2023-05-03, 10:32
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guistha46
Det är skitknepigt och väldigt obehagligt tycker jag med. I mina ögon så tycker jag det känns som att man söker nån slags störd uppmärksamhet själv, när man dessutom lägger saker och ting offentligt och inte bara för sina vänner. Det ger otroligt dåliga vibbar. Vem håller på så redan dagen efter när man har fått en nära familjemedlem mördad? Det är det sista jag skulle orka med, tänka på eller ens kunna ta mig för i en sån situation.

Inte onaturligt, det är däremot ovanligt för att vara svenskar. Kris och chock är en förklaring, andra kulturella influenser är en annan, en tredje förklaring kan vara att där funnits oro, rädslor och konflikter som familjen bearbetat under längre tid vilket snabbt gör dem redo för känslor som står för mobilisering, krig och hämnd nu när katastofen inträffade.

Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Var hans familj kristen? Kanske bara låtsades för att få äntra Sveirge. Dock ska man inte tro att kristna inte är kapabla till att vara onda. Känner till en MENA-familj som spelar kristna men är allt annat utom det, de är rent kriminella - gäller många, från olika folkgrupper.

Tishko Ahmed kommer från *surprise* irakiska kurdistan. Oavsett om han är religiös eller inte (majoriteten från området är muslimer) så är kultur, värderingar och sedvanor starkt förankrade i islam. Hederskultur är praxis. Utöver är mannen diagnosticerad narcissist med: "grandiost infärgad självbild utan uppenbar täckning i vad han åstadkommit i livet".
Senast redigerad av Lava 2023-05-03 kl. 10:35.
Citera
2023-05-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narke85
Nog för att detta är ett allvarligt brott men nu valde tingsrätten att häkta i en månad istället för två veckor, vilket ger tid till utredningen att, förhoppningsvis, få lite tyngd så åklagaren inte behöver två olika yrkande, vid nästa tillfälle. Nu var det i första hand På sannolika skäl och i andra hand Skäligen. Det kändes vagt, men hoppas hon fixar det.
En månad är lång tid ändå… hon kanske var den enda lediga, så stämmer det du skriver så är det synd. Eller så har hon vässat till sig.
Tänkte mer på försvaret, inte åklagaren, en åklagare har sällan ärenden som rör familjerätt 😉😉😉
Citera
2023-05-03, 10:35
Medlem
När kommer Saga och barnet att begravas? Kommer de båda att begravas i samma kista?

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Tishko Ahmed kommer från *surprise* irakiska kurdistan. Oavsett om han är religiös eller inte (majoriteten från området är muslimer) så är kultur, värderingar och sedvanor starkt förankrade i islam. Hederskultur är praxis. Utöver är mannen diagnosticerad narcissist med: "grandiost infärgad självbild utan uppenbar täckning i vad han åstadkommit i livet".
Det var det jag trodde. MENA-familjen som jag känner till är från Libanon. Säger sig vara kristna men är hemska människor.
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-05-03 kl. 10:41.
Citera
2023-05-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Nu tar vi en halvhalt här.

* Skulle häktad MGM kunna vara Sagas Ex?

* VEM skulle hon isf flytta ihop med och var denne pappa till det ofödda barnet?
Från säker källa är det pappan till ungen och den som hon skulle flytta ihop med.
Citera
2023-05-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Från säker källa är det pappan till ungen och den som hon skulle flytta ihop med.

Den häktade är pappan och den hon skulle flytta ihop med?

(För att förtydliga bara)
Citera
2023-05-03, 10:39
Avstängd
Ett troligt scenario: Den mgm är BO:s expojkvän, BO var gravid och skulle bli sambo med en ny pojkvän (hans barn). Mgm var svartsjuk och dödade BO pga detta.
Citera
2023-05-03, 10:42
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe

Ok ja då hade hon ju blivit mördad förr eller senare ändå.
Citera
2023-05-03, 10:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hmmmm , vem är hennes ex ??
Är denne ex även han muslim ??

Är exet också intagen i förvar ?? misstänkt ??

Vet inte riktigt vad du menar. Det jag menade var att när något sådant här händer så tror jag att polisen, med statistiken i ryggen, börjar med att titta i B.O. absoluta närhet där pojkvän absolut bör ingå.
Det jag då menar är objektivt är att man tittar på statistik och börjar nysta där sannolikheten är störst.
Citera
2023-05-03, 10:49
Medlem
bulletproofsouls avatar
Inget som förvånar. En person med kulturella och religiösa handikapp dödar en person som har lärt sig att ta lätt på, ja till och med ignorera och förtränga dessa kulturella och religiösa handikapp.

Tragiskt såklart men inget nytt under solen.
Citera
2023-05-03, 10:58
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Han var kristen. Han mördade henne. Det framgår med all tydlighet om du läser fupp.
Kristna heter inte heller mohammed, ahmed, som pajasen hette.

Om vi återgår till detta mordet, så har vi fått en annan mördare nu? Var det inte pojkvännen som dödade, utan ett ex?
Citera
2023-05-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Den häktade är pappan och den hon skulle flytta ihop med?

(För att förtydliga bara)

Ja det stämmer. 100%
Citera
2023-05-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Ett troligt scenario: Den mgm är BO:s expojkvän, BO var gravid och skulle bli sambo med en ny pojkvän (hans barn). Mgm var svartsjuk och dödade BO pga detta.

Stämmer inte alls. MGM var hennes nuvarande pojkvän och den hon skulle flytta ihop med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in