Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Jag saknar flyg ifrån väst till Ukraina inför denna offensiv och fortsättningen efter den. Nu är det första maj.., och även om Ukraina kan få till en "push" så tror jag inte det kommer att räcka. För jag tror inte kriget är slut efter denna offensiv, Putin kommer fortfarande inte ha givit upp efter den.
Om väst skulle ha givit ett "tummen upp" till flyg nu i vår (vilket jag trodde skulle ske).., så skulle man sitta i en behagligare sits i höst/vinter. Då jag kan tänka mig att dessa piloter i sina väst-plan kunde börja göra sin entre..
Detta krig är inte över än, detta pga utav att väst dessvärre inte ger verktygen som behövs.
Lugn. F-16 kommer så småningom. Ryssland kommer att förlora på slagfältet. Lyssna på Portugals utrikesminister. Lilla Portugal är EU-landet som geografiskt ligger längst ifrån Moskva och kanske skulle ha minst intresse av konflikten i Ukraina, dock är Portugal mycket tydliga var Europa står i konflikten: - Några förhandlingar med ryssarna finns inte på kartan. Det är upp till Brasilien, Kina och Indien att förmå Ryssland att hitta en väg ur dess självförvållade situation. Annars väntar ett nederlag för Ryssland.
Imponerande att små länder som Portugal, Litauen, Lettland, Estland, Danmark, Nederländerna, Slovakien, Slovenien har tagit så stort ansvar.
Russia has to 'find a way out of' its own mess, Portugal's foreign minister says
https://www.youtube.com/watch?v=Qn0Nf6FX_VU