Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-01, 21:54
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Produktionen behöver ändra konceptet så det inte kan gå så här enkelt.
Nu hade de dessutom extra flyt i och med åldersindelningen som gjorde att de, genom killarna, kunde vinna allt och inte behövde utsättas för några öråd.

Jaså, du som hela tiden hyllat tjejpakten och tyckt att de är så fantastiska tjejer...

Nej, han valde till slut extrarösten.
Just det, då han såg mer nytta av denna för att kunna delta i paktandet.

Oscar är en bra kille men har lite svårt med det taktiska och sociala spelet.

Han bara ger och ger.

Fattar dock inte hur han kunde förlora mot Dennis, är han svagare än man trott eller Dennis har hållit tillbaka kanske.

Dennis var för övrigt duktig med slangbellan också.
2023-05-01, 21:55
Medlem
-tomten-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Precis det jag menade i ett tidigare inlägg angående Chris hur falsk och vidrig han är med det leendet medan han snackar ner folk...tack o hej fjant. Kommer aldrig vinna.

👍👍👍
2023-05-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Alltså det är verkligen helt sanslöst hur skrattretande pinsam årets tjejpakt är, samt personerna runt omkring som stöttar den. Jag trodde mobbargänget från Robinson 2021 i Haparanda skärgård var de värsta, men vettefan om inte personer som Chris och Dennis är ännu mer obehagliga personer. Maken till falskhet och kass självinsikt har jag aldrig tidigare skådat i programmets historia. Det är också helt otroligt hur många lama män som är med i årets Robinson (Dennis, Stor-Dennis samt Oskar), som gör allt grovjobbet åt tjejerna men är helt okej med att de sedan röstas ut och blir bortvalda av samma tjejer. De är beta cucks.

Men för att göra en lång historia kort: Samtliga personer som vände sig emot Erik och Amanda har gjort det enbart pga svartsjuka, det gäller även personer som Pernilla. Pernilla ville ha Erik för sig själv precis som Dennis ville ha Amanda för sig själv.

Jag förstår inte heller varför det är sådant fokus på enbart Erik och Amandas beteende? Varför pratas det ENBART i gruppen att det är DE som är problemet? Jag tycker sånt där är så jävla äckligt. Gruppdynamiskt har alla ett ansvar, men istället får mobbare och översittare som Chris och Pernilla ordet. De är så jävla självgoda som tycker de gör rätt för sig genom att förklara massa bullshit som "ni gick iväg från gruppen". Nej, det är bara Erik och Amanda samt Markus som varit uppriktiga och ärliga, medan resten varit falska, snackat skit bakom ryggen och backstabbat.

Chris är ju nästintill en psykopat. Såg ni hans nickande hånleende när Amanda sa att hon ville lämna lägret omedelbart? Det är bara psykopater som gör så.

Oavsett vad som händer nu så var det ändå en viss rättvisa i att Erik kammade hem immuniteten samt att Markus skickade ut Dennis i en duell. Det är just sådana små grejer som skänker enorm glädje hos mig eftersom tjejpakten blir så förfärade varje gång - de vet att de är komplett värdelösa och endast klarar sig med männens hjälp.

Jag blir dock lika less varje år som Robinson kör den där "pricka-kokosnöt-på-folks-namnskylt"-leken. Varje gång är det samma visa: Ingen av männen vågar pricka på kvinnornas skyltar i början. Det var verkligen skönt att Markus bröt mönstret och beslöt sig för att skjuta på Sophie direkt, och det var skrattretande att se hur upprörd och förnärmad Sophie blev. Så himla typiskt unga tjejer i Sverige som brukar kalla sig feminister. Markus får väl skjuta på vem han vill? Varför blev du så ilsken Sophie? Är du inte för jämlikhet? Eller tycker du kanske att män inte ska få lov att skjuta på din skylt bara för att du är tjej? Haha. Det är så jävla äckligt. Kul och väldigt avslöjande om Sophie som person att hon blev sur över det. Väldigt talande för unga tjejer i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Amanda = snyggast
Erik = bäst i tävlingar
Markus = klokast
Tjockis Dennnis = mes
Lill Dennis = bedragen och sårad
Chris = falsk
Oskar = gillar honom mer och mer men verkar ändå lite udda
Pernilla = lätt att manipulera
Camilla = ännu lättare att manipulera
Sophie = tendenser att vara normal
Carro = väldigt korkad
Alva = mest korkad
Sanna = opererad
Zeki = gör bäst tv, saknar fanskapet och kaoset
Elin = förtjänar en plats i Robinson

Love it!
2023-05-01, 22:10
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Alltså det är verkligen helt sanslöst hur skrattretande pinsam årets tjejpakt är, samt personerna runt omkring som stöttar den. Jag trodde mobbargänget från Robinson 2021 i Haparanda skärgård var de värsta, men vettefan om inte personer som Chris och Dennis är ännu mer obehagliga personer. Maken till falskhet och kass självinsikt har jag aldrig tidigare skådat i programmets historia. Det är också helt otroligt hur många lama män som är med i årets Robinson (Dennis, Stor-Dennis samt Oskar), som gör allt grovjobbet åt tjejerna men är helt okej med att de sedan röstas ut och blir bortvalda av samma tjejer. De är beta cucks.
Ja, jag börjar nästan tycka att de krypande männen är värst... De legitimerar det hela och lyfter upp dessa svaga brudar till nivåer som de ej förtjänar. Krattar gången och servar. Ger efter direkt, alltid underförstått att en tjej i pakten ska vinna. Vad är grejen?
Dessa tjejer är varken särskilt snygga eller charmiga.
Jag fattar det inte.
Blir lite orolig när även Marcus faller in i det hela genom att be om ursäkt för sin vinst och krama Carro och Sophie lite tröstande... Antagligen för att han är snäll men det sänder helt fel signaler.
Citat:
Ja, så är det. Jag minns att jag ogillade Amanda i början och tyckte om Alva. Nu har jag insett att Amanda är helt fantastisk, medan Alva driver mig till vansinne med sitt konstanta snyftande och klag på orkeslöshet.

Marcus är väl den enda deltagaren jag inte ändrat uppfattning om alls sedan dag 1. Jag har konstant uppfattat honom som en ärlig, duktig och lojal människa.
Nästan samma här. Alltid gillat Marcus också.
Jag ogillade däremot aldrig Amanda men var övertygad om att jag skulle göra det. Att hon skulle vara för mycket bara. Bra att man hade fel men samtidigt är det ju många fler man får störa sig på nu med tanke på vilken samling svagsinta individer som är kvar.
Senast redigerad av Lostworld 2023-05-01 kl. 22:20.
2023-05-01, 22:15
Medlem
Ganonitos avatar
Fick Amanda inte lära sig engelska som barn och därför tar hon igen det nu genom att slänga in minst ett engelskt ord i varje mening?

Nej Amanda, du är inte cool för att du kan prata engelska. Ingen blir impad och det gäller alla de andra deltagarna också.

Inte ens Paradise Hotel-deltagarna slänger sig med engelska ord i tid och otid.
2023-05-01, 22:27
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fick Amanda inte lära sig engelska som barn och därför tar hon igen det nu genom att slänga in minst ett engelskt ord i varje mening?

Nej Amanda, du är inte cool för att du kan prata engelska. Ingen blir impad och det gäller alla de andra deltagarna också.

Det låter för jävligt när hon drar igång med sin svensk-engelska. Bara av det skälet skulle jag inte ville se henne som vinnare.
2023-05-01, 22:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Tja visst lägger man märke till det men det krävs mer för att jag ska störa mig. Kan inte hålla med om att hennes beteende är värre än vissa i paradise. Finns ju rätt många med samma beteende de senaste åren. Kanske det impar på unga haha
2023-05-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Precis.
Pernilla är dels avundsjuk på Amanda men även svartsjuk när det kommer till Amandas och Eriks relation.

Hon säger alltså i förra avsnittet att:
"Jag skulle vilja ha tillbaka Erik lite. Amanda har tagit honom.
Jag har kallat honom hundvalp, han bara tassar runt henne
."

Det är rätt otroligt egentligen att en medelålders kvinna uttrycker sig så.
Varför måste hon ha Erik tillbaka? Varför spelar han så stor roll för henne?
.
Visst hade det blivit andra reaktioner om ex Zeki uttryckt sig på samma sätt om ngn?
2023-05-01, 23:20
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Ja, det är riktigt irriterande. Hon måste ha ADHD dessutom. I övrigt helt okej.
2023-05-01, 23:27
Medlem
Ser så kaxigt ut när Amanda lutar huvudet bakåt hela tiden så att hakan står ut ännu mer än i vanliga fall. Samt att man visar tänderna efter varje mening...

Marcus låter exakt lika som Peter Jidhe.

Camilla har Sveriges plattaste kärringröv genom alla tider.

Elin ser ut som rymdvarelsen Alf.
2023-05-01, 23:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Ja, det är riktigt irriterande. Hon måste ha ADHD dessutom. I övrigt helt okej.
Allmänt känt att både hon och Erik är diagnostiserade med adhd, det var ju en stor anledning till att de hittade varandra.

Chris har border line så inget konstigt han intrigerar som han gör.
2023-05-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Ja, ungefär så. Enda dödsfallet var i första säsongen men det var ju efter inspelningen.

Jag minns för övrigt en ungdomsserie som gick på TV när jag var liten som hade ett liknande tema som Flugornas herre, fast lite snällare, om ett gäng scouter som hamnar på en öde ö i Skärgården och skapar som en egen civilisation med två olika grupperingar.

De hemligas ö Ganska sevärd, trots att serien är från 70-talet, och finns på SVT Play:
https://www.svtplay.se/de-hemligas-o
Tack för tipset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in