som på senare tid stormat diverse scener i protestaktioner. De är "forskare" och säger att de är desperata. I själva verket är de aktivister sedan länge klätt ut sig till "forskare".
Det är inte särskilt svårt att ta del av forskningen för att undersöka var den står.

Att du avfärdar den som vänstervriden betyder ju bara att just du inte inte är intresserad av var vetenskapen står och är ointresserad av en vetenskapligt förankrad uppfattning i frågan.

Foliehatt alltså.
Citera
2023-05-02, 22:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Visst har du rätt. Den transkripten ändrar helt innebörden av det Åkesson sa. Klantigt av Expressen.

Medvetet?
Citera
2023-05-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Elsa Widding lämnar SD, har hon just meddelat på sin youtube-kanal.

Hon är synnerligen förargad över, att utbildningsminister Mats Persson har klandrat henne och twittrat, att hon ger stöd åt förintelseförnekelse.

Mats Persson: ”Widding visar prov på ett kunskapsförakt som inte anstår en riksdagsledamot. Det är allvarligt att ge stöd till konspirationsteorier om klimat, vaccin och förintelsen. Hon måste nu visa att hon står upp för vetenskap”

Hennes irritation mot SD är baserat på, att SD inte har uttalat sig i media och tagit avstånd från utbildningsministerns förtal av henne.

"Elsa Widding: SD stöttar regeringen genom Tidöavtalet. Men jag hade förväntat mig att mitt parti tog avstånd mot dessa avskyvärda påhopp som Liberalernas främsta företrädare gör sig skyldiga till. De anklagar mig för att stödja de som förnekar eller förringar ett fruktansvärt folkmord på sex miljoner judar."

"Trots detta förtal väljer SD att inte kommentera frågan i media. Men tystnaden talar sitt tydliga språk. En gräns har nu passerats även här. Jag har därför bestämt mig för att lämna partiet."

Elsa Widding kommer att sitta kvar i riksdagen som oberoende och fokusera på

● En mer nyanserad klimatpolitik

● Öka förståelsen för vindkraftens miljökonsekvenser och ineffektivitet

● Konsekvenserna för Sveriges suveränitet av WHO:s planer på att utöka sitt mandat

https://www.youtube.com/watch?v=LeR6duVexZA&ab_channel=KlimatkarusellenEls aWidding

Diskutera den här utvecklingen. Är det bra eller dåligt för SD?

Kan Elsa Widding (på något sätt) bli utnyttjad av oppositionspartierna till nackdel för regeringen?

Widding har rätt om klimatpolitiken.

Den är alldeles för onyanserad och populistisk. Den hämmar sin egen trovärdighet med EUs "kryddade språk".

Jag har själv jobbat på ett företag sprunget ur omställningssatsningarna. Företaget förväntade sig inget avfall och byggdes därför inte med avfallshantering i åtanke. Vi står och andas in farliga kemikalier som resultat när vi provisoriskt tvingas lösa problemet.

Det finns ingen ekonomi som fungerar utan att producera avfall, ändå påstår radikala omställningsförespråkare att avfallshantering kommer tillhöra det förflutna. Dom förstår helt enkelt inte matten
Senast redigerad av jielm 2023-05-02 kl. 22:41.
Citera
2023-05-02, 22:35
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Medvetet?
Kanske, eller så gick det så fort att få upp artikeln att författaren gav förtur till sin undermedvetna bias. Men det är jävla klantigt att gå i tryck med en felaktig transkript som alla kan se är fel.
Senast redigerad av Kloss 2023-05-02 kl. 22:56.
Citera
2023-05-02, 22:37
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är inte särskilt svårt att ta del av forskningen för att undersöka var den står.
Du menar "forskningen".

Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Att du avfärdar den som vänstervriden betyder ju bara att just du inte inte är intresserad av var vetenskapen står och är ointresserad av en vetenskapligt förankrad uppfattning i frågan.
Du menar "vetenskapen" och "vetenskapligt".

Det råkar vara fakta att universitet, rättsväsende och media befolkas av vänsteraktivister. Har som sagt bekräftats av flera oberoende enkätundersökningar.

Du är bara lite faktaresistent.
Citera
2023-05-02, 22:39
Medlem
CP-Olles avatar
Idiot-sd som släpper fram idioter som ledamöter som hoppar av blott några månader efter valet. Extremt skadligt för både partiet och landet. Skämmes tamejfan kärringhelvete, oerhört svek mot väljarna.
Citera
2023-05-02, 22:42
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Du menar "forskningen".

Vad som är forskning är inte ett dugg otydligt. Det är inte en fråga för subjektiva politiska önskemål. Titta i vetenskapliga tidskrifter som nature, science och pnas för att nämna några exempel.

Citat:

Du menar "vetenskapen" och "vetenskapligt".

Det råkar vara fakta att universitet, rättsväsende och media befolkas av vänsteraktivister. Har som sagt bekräftats av flera oberoende enkätundersökningar.

Du är bara lite faktaresistent.
Det är bara din anledning till att avfärda vetenskap. Det är publicerad vetenskap som är vetenskap. Oavsett vilka politiska etiketter just du projicerar på den, för att avfärda den till förmån för konspirationsteorier.

Som du skriver verkar det lnte som att du vet vad vetenskap är, ens en gång.
Senast redigerad av MrArtur 2023-05-02 kl. 22:45.
Citera
2023-05-02, 22:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Lars Bern kommenterar Elsa Widdings avhopp från Sverigedemokraterna.
https://swebbtv.se/w/mpPtL9ULVBja5SoeCCfekH
Klockren analys av Lars Bern. ”Det är för jävligt!” är en bra sammanfattning av det som hänt.
Citera
2023-05-02, 22:47
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Elsa kommer till samma slutsats som tusentals andra som granskat rapporten, att den är ett politiskt dokument vars delar talardemot varann.

Källa på det.

Citat:
Ursprungligen postat av XEXXE69
=
Dina domedagsexperter är grifters och har skrikit om jordens undergång i årtionden.
Dagen jag bestämde mig för att jag skiter i vilket var när ni frontade med en undernärd tonåring och gjorde henne till helgon och expert.
Jorden är inte platt.

Du har redan gjort klart att du tror att vetenskapen är fejk. Men min fråga kvarstår. På vilka grunder beslutar du dig för att lita på vissa utsagor då, om du tror att hela vetenskapen är påhittad av grifters och att alla ljuger? Vad gör Widding så speciell att du tror på henne, men tror att alla världens forskare ljuger?

Citat:
Ehh... Det är inte konstigare att vänsteraktivister sökt sig till "forskningen" än att de sökt sig till media eller rättsväsendet och gjort det vänstervridet. Finns belagt i flera oberoende enkätundersökningar.

Höjden av komik är de aktivister som på senare tid stormat diverse scener i protestaktioner. De är "forskare" och säger att de är desperata. I själva verket är de aktivister sedan länge klätt ut sig till "forskare".

Det är mycket konstigare än så, och det begriper du om du tänker igenom det hela vad som skulle krävas för att det vore sant. Som jag skrev kräver det en internationell sammansvärjning över flera generationer. Klimatkrisen hittades liksom inte på igår. Den har varit något som oroat forskare sedan åtminstone 1950-talet. För att nå fram till att allt är fejk krävs det väldigt många extra, väldigt komplicerade saker in i bilden. Det är så osannolikt att det borde betraktas som i praktiken helt omöjligt.
Citera
2023-05-02, 22:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
En arg Elsa Widding är betydligt mer medialt tilltalande än den jomande skolflickan Widding.

Sedan bör hon stämma SVT för ärekränkning.

https://swebbtv.se/w/uYjxaqzMXyquXWVJw8udtk
Citera
2023-05-02, 22:50
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Källa på det.

Du har redan gjort klart att du tror att vetenskapen är fejk. Men min fråga kvarstår. På vilka grunder beslutar du dig för att lita på vissa utsagor då, om du tror att hela vetenskapen är påhittad av grifters och att alla ljuger? Vad gör Widding så speciell att du tror på henne, men tror att alla världens forskare ljuger?

Det är mycket konstigare än så, och det begriper du om du tänker igenom det hela vad som skulle krävas för att det vore sant. Som jag skrev kräver det en internationell sammansvärjning över flera generationer. Klimatkrisen hittades liksom inte på igår. Den har varit något som oroat forskare sedan åtminstone 1950-talet. För att nå fram till att allt är fejk krävs det väldigt många extra, väldigt komplicerade saker in i bilden. Det är så osannolikt att det borde betraktas som i praktiken helt omöjligt.
=
Vetenskap är inte fejk. Det är finansierat och kontrollerat att visa upp det resultatet som gör det lättare att styra hjon som dig.
Jorden är inte platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in