2023-05-05, 20:47
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://youtu.be/rDAbZpdiSY4

När en lätt apc kör rakt över ryska draktänder dom är för små som ryssland gjort så man kan enkelt köra rakt över dom

Ja om de är så små så är det lugnt. Jag tänkte på större tänder.
Citera
2023-05-05, 20:49
Medlem
Sqrbankens avatar
Ja jävlar, vilken dag. "Frivilliga evakueringar" medan Prigozhin står och vässar som inåt bara helvete framför kameran. Inbillar mig att han är för slug för att göra det helt utan att ha tagit höjd för en rimlig risk/reward i agerandet, att han har backning - i vissa ringhörnor kanske rentav en tilltagen sådan - även på baksidan av Kremls murar.
Citera
2023-05-05, 20:53
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Sjojgu inspekterar fabriksny batch T-90M för just-in-time-leverans lagom till offensiven:

https://www.bitchute.com/video/MvdSboglcZup/

Ser ut at vara rätt många...

Ukrainska bönder: - Tanka traktorn!
Citera
2023-05-05, 20:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Vad hände med akademikerfyllot i denna tråd? Hans kunskaper var ju så roliga, jag saknar dårskapen han drev med.

Är du riktigt säker på det ?

Tycker det blir tröttsamt att höra "Bakhmut har falt" flera gånger gånger per dag och vecka. Sedan en massa bullshit källor, och bara en jobbig mytoman-attityd i allt annat !
Citera
2023-05-05, 20:56
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja men möjligheten finns ju att via duktiga maskintekniker som svarvare, fräsare mm tillverka vad som helst.

En skicklig supportsvarvare kan säkert tillverka 10-15 granathylsor. En duktig revolversvarvare kan göra 50.

Troligtvis finns inte dessa yrkesmän kvar i nån större omfattning. Är de inte i fronten så borde de ha dragit till väst...

De analoga maskinerna har nått det stora smältverket i himlen om vi nu pratar om industriell produktionsmässig skala .
Citera
2023-05-05, 20:57
Medlem
Draktänder. Är väl bara att sätta 155 mm i dem först och sen köra.
Citera
2023-05-05, 20:58
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Då du hela tiden bara länkar till ryska fejknyheter, undrar jag vad som driver dig?

Är det nåt hopp om att Ryssland kommer att vinna det här kriget eller är det att du hatar ditt eget land, USA. eller kanske bögar och pride-festivaler?

Tror du att bögar och annat kommer att försvinna om Putin lyckas vinna det här kriget?

Tror du då att dina sjuka ideer kommer att vara ok?

Vad är det för ryska fejknyheter och sjuka ideér du skriver om?

Om du gillar woke, bögar och pride-festivaler så har jag inga synpunkter på det.
Citera
2023-05-05, 20:59
Medlem
Citat:
Funkade inte?

Har du nån annan länk?
https://twitter.com/NOELreports
Citera
2023-05-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Utan tvivel blir det mos, men både bandet och tanden kan ju gå sönder. Jag föreställer mig också att där är ett armeringsjärn som går genom tanden också. Där är inget tvivel om att du kommer genom, och på många ställen som man sett på ukrainska stäppen så går det också att komma upp i 40 utan problem med en Leo i terrängen.

Armeringsjärn genom "tanden"??? EH....vilken BULT missade vi nu? Vad fan sitter du och fantiserar om?
Tro mig, där finns inte ett endaste band på NÅGON stridsvagn som är uppbyggd och ännu mindre drivet med hjälp av några armeringsjärn. Armeringsjärn är CORTE'n din dumme fan. Du är professor ena sekunden och i nästa sitter du och drar visor om vad du TROR att band för både tandem som knyckhjul är gjorda utav. Jo, men visst...alla stridsvagnar i Ukraina är säkert uppstöttade med armeringsjärn. Din dumme fan....Armeringsjärn är INTE hamrat för tålighet utan corte'n
Citera
2023-05-05, 21:03
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Draktänder. Är väl bara att sätta 155 mm i dem först och sen köra.

Jo man kan skjuta bort dem. Möjligen kan väl en tung akan göra jobbet bättre?
Citera
2023-05-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är du riktigt säker på det ?

Tycker det blir tröttsamt att höra "Bakhmut har falt" flera gånger gånger per dag och vecka. Sedan en massa bullshit källor, och bara en jobbig mytoman-attityd i allt annat !
Men du kan väl hålla med om att det var ganska komiskt, ingen, nåja nästan ingen, tog honom på allvar. Ungefär som HAARP som försöker att sprida samma genomskinliga desinformation.
Citera
2023-05-05, 21:05
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja jävlar, vilken dag. "Frivilliga evakueringar" medan Prigozhin står och vässar som inåt bara helvete framför kameran. Inbillar mig att han är för slug för att göra det helt utan att ha tagit höjd för en rimlig risk/reward i agerandet, att han har backning - i vissa ringhörnor kanske rentav en tilltagen sådan - även på baksidan av Kremls murar.

Ja det var ta mig den sure ord och inga visor från Prigozhin, men är det egentligen Putin han riktar sig till? Ser Diktatorn honom som en utmanare som ska offras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in