Citat:
Ursprungligen postat av
etonjohn
Jag har följt honom sedan start så ... Det fina när man har integritet är att man törs följa olika sidors information precis som jag lärde mig i skolan.
Men det trevliga med hans kanal är att han förklarar och visar på en karta hur saker hänger ihop, mycket intressant.
Visst tar han upp ryska förluster men dom är alltid 1/5 av den Ukrainska, men om det stämmer eller inte har ingen av oss en susning om så man får ta allt med en nypa salt inte inte ropa hurra varje gång man hör en siffra som man vill höra.
Inte bara det att han har totalt fel i vissa fall, han undanhåller information. Han har tex aldrig nämnt något om HIMARS-attacken på "Hunters Halt" utanför Melitopol. Uppemot 200 soldater dog och detta diskuterades även flitigt på den ryska sidan i mer än en vecka, inget från Dima.
Sen har jag sparat hans bästa citat någonsin. Kolla upp vad som hände det datumet

"Its the best ever situation for the russians in this military operation"
//Milsum 09.09.2022
Kollar själv regelbundet på Milsum men skulle aldrig rekommendera dårskapet för någon annan. Personen som aldrig medger misstag från egna sidan kan man väll kalla för fanatiker?
Finns betydligt mer neutrala och informativa YT-kanaler.