2023-05-02, 12:57
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Elsa är alldeles för normal och vettig för att fungera i dårhuset Riksdagen.

Vettigt folk brukar inte framhäva sig själva som guds gåva till mänskligheten och vara omöjliga att fungera i en grupp.
Citera
2023-05-02, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
SD har inte satt sig utanför regeringen utan det var de andra partierna som inte ville ha med dem. Annars är du på rätt spår.
SD gjorde ofattbart nog samma misstag som Danske Folkeparti genom att bli ett stödparti. Danske Folkeparti rasade sen från 21% till 2 %! SD skulle naturligtvis som näst största parti ha krävt att få ingå i en regering.I nästa val kommer SD att rasa mycket för jag och många andra är mycket besvikna på SD.
Citera
2023-05-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnocarpium
Det där får du allt utveckla rejält! Tysta kritiker??
Hon hotade att skicka polisen på Wikipedia. Vad är det om inte ett försök att med hot tysta kritiker?
Citat:
Hur svårt kan det vara för PK-folket och PK-media (SVT, SR, DN, AB) att inse att de aktivt mobbar oliktänkande? Läs på om samhällsklimatet i DDR, Sovjet och Nazityskland!
Enligt moderna högerpopulisterna får de säga vad som helst, allt annat är en inskränkning på deras yttrandefrihet, men om de själva kritiseras är det inte del av motpartens yttrandefrihet utan att försök att tysta dem. Yttrandefrihet för mig men inte för dig.
Citera
2023-05-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du måste skämta. Som politisk vilde har hon ett enormt inflytande — om hon vill. Kan hon dessutom snacka ihop sig med någon ytterligare får hon större inflytande än några av partierna, t ex C, MP och V.

Tyckte du också att den politiska vilden kurdkommunisten Kakabaveh saknade inflytande? Hon som dikterade Sveriges Natoansökan och var vågmästare i två statsministeromröstningar. Som fick Morgan och Magda att krypa på sina bara knän för att hon skulle rösta med (S) i hundra riksdagsomröstningar. Som hade den avgörande rösten i budgetomröstningar och beställde vilken politik hon ville, som sossarna sprang benen av sig för att servera på silverfat.

Vad exakt fick Kakabaveh igenom nu igen? Mer än att ge M.A statsministerposten för att sedan bli totalt rövknullad och slängd under en ångvält?
Citera
2023-05-02, 13:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Minns du processen mot Ebba Busch?
Det krävs mycket speciella skäl för att förtal ska falla under allmänt åtal och det fallet fick också en del kritik:
https://www.folkbladet.nu/2021-03-03/funcke-fel-med-forundersokning-mot-busch

Citat:
Är det inte snarare Widding som försöker tysta kritiker, vare sig det är på Wikipedia eller i riksdagen?
Vad menar du?

Citat:
Vad anser du om Widdings påhopp på Maths Nilsson?
https://mathsnilsson.se/2023/02/17/elsa-widding-du-ljuger-och-fortalar/
Det är mycket text och länkar som jag inte hinner kolla nu. Kan du ge en kort sammanfattning?
Citera
2023-05-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
SD har inte satt sig utanför regeringen utan det var de andra partierna som inte ville ha med dem. Annars är du på rätt spår.
SD kunde valt att tacka nej till erbjudandet att stå som passivt stödparti, vilket de inte gjorde.
Citera
2023-05-02, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
SD gjorde ofattbart nog samma misstag som Danske Folkeparti genom att bli ett stödparti. Danske Folkeparti rasade sen från 21% till 2 %! SD skulle naturligtvis som näst största parti ha krävt att få ingå i en regering.I nästa val kommer SD att rasa mycket för jag och många andra är mycket besvikna på SD.
Ja precis. Enda alternativet nu är väl AFS.
Citera
2023-05-02, 13:23
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Därför att lagen är skriven så i riksdagen utser vem som ska döma i politiska förtalsmål.

Men det visste du inte.
Nej, det är den inte. Var har du fått det ifrån?
Citera
2023-05-02, 13:25
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymnocarpium
Vet du och andra som medverkar i massmobbarattackerna mot en frispråkig klok KVINNA att hon inte gjort det?
Jag förstår inte poängen med din fråga. Rimligen är det den som påstår att ett grovt förtal ägt rum som har bevis- och argumentationsbördan för sitt påstående.
Citera
2023-05-02, 13:27
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Pengar är ett tungt argument och det har både S och LO gott om. 100 millar på ett anonymt nummerkonto i Schweiz kan övertyga den mest inbitne högerpolitiker...

Inte omöjligt. Hon är väl rätt ny som SD’are (gick med ifjol såvitt jag förstått) och då blott och enbart pga partiet låg på rätt sida om det sunda förnuftet i klimatfrågan. Tror dock inte hon blivit köpt av S utan kanske någon fristående tankesmedja eller dylikt.
Citera
2023-05-02, 13:28
Medlem
Gymnocarpiums avatar
Citat:
Hon hotade att skicka polisen på Wikipedia. Vad är det om inte ett försök att med hot tysta kritiker?.

Ok, där kan jag ge dig rätt.

Citat:
Enligt moderna högerpopulisterna får de säga vad som helst, allt annat är en inskränkning på deras yttrandefrihet, men om de själva kritiseras är det inte del av motpartens yttrandefrihet utan att försök att tysta dem. Yttrandefrihet för mig men inte för dig.

Nja, jag tycker mig se en skillnad mellan "blocken" på sättet att uttrycka sig mot meningsmotståndare. Att byta från sakfråga till personattack är, som jag uppfattat politiken, vanligast bland folk på rödgröna sidan - dit tyvärr såväl C som L nu har landat. Mer slag under bältet så att säga.
Citera
2023-05-02, 13:28
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Förintelseförnekelsen som påstås ha skett handlar om jämförelsen mellan förintelsen och pandemirestriktioner och massvaccinering.
Ja, att ljuga ihop en anklagelse, som Mats Persson gör, om att hon skulle vara förintelseförnekare (liktydigt med att vara nazist) anser jag vara förtal.
Jag har sett Mats Perssons tweet, och jag kan inte se hur den skulle utpeka Elsa Widding som 5 brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller att han eljest skulle lämna uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning. Och som du känner till är det ju det som krävs för fällande dom för förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in