2023-05-02, 20:40
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Nej, inte utvisning då han har svenskt medborgarskap

Jag vet men jag skulle vilja det 🙏
Han förtjänar inte att vara kvar här.
Citera
2023-05-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Du åker på livstid nu när du fyllt 18 om du genomför ett dubbelmord.

Borde sänkas ner till 15.

Frågor?

Synd att det inte räknas som dubbelmord då…
Citera
2023-05-02, 20:42
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
ok var var pojkvännen? hemma och tjafsade med föräldrarna?
Hur fan ska jag kunna veta det?
Citera
2023-05-02, 20:47
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Jag har lite svårt att tro att han (om han nu är far till barnet, och den tilltänkta sambon) skulle mörda sin tjej och ofödda barn bara dagar innan dom skulle flytta ihop.
Kan det vara så att någon i hans släkt har begått gärningen, och att han håller tyst om det?
Att Polisen håller honom, så att han ska berätta vem som gjort det och vad som har hänt`

Vad får annars någon att vända så fort, från sambolycka (enligt hennes familj) till mord?

Han har ingen anledning att mörka det och ensam riskera livstids inlåsning, det är en lose lose. Så maktfullkomlig är inte den äldste i en somalisk klan. Jämför med mordet på Abbas Rezai år 2005, där tog sonen på sig dådet men det var enbart för att han var så pass ung att han slapp undan med några fjuttiga år. Sedan satte han dit sina egna föräldrar flera år senare, men det är en annan historia.

Jag har svårt att tro att en 20-årig somalisk ung man skulle mörda sin höggravida flickvän/sambo enbart på order av någon familjemedlem och hålla tyst om det, och kasta borta hela sitt liv. Mest sannolikt har han begått det i så fall på eget bevåg.
Citera
2023-05-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Absolut inte troligt att polisen håller en person frihetsberövad om dom misstänker någon annan.

Nej, det känns ju konstigt. Men vad är det som får någon att gå över den gränsen då? Kan familjen ha tvingat honom? Har någon mer i familjen varit med och sett till att det hände?
Förstår du mitt resonemang? Om jag hade gjort en tjej gravid, skulle jag ju inte ha väntat till månad 8 och sedan mördat henne?
Ville jag inte ha barnet skulle jag ju ha försökt få henne att göra abort, inte levt lycklig till i 8 månaden.
Varför fanns han inte med på några bilder, inlägg på sociala media?
Var hans familj helt ovetande? Blev dom tokiga när det kom fram?
Citera
Mappings avatar

Moderatormeddelande

Postat av Mapping 2023-05-02, 20:51
Moderator
Mängder av inlägg är raderade och varningar utdelade p.g.a. OT och trams. Vänligen håll er till ämnet. Allmänna diskussioner om rasism, Islam, hederskultur, hudfärg och liknande ämnesområden har INTE i denna tråd att göra.
/Mod
2023-05-02, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
"Polisen har satt" Polisen sätter ingen Ha ha. Du vet inte Sverige funkar ändå är du svensk. Du är i klass med dessa negrer.

Har du svårt med språket?

Han sitter på sannolika (högsta), och detta är redan innan dom fått blodtesterna från NFC.

Poliserna kommer köra stor cirkus med neger pojken Dom har hur mycket som helst på negern.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2023-05-02 kl. 20:54.
Citera
2023-05-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Okej, Nice.

Vet du vilken tidning hon skriver för?

Enligt detta inlägg, så Örebronyheter
(FB) Saga, 20, avliden i centrala Örebro – polisen utreder mord (2023-04-29)
Citera
2023-05-02, 20:59
Medlem
Gold94s avatar
Saga kanske hittade somaliens vapengömma och gjorde sig av med skiten?
Va han inte misstänkt för vapenbrott också om jag inte minns fel?
Citera
2023-05-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Du verkar väldigt ambivalent, du kritiserar allt och alla här i tråden. Fanns väl absolut ingenting i det inlägget som du besvarade som skuldbelade bo?

Du har rätt, ska sluta beskylla alla andra. Svårt ibland när det serveras på silverbricka 😫
Det är alltför många som skriver att det är rätt åt henne, att hon borde vetat bättre osv - det är att beskylla offret. Inte många hade velat inleda kontakt med någon om man vid det första tillfället visste att det skulle sluta med misshandel, våldtäkt, mord.

Att bli utsatt för brott el i värsta fall mord ska aldrig pratas i narrativet att det skulle vart ens eget fel. Ingen har rätt att bestämma över en annan människas rätt att leva.
Citera
2023-05-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Folk snackar om att det bör vara dubbelmord då barnet i magen också dog. Men isåfall har gm stabbat henne i magen så barnet dött och det tror jag inte att han gjort.

Blir ju ändå inte dubbelmord oavsett om det skulle vara så att MGM har knivhuggit S i magen. Enligt svensk lag så kan ett ofött barn inte mördas. Så är det oavsett vad man tycker om saken. Sen är det ju en annan sak att det kan vara en försvårande omständighet att en försvarslös gravid kvinna är den som mördas.
Citera
2023-05-02, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Saga kanske hittade somaliens vapengömma och gjorde sig av med skiten?
Va han inte misstänkt för vapenbrott också om jag inte minns fel?

Tveksamt. Saga var nog 100 med negern för att han var multikriminell/gängkriminell.

Saga kom själv från trasproletariat/socialklass4 , hon var ju fkd redan från den dagen hon föddes.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2023-05-02 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in