Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-01, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Tack, jag kör på.

Finns ingen motsättning dock mellan att vara normal och jobbig. Där har du fått något om bakfoten.
Ja du har säkert rätt på nått sätt, man kan säkert på nätt sätt få ihop det med att vara helt normal och vara en jobbigare person att ha och göra med än Zeki.
Som sagt, du sticker inte ut alls. 👍
2023-05-01, 19:48
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Bröst-Dennis kallas för gullunge av Carro, han kommer inte få knulla henne, det är klart
2023-05-01, 19:53
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så här det i varje Robinson dock, många deltagare ändrar man uppfattning om under resans gång och mycket beror såklart på att man bara ser vad som händer i klippta två timmar under vecka.
Ja, så är det. Jag minns att jag ogillade Amanda i början och tyckte om Alva. Nu har jag insett att Amanda är helt fantastisk, medan Alva driver mig till vansinne med sitt konstanta snyftande och klag på orkeslöshet.

Marcus är väl den enda deltagaren jag inte ändrat uppfattning om alls sedan dag 1. Jag har konstant uppfattat honom som en ärlig, duktig och lojal människa.
2023-05-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonCermenius
Ja visst var det intressant när Zeki var där, du kanske kan skicka ett mailj till tv4 och be dem ta in honom igen nästa säsong

Tropiskt öliv med Zeki blir en garanterad tittarsuccé, bara för 4'an att satsa på en egen säsong.
2023-05-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Bröst-Dennis kallas för gullunge av Carro, han kommer inte få knulla henne, det är klart

Det går ingen nöd på Tjock-Dennis dock, han har redan satt på ”Super-Alva”. Därför hon gråter så mycket hela tiden.
2023-05-01, 20:00
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Varför spoilar tv4 vilka som tog sig vidare från Gränslandet innan sista Gränslandet avsnittet är sänt
2023-05-01, 20:05
Medlem
DoktorNos avatar
En sak slog mig i inledningen av kvällens avsnitt. De hade regnrockar allihopa, har de sovsäckar också? Och det där med att bygga sina egna läger verkar vara bortrationaliserat den här säsongen. Både det nya och de gamla lägren såg ju ut att vara färdigbyggda och inflyttningsklara.

Och så fick de med sig nån låda efter kaptenstävlingen som jag antar var full med mat. Så det där momentet med vågen och "vem som gått ner mest", som varit med i stort sett alla år tidigare, förmodar jag också att det inte blir nåt av. En del ser ju ut att ha gått upp i vikt den här säsongen och det kan ju inte bara bero på Oskar och Markus fiske?
Senast redigerad av DoktorNo 2023-05-01 kl. 20:08.
2023-05-01, 20:09
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja, absolut ingenting märkvärdigt
Sedan, att både fjant-Dennis och Erik trillar dit, är en helt annan sak. Hon är uppenbarligen inte intresserad av någon av dem. Åka på semester kan man göra med sin storebrorsa med.

Att hon är sig själv och har en självsäker attityd är självklart inget fel. Man behöver inte älska varann eller tramsa som Chris och Lill-Dennis. Hon kör rakt och ärligt och kommer dessutom slå ut de flesta andra deltagare om hon tar sig till immunitetstävlingarna.

Räcker i sig för att vilja få ut henne.

Pernillas psykologiseringar ger jag inte mycket för. Hon har velat vara lagets ledare hela tiden, men failar. Uppenbar avundsjuka - inte vackert att se när det omsätts i ten illvilja. Där är ju Amanda helt klart den mognare av de två - trots att hon nästan är hälften så gammal.
Precis.
Pernilla är dels avundsjuk på Amanda men även svartsjuk när det kommer till Amandas och Eriks relation.
Hon säger alltså i förra avsnittet att:
"Jag skulle vilja ha tillbaka Erik lite. Amanda har tagit honom.
Jag har kallat honom hundvalp, han bara tassar runt henne."

Det är rätt otroligt egentligen att en medelålders kvinna uttrycker sig så.
Varför måste hon ha Erik tillbaka? Varför spelar han så stor roll för henne?
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Amanda är rak och kör sitt eget race. Något killar har lättare för och tjejer svårare för generellt, då hon inte kan kontrolleras av dom. För killarnas del så matchar det mer deras kommunikationssnivå. Rakhet, enkelhet. Inga dubbla budskap. Hon blir som en tjej-bro.

Problematiken med erik och amanda är precis som sagts. Dom blev höga på sig själva och andra fick inte riktigt plats samtidigt som övriga hade dålig självkänsla och blev påverkade och avundsjuka och irriterade.
Jag förstår fortfarande inte varför de andra stör sig så himla mycket men håller med absolut, att det handlar om avundsjuka, svartsjuka och osäkerhet. Men ändå... att de låter sig påverkas till den graden är rätt extremt.
2023-05-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
En sak slog mig i inledningen av kvällens avsnitt. De hade regnrockar allihopa, har de sovsäckar också? Och det där med att bygga sina egna läger verkar vara bortrationaliserat den här säsongen. Både det nya och de gamla lägren såg ju ut att vara färdigbyggda och inflyttningsklara.

Och så fick de med sig nån låda efter kaptenstävlingen som jag antar var full med mat. Så det där momentet med vågen och "vem som gått ner mest", som varit med i stort sett alla år tidigare, förmodar jag också att det inte blir nåt av. En del ser ju ut att ha gått upp i vikt den här säsongen och det kan ju inte bara bero på Oskar och Markus fiske?

Ja EXAKT det reagerade jag på också! Undrade var fan alla hade fått regnrockar från helt plötsligt.
Tror de fått rätt mycket av produktionen nu till sammanslagningen för att få bättre tv antar jag. Alla måste vara friska och alerta.
2023-05-01, 20:13
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Precis.
Pernilla är dels avundsjuk på Amanda men även svartsjuk när det kommer till Amandas och Eriks relation.
Hon säger alltså i förra avsnittet att:
"Jag skulle vilja ha tillbaka Erik lite. Amanda har tagit honom.
Jag har kallat honom hundvalp, han bara tassar runt henne."

Det är rätt otroligt egentligen att en medelålders kvinna uttrycker sig så.
Varför måste hon ha Erik tillbaka? Varför spelar han så stor roll för henne?

Jag förstår fortfarande inte varför de andra stör sig så himla mycket men håller med absolut, att det handlar om avundsjuka, svartsjuka och osäkerhet. Men ändå... att de låter sig påverkas till den graden är rätt extremt.

Exakt, gillar inte alls Pernillas tendenser. Hon är en riktig intrigmakerska, eller som en riktigt dålig chef. Hävdelsebehov till max. Urrk
2023-05-01, 20:22
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Exakt, gillar inte alls Pernillas tendenser. Hon är en riktig intrigmakerska, eller som en riktigt dålig chef. Hävdelsebehov till max. Urrk
Ja, och hennes synk "jag kom till sammanslagning, jag är i finalveckan, tänk er, lilla jag är här" eller nåt sånt. Hela tiden "Jag, jag jag" och så avbryter hon alla som vill säga nåt. Hon ser inte bara ut som en råtta, hon är en.
2023-05-01, 20:35
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Ja EXAKT det reagerade jag på också! Undrade var fan alla hade fått regnrockar från helt plötsligt.
Tror de fått rätt mycket av produktionen nu till sammanslagningen för att få bättre tv antar jag. Alla måste vara friska och alerta.

Regnrockar finns med i deras packlista läste jag någonstans

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in