2023-05-02, 17:09
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Svindyrt ju. Köper ju hellre ”Liverpool” som är ett finfint hasch för 46kr/grammet. Även fast du kallar den ”commercial”. Inte kollat om just den bubblar men brukar inte heller köpa något som inte gör det. Det gör ju dom flesta sorter om man bara har en hyfsad kran.
Men gött att du fick tag i fint hasch.

Det kostar 46kr/g om du köper 100g, men visst det kostar dubbelt så mycket men jag röker bara hälften jämfört med commercial och det smakar mycket bättre.

Det är inte att det är jag som kallar det Commercial Grade utan det gör alla för det är var det är.

Inom par år så kommer bra hash bli vanligare i Sverige och priset på bra kvalitet kommer gå ner för det är DYRT.
Citera
2023-05-02, 17:51
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Det kostar 46kr/g om du köper 100g, men visst det kostar dubbelt så mycket men jag röker bara hälften jämfört med commercial och det smakar mycket bättre.

Det är inte att det är jag som kallar det Commercial Grade utan det gör alla för det är var det är.

Inom par år så kommer bra hash bli vanligare i Sverige och priset på bra kvalitet kommer gå ner för det är DYRT.
Finns 2300 för 50g med. Så mer än tre ggr så dyrt. Det jag menar är att du hela tiden gnäller om ”commercial” och grejerna som nämns här, när det är det som röks till 99% i Sverige. Det finns bra zutt här, iaf i Skåne/DK

Edit: Men absolut hoppas jag också på att det blir ännu bättre! Och även jag betalar gärna lite extra för kvalitet. Men inte tre gånger så mkt. Och tycker ändå det är helt ok nu. Hämtat sig efter corona/torkan och nästan blivit bättre priser än för 5-6 år sen

Edit2: Tänk hade du lagt till 900 spänn så hade du kunnat ha 50g istället för tio. Lite så jag tänker
__________________
Senast redigerad av splir0n 2023-05-02 kl. 18:10.
Citera
2023-05-02, 19:14
  #255
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Finns 2300 för 50g med. Så mer än tre ggr så dyrt. Det jag menar är att du hela tiden gnäller om ”commercial” och grejerna som nämns här, när det är det som röks till 99% i Sverige. Det finns bra zutt här, iaf i Skåne/DK

Edit: Men absolut hoppas jag också på att det blir ännu bättre! Och även jag betalar gärna lite extra för kvalitet. Men inte tre gånger så mkt. Och tycker ändå det är helt ok nu. Hämtat sig efter corona/torkan och nästan blivit bättre priser än för 5-6 år sen

Edit2: Tänk hade du lagt till 900 spänn så hade du kunnat ha 50g istället för tio. Lite så jag tänker

Som du beskriver så får jag det i princip samma pris som dej själv, fast jag payar gärna dom där extra 200 för riktigt dunder knuda. Mitt är alltid ljust och mjukt...
Citera
2023-05-02, 21:58
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splir0n
Finns 2300 för 50g med. Så mer än tre ggr så dyrt. Det jag menar är att du hela tiden gnäller om ”commercial” och grejerna som nämns här, när det är det som röks till 99% i Sverige. Det finns bra zutt här, iaf i Skåne/DK

Edit: Men absolut hoppas jag också på att det blir ännu bättre! Och även jag betalar gärna lite extra för kvalitet. Men inte tre gånger så mkt. Och tycker ändå det är helt ok nu. Hämtat sig efter corona/torkan och nästan blivit bättre priser än för 5-6 år sen

Edit2: Tänk hade du lagt till 900 spänn så hade du kunnat ha 50g istället för tio. Lite så jag tänker

Men riktigt 3 gånger så mycket kostar det inte för får du tag på 100g så kostar det ju inte 140kr/g men visst det är minst dubbelt så dyrt men som sagt man klarar sig på halva mängden utan problem.

Men när du köper juice i affären köper du Bravo eller färskpressad? När du är på bolaget köper du den billigaste vodkan som man alltid får skallebank av eller köper du en lite bättre sort? Det är en smaksak men jag känner ingen som börjat röka kvalitet hash som vill gå tillbaka till commercial, men jag röker själv commercial ibland men oftast hoppar jag hellre över att röka om det inte finns något bra, jag är för gammal för att hålla på att röka dålig kvalitet och det är 2023. Har rökt den skiten som finns i Sverige sen 90 talet och har fått nog.

Du kommer tänka precis som jag när du tröttnat på standard haschet, cannabis scenen suger i Sverige och det ni pratar om som kostar 40-50kr/g är inget bra och knappt något folk röker längre ner i EU.
__________________
Senast redigerad av CubanLinks 2023-05-02 kl. 22:06.
Citera
2023-05-02, 22:31
  #257
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Men riktigt 3 gånger så mycket kostar det inte för får du tag på 100g så kostar det ju inte 140kr/g men visst det är minst dubbelt så dyrt men som sagt man klarar sig på halva mängden utan problem.

Men när du köper juice i affären köper du Bravo eller färskpressad? När du är på bolaget köper du den billigaste vodkan som man alltid får skallebank av eller köper du en lite bättre sort? Det är en smaksak men jag känner ingen som börjat röka kvalitet hash som vill gå tillbaka till commercial, men jag röker själv commercial ibland men oftast hoppar jag hellre över att röka om det inte finns något bra, jag är för gammal för att hålla på att röka dålig kvalitet och det är 2023. Har rökt den skiten som finns i Sverige sen 90 talet och har fått nog.

Du kommer tänka precis som jag när du tröttnat på standard haschet, cannabis scenen suger i Sverige och det ni pratar om som kostar 40-50kr/g är inget bra och knappt något folk röker längre ner i EU.

Även familjemedlemmar har rökt sen 90 talet, det var då man fick typ en femma för 300? Men det får man idag också. Rökat har sjusterat under åren riktigt ordentligt. Det säljs ju förfan snabbare än kokain mannen.

Säger du att kranar sitter och röker på standart ?
Citera
2023-05-03, 06:54
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Även familjemedlemmar har rökt sen 90 talet, det var då man fick typ en femma för 300? Men det får man idag också. Rökat har sjusterat under åren riktigt ordentligt. Det säljs ju förfan snabbare än kokain mannen.

Säger du att kranar sitter och röker på standart ?

På 90 talet fanns det nästan bara skit hash i Sverige, det som kallas standard idag är inte alls samma som förr. Standarden för 20-30 år sedan var 125g och 200g plattor som aldrig bubblade och var nästan alltid utblandade, rena skiten. Visst det kom in bra bubbel då och då, det var vanligare i södra Swe och DK.

Det som var bra förr som Extreme, Deluxe Ruger osv är nästan i samma klass som dagens Commercial Grade så det är mycket bättre kvalitet idag men det kommer fortfarande in utblandade sorter så håller mig helst ifrån Commercial, men får man tag på en bra Commercial så kan man ju pressa rosin på det för det blir billigt om man hittar en bra sort som ger bra utdelning.

Jag säger att 95%+ av Sverige röker standard (och då menar jag Commercial som är dagens standard).

Ps det kostade till och med mindre än 300kr/g, 500kr/10g sålde jag för när jag var 16-17 år men som sagt det var rena skiten, bubbel maroc kostade 70-80kr/g om det fanns, samma med "skunk". Nån enstaka gång fanns det sånt som smälte som en vän smugglade med sig själv från Marocko och det kostade 100kr/g och det var för 20 år sedan typ.

Om någon säger att rökat var bättre förr så ljuger dom, men alla droger fungerar bättre när man är yngre så därför tycker alla att allt var bättre förr, jag blev mer stukad på 90 tals standard än dagens topp hash för jag var yngre.

Dom odlar ju mycket bättre strains nu nere i Marocko så då blir haschet bättre, först kom Pakistani/afghani strains och sen på 90 talet började det komma in europiska strains och nu är det mycket USA strains som Gelato, Cookies, Forbidden Fruit, GMO, Zkittles osv
__________________
Senast redigerad av CubanLinks 2023-05-03 kl. 07:15.
Citera
2023-05-03, 07:54
  #259
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
På 90 talet fanns det nästan bara skit hash i Sverige, det som kallas standard idag är inte alls samma som förr. Standarden för 20-30 år sedan var 125g och 200g plattor som aldrig bubblade och var nästan alltid utblandade, rena skiten. Visst det kom in bra bubbel då och då, det var vanligare i södra Swe och DK.

Det som var bra förr som Extreme, Deluxe Ruger osv är nästan i samma klass som dagens Commercial Grade så det är mycket bättre kvalitet idag men det kommer fortfarande in utblandade sorter så håller mig helst ifrån Commercial, men får man tag på en bra Commercial så kan man ju pressa rosin på det för det blir billigt om man hittar en bra sort som ger bra utdelning.

Jag säger att 95%+ av Sverige röker standard (och då menar jag Commercial som är dagens standard).

Ps det kostade till och med mindre än 300kr/g, 500kr/10g sålde jag för när jag var 16-17 år men som sagt det var rena skiten, bubbel maroc kostade 70-80kr/g om det fanns, samma med "skunk". Nån enstaka gång fanns det sånt som smälte som en vän smugglade med sig själv från Marocko och det kostade 100kr/g och det var för 20 år sedan typ.

Om någon säger att rökat var bättre förr så ljuger dom, men alla droger fungerar bättre när man är yngre så därför tycker alla att allt var bättre förr, jag blev mer stukad på 90 tals standard än dagens topp hash för jag var yngre.

Dom odlar ju mycket bättre strains nu nere i Marocko så då blir haschet bättre, först kom Pakistani/afghani strains och sen på 90 talet började det komma in europiska strains och nu är det mycket USA strains som Gelato, Cookies, Forbidden Fruit, GMO, Zkittles osv

Jag förstår precis vad du säger. Vi får dock inte import ifrån usa, och vi kan inte jämföra sverige med usa heller. Det som kommer in är väldigt små volymer kan vi säga

Produkterna idag håller skick till danska hashet. Vi ska ha tur att vi bor här med öppna gränser.
Jag tror du borde ge det ett försök till. En platta säljs under några dagar om du har fasta kontakter som köper, därför jag säger det säljs super snabbt! Man röker gratis och får sina pengar tillbaka

Hashet har aldrig varit så populärt som det är idag i sverige. Ungdomarna älskar det
Citera
2023-05-03, 08:03
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Jag förstår precis vad du säger. Vi får dock inte import ifrån usa, och vi kan inte jämföra sverige med usa heller. Det som kommer in är väldigt små volymer kan vi säga

Produkterna idag håller skick till danska hashet. Vi ska ha tur att vi bor här med öppna gränser.
Jag tror du borde ge det ett försök till. En platta säljs under några dagar om du har fasta kontakter som köper, därför jag säger det säljs super snabbt! Man röker gratis och får sina pengar tillbaka

Hashet har aldrig varit så populärt som det är idag i sverige. Ungdomarna älskar det

Jag beställer själv från USA då och då. Har en alkis som tar emot paket för en flaska whiskey. Men jag beställer mest koncentrat från staterna, gräs är svårare nuförtiden då det är rätt många som försöker, var mycket lättare för några år sedan. Men ibland beställer jag grönt från USA till min släkting i Tyskland så hämtar jag det när jag är på besök, fungerar kanon.

Jag säljer inte! Och hade jag gjort det så hade jag inte sålt 5.or, är för gammal för det.
Citera
2023-05-17, 23:48
  #261
Medlem
LeChapos avatar
Arsenal
7,5/10 slår riktigt hårt på en. Lite mörkare i konsistansen, men har en fin smak!
Citera
2023-06-03, 15:13
  #262
Avslutad
Hasch med ”stämpeln” Monster. Nån som testat? Verkar komma i 50g kakor.
Citera
2023-06-05, 04:50
  #263
Medlem
ZugMaskins avatar
Hej!

En vill sälja helt nytt som heter Maradona.

De ska va potent bra pollen.

Någon som provat?
Citera
2023-06-05, 13:36
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Hej!

En vill sälja helt nytt som heter Maradona.

De ska va potent bra pollen.

Någon som provat?

Köpte 1kg med Maradona. Vi blev sjukt nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in