Citat:
Ursprungligen postat av
guistha46
Det är skitknepigt och väldigt obehagligt tycker jag med. I mina ögon så tycker jag det känns som att man söker nån slags störd uppmärksamhet själv, när man dessutom lägger saker och ting offentligt och inte bara för sina vänner. Det ger otroligt dåliga vibbar. Vem håller på så redan dagen efter när man har fått en nära familjemedlem mördad? Det är det sista jag skulle orka med, tänka på eller ens kunna ta mig för i en sån situation.
Inte onaturligt, det är däremot ovanligt för att vara svenskar. Kris och chock är en förklaring, andra kulturella influenser är en annan, en tredje förklaring kan vara att där funnits oro, rädslor och konflikter som familjen bearbetat under längre tid vilket snabbt gör dem redo för känslor som står för mobilisering, krig och hämnd nu när katastofen inträffade.
Citat:
Ursprungligen postat av
ENTRUMPENTRUMP
Var hans familj kristen? Kanske bara låtsades för att få äntra Sveirge. Dock ska man inte tro att kristna inte är kapabla till att vara onda. Känner till en MENA-familj som spelar kristna men är allt annat utom det, de är rent kriminella - gäller många, från olika folkgrupper.
Tishko Ahmed kommer från *surprise* irakiska kurdistan. Oavsett om han är religiös eller inte (majoriteten från området är muslimer) så är kultur, värderingar och sedvanor starkt förankrade i islam. Hederskultur är praxis. Utöver är mannen diagnosticerad narcissist med: "grandiost infärgad självbild utan uppenbar täckning i vad han åstadkommit i livet".