Citat:
Ursprungligen postat av
Xedome
Ja, absolut ingenting märkvärdigt
Sedan, att både fjant-Dennis och Erik trillar dit, är en helt annan sak. Hon är uppenbarligen inte intresserad av någon av dem. Åka på semester kan man göra med sin storebrorsa med.
Att hon är sig själv och har en självsäker attityd är självklart inget fel. Man behöver inte älska varann eller tramsa som Chris och Lill-Dennis. Hon kör rakt och ärligt och kommer dessutom slå ut de flesta andra deltagare om hon tar sig till immunitetstävlingarna.
Räcker i sig för att vilja få ut henne.
Pernillas psykologiseringar ger jag inte mycket för. Hon har velat vara lagets ledare hela tiden, men failar. Uppenbar avundsjuka - inte vackert att se när det omsätts i ten illvilja. Där är ju Amanda helt klart den mognare av de två - trots att hon nästan är hälften så gammal.
Precis.
Pernilla är dels avundsjuk på Amanda men även svartsjuk när det kommer till Amandas och Eriks relation.
Hon säger alltså i förra avsnittet att:
"Jag skulle vilja ha tillbaka Erik lite. Amanda har tagit honom.
Jag har kallat honom hundvalp, han bara tassar runt henne."
Det är rätt otroligt egentligen att en medelålders kvinna uttrycker sig så.
Varför måste hon ha Erik tillbaka? Varför spelar han så stor roll för henne?
Citat:
Ursprungligen postat av
rawjudge
Amanda är rak och kör sitt eget race. Något killar har lättare för och tjejer svårare för generellt, då hon inte kan kontrolleras av dom. För killarnas del så matchar det mer deras kommunikationssnivå. Rakhet, enkelhet. Inga dubbla budskap. Hon blir som en tjej-bro.
Problematiken med erik och amanda är precis som sagts. Dom blev höga på sig själva och andra fick inte riktigt plats samtidigt som övriga hade dålig självkänsla och blev påverkade och avundsjuka och irriterade.
Jag förstår fortfarande inte varför de andra stör sig så himla mycket men håller med absolut, att det handlar om avundsjuka, svartsjuka och osäkerhet. Men ändå... att de låter sig påverkas till den graden är rätt extremt.