Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-01, 18:48
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Dessa namn och ordning tror jag är på Sophie's kill list:

1) Erik
2) Marcus
3) Camilla
4) Pernilla
5) Dennis
6) Oscar

De borde försöka göra något åt situationen. Tror inte de har det i sig tyvärr. Men vi får se, hade vart kul om de lyckades med något. Tjejpaktens överlägsenhet är stor annars.

Ska bli spännande att se om endera Dennis d. ä. eller Oscar satsar på en motpakt. Folk härinne verkar tycka att de är idioter och att Dennis d. ä. t o m beter sig onaturligt som vill frottera sig med tjejerna (hur fan de nu får ihop det). Det stora problemet med en motpakt är ju att då följer Marcus och Erik och eventuellt en återvändande Amanda med i paketet, vilket tävlingsmässigt är uselt för Dennis d. ä. och Oscar. Själv hade jag nog satsat på tjejpakten och att så när det skulle bli min tur att bli utröstad försöka ta mig fram med immuniteter.

Sen vet vi ju inte hur röstförfarandet kommer att gå till. Endast kaptenen, som tack och lov är kebab-Carro inför nästa öråd, kommer ju att ha garanterad rösträtt där enligt Anders.
2023-05-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Ja men laget fick väl det mesta av sitt dricksvatten från Alvas alla tårar hahaha
Marcus är väl den som just nu ligger på topp, men hans sätt att prata låter som om han hela tiden läser ut nåt manus eller nåt, lite irriterande men ändå.
Oscar är som du säger svår att placera, ibland är man sjukt impad och ibland är han i botten. Men han måste ju ha en diagnos, 100%. Han har inte förstått det sociala riktigt, när nån tjej snackade i synken nämnde hon typ alla i tjejgruppen inklusive Stor-Dennis och Chris i sin pakt men hon nämnde inte Oscar så han kommer ryka så fort de blivit av med Erik och Marcus (eller annan ordning om någon av dem blir immun)
Pernilla går mig på nerverna, så fort hon hamnar i skymundan så blir hon fientlig och ond typ, därför hon hatade Amanda, för hon fick inte vara den som alla lyssnade på längre. Samma sak med Anna tidigare eller med de andra hon konspirerat mot den kärringen.

Håller med dig om det mesta, angående Marcus så kan hans svenska blivit lite stel efter alla år på Påskön?

Och ja, Pernilla och Chris är mina hatobjekt nr 1. Chris kastade ju sin kamrat under bussen vid första örådet när han sa att det va hon som la sin röst på Dennis, minns inte vad hon heter, när det i själva verket var han. Visst, han erkände sitt misstag och bad om ursäkt till slut men att Snygg Dennis tog hans parti över Amandas med motiveringen att hon var falsk var ju en aning ironiskt.

Pernilla är så sjukt löjlig och bitter. "vi vill ha vår Erik tillbaka, så Amanda måste bort!"... Öö ja för sunda, lyckade relationer baseras ju på tvång, psychoooo...
2023-05-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Intressant person denna Alva. Vann SM-guld redan som 15-åring i något med ponnyhästar.

Tycker hon ser förvånansvärt klen ut för att vara en hästtjej på den nivån men hon har presterar bra i vissa tävlingar.

Hennes lillasyster dog för två år sedan så inte konstigt hon inte mår bra tycker jag.

Yngsta kvinnliga Robinsondeltagare så här långt.

Hon behöver steppa upp i tävlingarna och hoppas hon får vara med ett bra tag till.

Men gråta för minsta lilla är inte normalt.

2023-05-01, 18:56
Medlem
dwgs avatar
Får hoppas att grabbarna ser allvaret och går ihop och tar ut en efter en av tjejerna.
Bögen och smyg bög (tjock Dennis) blir svåra att få över till grabbarna
2023-05-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Ja mandelgubben kanske kan ta hjälp av brykärringen och skicka ett mailj.
Ja har man huvudet uppkörd i röven så kan såna psykon verka som "vanlisar". För om man ser att en person verkar vara som en själv så känns den som ganska vanlig va?

Nu läste du inte ordentligt. Zeki och Raymond är ju exempel på galningar givetvis som gör bra TV.

Medan Elin och Katarina är vanlisar. Eller menar du att det är fel att jag kategoriserar Elin som vanlig?

Det måste givetvis alltid finnas en mix av dessa. 20 Elin exempelvis i programmet exempelvis hade renderat i god stämning men dålig tv. 20 kaosblattar likt Zeki hade renderat i kaos och avbruten säsong efter ett par avsnitt.

Måste finnas kontraster givetvis.

Ser inte det kontroversiella i det.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-01 kl. 19:03.
2023-05-01, 18:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Instämmer. Tjocke Dennis är den här säsongens överlägset störste simp.

I och med att det endast är ett fåtal öråd kvar så tror jag tyvärr att nästan alla dem som ansluter sig till kebab-pakten kommer att klara sig.

Sedan kommer Pernilla och Camilla aldrig bli utröstade oavsett vilken sida de väljer. Marcus och Erik ryker först, sedan Oscar och slutligen tjocke Dennis om det inte är final innan dess.
Tjock Dennis gillade jag i början men efter att han fick ta ut sitt nya lag har dalat långt ner. Har man dessutom skulder hos KF på över 300k på bl.a. underhåll till sin barn då ska man vara hemma och jobba häcken av sig och inte glida omkring med brudar i Robinson.

Så här det i varje Robinson dock, många deltagare ändrar man uppfattning om under resans gång och mycket beror såklart på att man bara ser vad som händer i klippta två timmar under vecka.
2023-05-01, 19:00
Avslutad
Så trött på Alva. Börjar gråta för minsta lilla. Man måste verkligen tassa på sina tår för att hon inte ska ta illa vid sig. Förstår inte hur så många här kan gilla henne.

Måste vara en oerhört svår person att hänga med. Börjar väl gråta om man inte går till just den baren hon vill. Antagligen curlad ut i fingerspetsarna.
2023-05-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tjock Dennis gillade jag i början men efter att han fick ta ut sitt nya lag har dalat långt ner. Har man dessutom skulder hos KF på över 300k på bl.a. underhåll till sin barn då ska man vara hemma och jobba häcken av sig och inte glida omkring med brudar i Robinson.

Så här det i varje Robinson dock, många deltagare ändrar man uppfattning om under resans gång och mycket beror såklart på att man bara ser vad som händer i klippta två timmar under vecka.

Gillade också tjocke Dennis i början men nu är jag bara trött på hans ryggradslösa beteende. Noll integritet hos den snubben. Förvånar mig inte att han har skulder upp till öronen, trött typ.
2023-05-01, 19:07
Bannlyst
Citat:
Nu läste du inte ordentligt. Zeki och Raymond är ju exempel på galningar givetvis som gör bra TV.

Medan Elin och Katarina är vanlisar.

Det måste givetvis alltid finnas en mix av dessa. 20 Elin exempelvis i programmet exempelvis hade renderat i god stämning men dålig tv. 20 kaosblattar likt Zeki hade renderat i kaos och avbruten säsong efter ett par avsnitt.

Måste finnas kontraster givetvis.

Ser inte det kontroversiella i det.
Ja självklart måste man ha passivt aggressiva kärringar som är konstant på gränsen till att få psykbryt. Som drar på ett leende när kameran är där och pratar om hur positiv hon är, men när kameran inte är där så trycker hon på alla blattens knappar och går omkring och är konstant kränkt. Och så hennes fake leende och de där ögonen haha
De är lika underbara att ha med i tråden som att ha med i Robinson deras passiva aggressivitet och kränkthet som visar att de är på gränsen till psykbryt lyser igenom lika bra i text som det gör genom deras fake leende
Utan de så försvinner hela syftet så minst en sån måste man ha
2023-05-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Ja självklart måste man ha passivt aggressiva kärringar som är konstant på gränsen till att få psykbryt. Som drar på ett leende när kameran är där och pratar om hur positiv hon är, men när kameran inte är där så trycker hon på alla blattens knappar och går omkring och är konstant kränkt. Och så hennes fake leende och de där ögonen haha
De är lika underbara att ha med i tråden som att ha med i Robinson deras passiva aggressivitet och kränkthet som visar att de är på gränsen till psykbryt lyser igenom lika bra i text som det gör genom deras fake leende
Utan de så försvinner hela syftet så minst en sån måste man ha

Haha, aha. Då fattar jag. Missuppfattade, sorry. Vanlig kanske var fel ord, men den typen av jobbig och tjatig kärring kombinerat med en aggressiv blatte renderade i rätt bra TV emellanåt.

Jag förstår vad du menar. Stör mig på Elin också. Hade varken orkat med kaosblatten eller Elin under en längre tid. Tror nästan kaosblatten är enklare att ha att göra med jämfört med Elins jävla bjäbbande. Förstår att han var frustrerad på henne.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-01 kl. 19:18.
2023-05-01, 19:16
Bannlyst
Citat:
Haha, aha. Då fattar jag. Missuppfattade, sorry. Vanlig kanske var fel ord, men den typen av jobbig och tjatig kärring kombinerat med en aggressiv blatte renderade i rätt bra TV emellanåt.

Jag förstår vad du menar. Stör mig på Elin också. Hade varken orkat med kaosblatten eller Elin under en längre tid. Tror nästan kaosblatten är enklare att ha att göra med jämfört med Elin jävla bjäbbande. Förstår att han var frustrerad på henne.
Och tillbaka in i karaktär.. Det är bra.. Kom ihåg att du inte är arg, kränk och bitter.
2023-05-01, 19:17
Medlem
Lek med tanken om Zeki hade kommit tillbaka, vilket kaos, tror även då att tv4 tvingats avbryta invandraren, stök, tjafs och bråk, men vilket avsnitt det hade blivit Ni som missat pajasen på memmo, varsågod; https://memmo.me/se/sv/profile/zeki-ardoyo
Senast redigerad av Collecter 2023-05-01 kl. 19:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in