2023-05-02, 22:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Olle
Idiot-sd som släpper fram idioter som ledamöter som hoppar av blott några månader efter valet. Extremt skadligt för både partiet och landet. Skämmes tamejfan kärringhelvete, oerhört svek mot väljarna.

Svek mot väljarna?
Hon sitter ju kvar som vilde.

Lyssna på: https://swebbtv.se/w/uYjxaqzMXyquXWVJw8udtk
Citera
2023-05-02, 22:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Du menar "forskningen".

Du menar "vetenskapen" och "vetenskapligt".

Det råkar vara fakta att universitet, rättsväsende och media befolkas av vänsteraktivister. Har som sagt bekräftats av flera oberoende enkätundersökningar.

Du är bara lite faktaresistent.

Ja den hårda kärnan forskare gör inga politiska uttalanden. De levererar data till IPCC som sedan gör en sammanställning. Läser man IPCC -rapporten så ser man att den tydligt och klart har en beskrivning som innehåller: »om«, »kan«, »ifall« och likande reservationer. När sedan sekundärforskarna som Rockström med flera gör sina tolkningar (vilket massmedia älskar) så använder de inga reservationer. Då är det alltid värsta tänkbara scenario som är det mest sannolika eller snarare »sanna« enligt dem.

En CO2-ökningen inte är inte heller linjärt proportionell mot temperaturhöjningen genom atmosfäriska regleringar, så kallade återställningsmekanismer. (Dubbel CO2 ger + 1,3 grader, men ytterligare fördubbling ger inte 2,6 och så vidare). Klimatmodellerna är mycket mer osäkra än vad som sekundärforskarna, media och politikerna vill göra gällande. Över tiden har dessutom modellerna hela tiden förändrats. Det ligger i tiden att klimatet är i fokus. Om tio år kommer det att vara något annat som är »katastrofen«.
Citera
2023-05-02, 22:57
Medlem
Hahahaha....jaa kommer ni ihåg när Jimmy Åkessons svärmor helt enkelt sket i att närvara på riksdagens möten, och satt i sin beautysalong och jobbade i stället för riksdagsarvodet. Och när Rapport ville ha en intervju så fick de det på villkoret att reportern undergick en behandling av henne under intervjun.
Citera
2023-05-02, 23:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nåja. Någonstans måste SD sätta ned foten om inte L tar sig i kragen.
Det här är det 3e större angreppet mot SD o i förlängningen ett hot mot tidöavtalet.

Alla fattar att L topparna måste spela apa mot sin trogna väljarbas.
Men lite finess bör man kunna kräva.
Citera
2023-05-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Inga seriösa media kommer att ta henne på allvar. Hon är inte känd som politiker längre utan någon form av foliehatt.
Men snälla rara, var hittar jag seriös media?
Citera
2023-05-02, 23:05
Medlem
Det lilla jag sett av Widding så förefaller hon betydligt mer kunnig än jag vad gäller klimatkrisen.
Jag vill gärna lära mig mer och skulle uppskatta en debatt mellan Widding & Åkesson där dom lär ut allt dom kan (och gärna svarar på grundläggande frågor som t.ex. varför inte jordens temperatur styrs av det omkringliggande världsalltet eller hur mycket av konstaterade temperaturhöjningar som förorsakas av skogsbränder, vulkanutbrott, friktionsvärme från kontinentaldrift etc).

Jag tror att samtliga i regeringen skulle följa en sådan debatt med stort intresse och förhoppningsvis också de lära sig en del. Frågan är alldeles för viktig för att partipiskor ska tillåtas avgöra.

Widding vs. Åkesson!
Citera
2023-05-02, 23:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja den hårda kärnan forskare gör inga politiska uttalanden. De levererar data till IPCC som sedan gör en sammanställning. Läser man IPCC -rapporten så ser man att den tydligt och klart har en beskrivning som innehåller: »om«, »kan«, »ifall« och likande reservationer. När sedan sekundärforskarna som Rockström med flera gör sina tolkningar (vilket massmedia älskar) så använder de inga reservationer. Då är det alltid värsta tänkbara scenario som är det mest sannolika eller snarare »sanna« enligt dem.

En CO2-ökningen inte är inte heller linjärt proportionell mot temperaturhöjningen genom atmosfäriska regleringar, så kallade återställningsmekanismer. (Dubbel CO2 ger + 1,3 grader, men ytterligare fördubbling ger inte 2,6 och så vidare). Klimatmodellerna är mycket mer osäkra än vad som sekundärforskarna, media och politikerna vill göra gällande. Över tiden har dessutom modellerna hela tiden förändrats. Det ligger i tiden att klimatet är i fokus. Om tio år kommer det att vara något annat som är »katastrofen«.

Katastrofen ingen vill prata om är överbefolkningen.
Citera
2023-05-02, 23:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nåja. Någonstans måste SD sätta ned foten om inte L tar sig i kragen.
Det här är det 3e större angreppet mot SD o i förlängningen ett hot mot tidöavtalet.

Alla fattar att L topparna måste spela apa mot sin trogna väljarbas.
Men lite finess bör man kunna kräva.

L binder förhoppningsvis ris om egen rygg. Finns ingen anledning för någon att rösta på L alls. De verkar nu vilja vara ett S-light. De väljare som iklädde sig rollen som »Kamrat 4 procent« och valde L i stället för M har anledning att fundera till nästa gång. De som vill ha ett L som de nu agerar bör väl i stället rösta på originalet S eller alternativet MP.
Senast redigerad av HerrGickhan 2023-05-02 kl. 23:08.
Citera
2023-05-02, 23:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Katastrofen ingen vill prata om är överbefolkningen.

Nej det skulle i så fall vara att kritisera den fattiga världen och det tål vare sig Agenda 2030 eller Parisavtalet. FN har ju yrat på om att hjälpa den fattiga världen sedan efterkrigstiden och ändå gör de inget. Det enda de gör är babbla, höja sina egna löner och flyga till nya möten.
Citera
2023-05-02, 23:11
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Klockren analys av Lars Bern. ”Det är för jävligt!” är en bra sammanfattning av det som hänt.

Jag tänker så här: det var alternativ media som fick SD in i riksdagen och sedan den betydelse de har nu har för regeringsbildandet. Widding är en del av denna rörelse. Sinkar SD detta är partiet körd.

Senast jag läste om Åkesson var att han sa att Widding var en felrekrytering. Detta kommer att få konsekvenser som SD inte kan hantera. Hånet mot de egna går inte att ändra. Detta med tanke att hela rörelsen med SD är att väljarna är rädda för att säga vad man tycker.
Citera
2023-05-02, 23:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag tänker så här: det var alternativ media som fick SD in i riksdagen och sedan den betydelse de har nu har för regeringsbildandet. Widding är en del av denna rörelse. Sinkar SD detta är partiet körd.

Senast jag läste om Åkesson var att han sa att Widding var en felrekrytering. Detta kommer att få konsekvenser som SD inte kan hantera. Hånet mot de egna går inte att ändra. Detta med tanke att hela rörelsen med SD är att väljarna är rädda för att säga vad man tycker.

Mer än 50 procent tycker bara det de läser i PK-media.
Citera
2023-05-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Håller med.

Om inte SD sluter upp 100% bakom EW så är det början till slutet fö SD.
Då visar man att man är ett "vanligt" skitparti som styrs av globalisterna.

Åkesson försvarade lite svagt EW i aktuellt.

Det han bör göra är att tvinga fram en debatt mellan utbildningsministern och EW.

Hon skulle slakta honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in