2023-05-02, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Elsa har ett starkt stöd bland SD-väljare: (FB) Elsa Widding gick stark bland personkryssen för SD.

Citat:
Ursprungligen postat av isaco
vilka väljare ??

hur många procent ??

själv e jag ledsen att hon gav upp,
jag tror hon hade klarat av att göra ordentlig skada i SD
om hon fortsatt !!

men det finns så många fler i SD
som kommer göra bort sig,

både lokalt i kommunerna och säkert en del i rikdagen !!!
Se länk ovan.
Citera
2023-05-02, 18:39
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
För tillfället anser jag att den politiska och moraliska aspekten är mer intressant än den juridiska. Den juridiska bedömningen är också beroende av en definition av vad som är att betrakta som klandervärt och missaktning i detta fall.

För att gå vidare i denna tråd ser jag gärna att du svarar på den fråga som jag ställde till dig tidigare. Jag upprepar frågan: ”Du är flitig med inlägg där du tycks vara emot åsiktsfrihet och du tycks lägga skuld på Elsa Widding. Har jag uppfattat det rätt?
Det är lugnt, jag förstår att du inte kan backa upp dina juridiska påståenden inför en publik av jurister.

Ska jag avgöra huruvida jag är ”flitig med inlägg där <jag> tycks vara emot åsiktsfrihet och <jag> tycks lägga skuld på Elsa Widding” eller inte? Det var nog årets märkligaste önskemål hittills, men visst, det kan jag väl göra — om du
1. ger mig en bra anledning,
2. förklarar vad det har med topic för denna tråd att göra.
Citera
2023-05-02, 18:45
Medlem
Lindanzarens avatar
Elsa Widding är livsfarlig för dagens vänsterliberala etablissemang eftersom hon avviker från den rätta tron på ett ärligt och vetenskapligt sätt. Vårt tids klägg inom media, kapital och politik blir som galna när deras tro och geschäft ifrågasätts. Se bara på hur SVT, DI och SvD agerar, hur det vattnas i munnen på dem nu. Och SD har inget att sätta emot utan spelar istället med. Det är riktigt vidrigt.

Frågan är om Elsa orkar köra på med sitt eget race? Hon kan bli precis det vi så starkt saknar i vårt tid. Hjältar och hjältinnor som är brutalt orädda och ärliga i sökandet efter sanningen.
Citera
2023-05-02, 18:46
Medlem
Dirty.s avatar
Hon verkar ju alldeles för långt till foliehatts-högern för att överhuvudtaget överväga att rösta med "vänsterblocket". Så har ingen betydelse.
Citera
2023-05-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om man instämmer i det eller som du (?) opponerar mot det - det är en moralisk fråga och inte avhängigt av några expertkunskaper "inom klimatrelaterade vetenskaper".
Att bedöma konsekvenserna av AGW är en vetenskaplig fråga. Att bestämma om man bryr sig om dem är en moralisk sådan. Widding spårar ur redan i den första halvan när hon förvanskar forskningens resultat.
Citera
2023-05-02, 18:48
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
App, app Elsa Widding har bara sagt, att eventuella biverkningar av covidvaccin borde granskas.
Mja, hon har bland annat hävdat att det borde vara ”uteslutet” att ha sex med en vaccinerad, eftersom det finns skadligt spikproteinet i vaccinet och att vaccinet kunde överföras genom sex. Detta trots att det inte finns några som helst belägg för det i den vetenskapliga litteraturen.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-05-02 kl. 18:51.
Citera
2023-05-02, 18:56
Medlem
Åkesson har alltså uppmanat Widding att lämna sin riksdagsplats. Detta borde han inte ha gjort även om han tycker så. Riksdagsplatserna är personliga och man sitter kvar tills nästa val om man vill, även om man fortsättningsvis inte representerar det parti som man valdes in för. Det är demokratins spelregler och det bör han känna till och hålla sig för god att inte kräva hennes avgång. Diktaturfasoner!
Citera
2023-05-02, 19:00
Medlem
OptimismPrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Åkesson har alltså uppmanat Widding att lämna sin riksdagsplats. Detta borde han inte ha gjort även om han tycker så. Riksdagsplatserna är personliga och man sitter kvar tills nästa val om man vill, även om man fortsättningsvis inte representerar det parti som man valdes in för. Det är demokratins spelregler och det bör han känna till och hålla sig för god att inte kräva hennes avgång. Diktaturfasoner!

Frågan är om vi inte ska ändra på detta. Personröster utgör inte längre ett valresultat och folk röstar på partier, inte personer.
Citera
2023-05-02, 19:02
Medlem
Hon lämnar alltså sitt parti enbart pga lite kritik från en politiker i ett annat parti. Och tycker sen att hennes eget parti borde stått upp bättre mot kritiken från ett annat parti.

Jösses vad snarstucken.

Om hon inte tål lite kritik från en politisk motståndare så kanske inte politik är för henne.
Citera
2023-05-02, 19:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Det är lugnt, jag förstår att du inte kan backa upp dina juridiska påståenden inför en publik av jurister.
Vilka ”juridiska påståenden” tänker du på?

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Ska jag avgöra huruvida jag är ”flitig med inlägg där tycks vara emot åsiktsfrihet och tycks lägga skuld på Elsa Widding” eller inte? Det var nog årets märkligaste önskemål hittills, men visst, det kan jag väl göra — om du
1. ger mig en bra anledning,
2. förklarar vad det har med topic för denna tråd att göra.
Du har t.ex. skrivit såhär: ”För att Widding deltog i en konferens organiserad av folk som relativiserat förintelsen. Berätta gärna hur du tänker kring förtal här, vem är det som förtalar vem?” och ”Elsa Widding var affischnamn på en konferens arrangerad av konspirationsteoretiker ” och så vidare.

Det är en för tråden intressant fråga om du med det menar att Elsa Widding agerat olämpligt på något sätt. Om du anser att hon agerat olämpligt, och att utbildningsministerns tweet därmed är befogad, är din inställning till åsiktsfrihet intressant för tråden.
Citera
2023-05-02, 19:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Att bedöma konsekvenserna av AGW är en vetenskaplig fråga. Att bestämma om man bryr sig om dem är en moralisk sådan. Widding spårar ur redan i den första halvan när hon förvanskar forskningens resultat.

Som jag förstår kontroversen, så anser Elsa Widding, att det vetenskaplig underlaget från IPCC inte alls uttalar sig vare sig kategoriskt eller bestämt om jordens snara undergång - medan the executive summary har försetts med en sådan framtoning.

Vidare finns det, såvitt jag förstår, ingen som helst oenighet bland forskare om, att Sveriges bidrag till jordens snara undergång är försumbart. Om man knäcker Sveriges energiförsörjning så att människor fryser ihjäl och gemene man får det allt jävligare, så har det NOLL effekt på klimatet.
Citera
2023-05-02, 19:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Mja, hon har bland annat hävdat att det borde vara ”uteslutet” att ha sex med en vaccinerad, eftersom det finns skadligt spikproteinet i vaccinet och att vaccinet kunde överföras genom sex. Detta trots att det inte finns några som helst belägg för det i den vetenskapliga litteraturen.

Länka gärna till det. Jag följer inte Elsa Widdings göranden och låtanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in