2023-05-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag tittar på det här programmet mycket för att jag inte själv har haft någon relation än, och är i ungefär samma ålder som många deltagare (snart 40), och man känner igen sig själv (tyvärr!) i en del av de drag som deltagarna har. Att vara lite menlös och konflikträdda exempelvis.
Jag har en väldigt binär syn på konflikter, att antingen har man inte en konflikt med någon eller så har man det, och om man har det så anser jag att man ska duellera till döden. Alltså bokstavligen slåss (utan vapen) tills den ena parten dödar den andre. Jag har inget intresse av att göra detta och vill därför inte ha konflikter med andra.

Jag vet inte om det någonting man kan träna bort, men jag känner ju att det kanske är svårt att försöka ha ett förhållande, eftersom konflikter tycks vara en del av det för många? Jag växte upp med föräldrar som aldrig någonsin bråkade eller hade olika åsikter om något så jag vet inte hur vanligt det är.

Det går definitivt att träna upp! Jag tror det är något alla välfungerande par gör. Man lär sig hur man löser konflikter och bråkar på ett schysst sätt.

Förövrigt jävligt oskönt inlägg av Menaren. Att skriva så anonymt om någon man känner.

Hoppas det går vägen för Alex och Lina, bra personer båda två.
Citera
2023-05-01, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Det måste vara svårt att vara lika empatilös och oförstående inför andras livssituation som du är. Att söka kärlek gör väl alla som inte hittat den, oavsett hälsosituation. Bara för att du tror att en sjuk person skulle prioritera på ett annat sätt, är det inte så, men det kanske du fattar nån gång. Troligen inte.

Varför skulle hen vara empatilös?! Snarare tvärtom. Hen kanske har empati med alla sjuka och funktionshindrade som får slåss för att få ersättning medans det finns bevisligen fuskare som blir avslöjade gång på gång. Man har inte brist på empati för att man är emot att de sistnämnda får hållas, men det är brist på moral och känsla för samhällskontraktet om man tycker att det är ok. Och nej, många söker inte kärlek med alla hälsotillstånd och ska inte heller. Är man tex tungt deprimerad eller sjukskriven med svår ptsd behöver man fokusera på att jobba med sig själv, terapi och bli så hel som möjligt, inte ställa upp i Gift vid första ögonkastet. Man behöver vara hälsosam för att kunna ingå en hälsosam relation.
Citera
2023-05-01, 21:32
Avslutad
Citat:
Jo det är okej och rimligt vid viss hjärtproblematik, man kan vänta på operation eller liknande.

Kan man inte ens sköta administrativa uppgifter på deltid har man inte i en dokusåpa att göra för 30-plussare som vill gifta sig och bilda familj. Det är inte schysst.
Citera
2023-05-01, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det jag ifrågasatte tidigare var att Agust var såååå attraktiv och värd att ha trots att han lever i misär i ett träskjul.

Dels är han varken speciellt attraktiv eller med en sån personlighet att han kompenserar upp hur han bor. Själv tycker jag varken utseendet eller personligheten är tilldragande. Men detta är ju subjektivt.
Dejterna har 100 procent misslyckats enligt Agust själv i tråden. Och jag fattar varför.
Självklart drar de då de ser det där ohygieniska slusklivet, ihop att tillvaron måste bli asbesvärlig då man inte har vatten.

Sen blev Caroline ifrågasatt här i tråden då hon inte trivs med svettlukten från honom.
Alltså hon verkar inte "Stureplanskokett". Antagligen luktar han rätt äcklig svett?

Och det är vedervärdigt när partners gör. Vissa har en enormt äcklig, frånstötande lukt, trots att de duschar också.
Att hon tar upp det, finns inget att klandra om.

Mitt tips till Agust kvarstår, att hitta någon inom "Moder Jord- Rainbow Gathering"-rörelsen. Där finns det en stor ideologi att inte använda tvål inom rörelsen, vilket leder till att äckliga smittor sprids på deras läger.
Jag har följt dessa rörelser inom facebook. Flera, de internationella främst, är offentliga facebook-grupper. Och där skäller de mycket på varandra, om dessa ohygienska skitgropar de har (de skiter i en grop på lägren) och att detta blir fatalt då de har matutskänkningsställena i nära anslutning till skitgroparna.
Detta verkar vara ett återkommande problem på RainbowGathering-lägren.

Hursom, hippietjejer inom den rörelsen, skulle nog inte ha emot att bo med Agust?

Men om han letar mer normalt levande tjejer inom dejtingvärlden, så förstår jag att han får problem.

Men var det inte någon här i tråden, som skulle kunna tänka sig hans leverne, för att denne tyckte att han var sååå himla attraktiv och fantastisk?

Men som sagt, oavsett, så visar ju Caroline prov på riktigt osmakliga sidor nu.
Hon har absolut inga rättigheter att detaljstyra honom, på det sättet hon gör.
Ska inte han få vara spontan och lekglad, för att han ska anpassa sig till hennes lägre energinivå?
Hennes diskussion om det känns absurd.

Och det är ju kränkande att uppmana honom att inte säga Mmm... då han äter.
Vem tror hon att hon är?

Det behöver inte vara en ”Järna-tjej”, som vi ser med Carro kan folk se ”alternativa” ut men vara stenkonservativa hobbyfascister som påminner om nitiska poliser ”Man får ALDRIG kliva över en avspärrning! ALDRIG! SLUTA SKRATTA! SLUTA NJUTA AV GLASSEN!”. Sedan kan dom se strama och ”mainstream” ut som Ida men liksom henne visa sig vara äventyrliga, tänka utanför boxen osv. Så jag tror han kan hitta likasinnade utanför just någon Rainbow-rörelse, med liknande personligheter (öppensinnade, vänliga, mogna emotionellt).
Citera
2023-05-01, 21:40
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:

Caroline och August verkar vara ganska olika, jag skulle nog ha svårt att ta det med en klackspark (som August gör) när nån kommenterar min energinivå. Tänk om han hade sagt ”alltså du är för lugn och stillsam, verkar trött konstant. Jag vill att du ska komma upp på min nivå”. Men han är nog mer finkänslig än vad hon är.
Det handlar inte om olika energier, utan om hennes håglösa letargiska missnöje med August därför ska hans energi nertryckas i skorna

Sluta vara som en korrekt jävla morsa då, det är vad som är avtändande, hade jag gått till motangrepp med (för hon är hårdkodat till att söka upp morsgriseri, och om August gått till gemensamt angrepp mot mammarollen & klargjort att den är överflödig både när det gäller hans egen morsa och den mammaroll hon axlar som ett skittest, så hade han vunnit det replikskiftet )

Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
”ta tjuren vid hornen”.

Jag har försvarat Carro lite i onödan, för nu lade du in den växel jag efterfrågat (manifesterat
genom min egen framfart här i tråden) i charmoffensiven att bryta mot Carros tomtiga
överträdelseförbud, det är fan otroligt att hon inte föll för ditt vitala vänstermanna planknings-hopp över spärren som om det vore tunnelbanan gröna linjen till Hässelby som hon har gjort sig skyldig till att överhoppa ett 60-tal gånger i hennes karriär, fast nu var det istället ett avspärrningsband runt ett plockepinn konstverk

Att dömma av Carros respons så är du bara attraktiv när ni sammarbetar, alltså borde du hand i hand ha dragit henne mot avspärrningen & få henne att bryta mot lagen ihop med Tarzan...eller Trasan & Banarne, men nu förblev hon istället Margaret Thatcher som enbart hade vågat hoppa själv https://www.youtube.com/watch?v=QiMs165tVdw "You amaze me!, its a pueril thing to do"

Carro vill hela tiden att du ska vara otillgänglig för det mesta, fast det finns tillfällen där det skiftar i polaritet,
som när Carro tänkte på sex när du "uhmade" över varje tugga, det var därför hon skrattade hysteriskt (vilket i sig var en erotisk upplevelse för oss manliga TV-tittares öron)
och rätta ordvalet kan här fälla avgörandet för attraktion, för du replikerade nästan rätt!
att du även kanske låter så när du sover (otillgänglig drift=avtändande)
men hade du bara sagt
"jag låter sådär i sängen" (tillgänglig drift=tändande) när jag sover alltså!!!!!
hade det lämnat öppet för anspelningarna hon är ute efter

Du borde inte ha gått och duschat, för det är inte lukt
hon anmärker på, utan hon ville ha ett renare stil ifrån dig,
det där var bokstavligen ett shit-test där hon kör med dig, och så fort du lydde hennes order
så såg man på hennes minspel att hon adderade dissrespekt till den skräphög hon sammanhopat

Skriva Caroline i pannan som tatuering, här är jag osäker på om det var ett annat av hennes shit-test där hon var ironisk över att du skulle vara needy & göra allt för att vinna henne eller
ifall hon isjlv avslöjade att hon vill ha ett sådant gränslöst erkännande

Citat:
Ursprungligen postat av Ernie1616
Mycket bra fråga Herr Bökberg.
Vad kände du när hon sa den där mycket överraskande repliken? om att tatuera in hennes namn i pannan, smickrad eller förnärmad?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-01 kl. 22:08.
Citera
2023-05-01, 21:42
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Det måste vara svårt att vara lika empatilös och oförstående inför andras livssituation som du är. Att söka kärlek gör väl alla som inte hittat den, oavsett hälsosituation. Bara för att du tror att en sjuk person skulle prioritera på ett annat sätt, är det inte så, men det kanske du fattar nån gång. Troligen inte.
Problemet är inte att hon söker kärlek, utan att hon gör det genom att delta i programmet! Hur kan hon vara för sjuk för att kunna jobba men samtidigt vara med i en krävande tv-inspelning? Jag hoppas att Försäkringskassan drar in hennes sjukpenning illa kvickt.
Citera
2023-05-01, 21:51
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Problemet är inte att hon söker kärlek, utan att hon gör det genom att delta i programmet! Hur kan hon vara för sjuk för att kunna jobba men samtidigt vara med i en krävande tv-inspelning? Jag hoppas att Försäkringskassan drar in hennes sjukpenning illa kvickt.

Det är ett jäkla tjat om Försäkringskassan i den här tråden! Min erfarenhet är att sjukpenning är rätt svårt att få så jag gissar att hon på ett eller annat sätt, (ångest med kanske?) är tillräckligt sjuk för att vara hemma. Oavsett vad är detta väldigt tråkigt att diskutera i längden.
Däremot tycker jag att det är oschysst av produktionen att casta henne, och fel av henne själv att söka, då hon är för nedsatt för att orka gå in i detta med allt vad det innebär just nu. Inte schysst mot den man som sökt en kvinna att ge sig ut på äventyr med och inte schysst mot henne själv som verkar väldigt känslig för stress.
Citera
2023-05-01, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det är ett jäkla tjat om Försäkringskassan i den här tråden! Min erfarenhet är att sjukpenning är rätt svårt att få så jag gissar att hon på ett eller annat sätt, (ångest med kanske?) är tillräckligt sjuk för att vara hemma. Oavsett vad är detta väldigt tråkigt att diskutera i längden.
Däremot tycker jag att det är oschysst av produktionen att casta henne, och fel av henne själv att söka, då hon är för nedsatt för att orka gå in i detta med allt vad det innebär just nu. Inte schysst mot den man som sökt en kvinna att ge sig ut på äventyr med och inte schysst mot henne själv som verkar väldigt känslig för stress.

Det finns olika handläggare och olika läkare. Personer som utnyttjar systemet går till olika läkare för det första och har sen tur. För du kan inte missa att folk åker fast för fusk med sjukskrivning? Det sker. Det innebär inte att det inte är svårt för dom som behöver det, det blir även ännu svårare ju mer andra fuskar.
Citera
2023-05-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är sjukskriven på heltid och ska alltså inte ens kunna arbeta stillasittande på deltid. Ja, då blir den anhörige medberoende för då orkar man inte ens handla, göra utflykter, gå på parmiddagar, åka på semester, ha sex (…), vara emotionellt engagerad, ha ett socialt liv osv. Det är nog du som saknar kunskap om hur destruktivt det är när makar tvingas vara sin partners vårdare. Det har ju redan börjat. Alla andra är på bröllopsresa och Alex sitter hemma med sin tjej som ligger i sängen och säger att hon är sjuk. Sedan, vi har inte sett hennes EKG, vi vet inte om det ens togs något EKG. Alex fick inte följa med in och hon filmar sig själv när hon är ensam och säger det. Enligt någon i tråden som verkar känna nära till henne är hon mytoman. Jag har träffat människor som ljuger obehindrat om precis allting och som parasiterar i nära relationer. Lina ringer i den varningsklockan, men vi får väl se efter alla avsnitt.

Exakt vad jag ser också.

Det har du rätt i. Hon står inte för vad det är hon sysslar med. Börjar undra vem det egentligen varit som inte varit ”snäll” i hennes tidigare relationer, kan mycket väl vara att det är hon som är den som inte varit snäll och sen skyllt ifrån sig på och svartmålat exen. Precis som när män säger att ”all my exes are crazy” och man ska ta det som en varningssignal får det vara en varningssignal även med kvinnor.

Du ser. Bortsett från om man gillar Agusts hus eller livsstil eller ej är det något annat vi stör oss på med hennes sätt i nära relationer.

Bingo igen vad gäller Lina. Nej, vi har ingen aning om vad hon har för fel på hjärtat. Jag personligen tror inte på det öht. Att Alex sitter ute i korridoren är troligen för att han inte ska kunna höra vad som sägs (dvs att hon har ett normalt EKG).

Som svar på din fråga: Nej, jag tror inte att hon har utnyttjat folk ekonomiskt, hennes grej är mer att söka uppmärksamhet. Hon ljuger om andra människor och om sitt hälsotillstånd. Känslan jag får utifrån vad jag vet om henne sedan tidigare (från gemensamma vänner) och det jag ser här är:
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausens_syndrom.
Citera
2023-05-01, 22:08
Medlem
Blommigs avatar
Är det någon mer som tycker att Stina har en trött och överlägsen look i ansiktet jämt? Det är nog ingen min hon "gör" utan hon verkar se ut så, men hon ser aldrig glad ut iaf.
Citera
2023-05-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl

Hon själv saknar knappast ansvar här. Hon vet vem hon är och vad hon klarar av.
Citera
2023-05-01, 22:12
Medlem
Såg att du skrivit det, du med.

Nu tror ju jag inte att hon är sådär sjuk (åtminstone inte fysiskt), men däremot tycker hon om uppståndelsen och att se hur hon oroar sin partner, den stackars saten Alex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in