2023-05-01, 14:34
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
SD borde ta bra betalt för det här. Ett litet skitparti som L skall inte sätta sig på det betydligt större SD. Ingen som helst tvekan om att L har satt press på SD att göra sig av med Widding. Fegt ändå att SD inte backade upp Widding.
Man såg vart det barkade när Widding petades från miljöutskottet. Det var där det började.

Jag hoppas att det blåser upp till en orkan av motsättningar mellan SD och L.

Då visar enbart SD att dom inte är regeringsdugliga. Att skapa regeringskris för att försvara en stollig blådåre är direkt enfaldigt och kontraproduktivt
Citera
2023-05-01, 14:39
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkourmaster
Så otroligt dråpligt att Flashbackeliten hejar på Judepartiet SD när det är Khazarmaffian och andra judar/fejkjudar som ligger bakom mycket av folkutbytet och migrationsvågorna. Får får får?

Widding är en av riksdagens mest belästa och vettigaste personer. Men hon driver fel agenda enligt ”Partiet”, det vill säga makteliten i det fördolda. Då får man inte vara kvar, aja baja att våga säga som det är. Idioter…

Den här kärringen gjorde det enda rätta, pajaserna i SDs partiledning har visat hur inkompetenta de är med Tidöverenskommelsen, det var uppenbart redan från första början att alla SDs krav skulle begravas i utredningar gjorda av aktivisttjänstemän och motarbetas av liberalmarxistiska ministrar. Statsapparaten behöver en grundlig sanering och SD-pajaserna är inte folket som kan klara av det.

Pajasarnas ide var att delta i regeringen utan att deltaga i regeringen och på så vis kunna fortsätta upppfattas som oprövat oppositionsparti samtidigt som man är med bakom kulisserna och cashar in, men det ser ut att sluta som för Dansk Folkparti när de gjorde samma sak. Total utplåning i nästa val.

Apropå resten...

Khazarteorin är ett judiskt påfund uppfunnet av juden schlomo sand som de avser att använda för att kapa av en bit av Ukraina för ett nytt Israel i Europa i något som de kallar "project heavenly jerusalem". Genetiska studier har visat att det centralasiatiska genetiska arvet i ashkenazijudar saknas. Khazarerna var hybrider mellan plattansiktade mongoler och centralasiatiska kaosblattar, de såg synnerligen asiatiska ut och hade khazarteorin varit sann så skulle de ha lämnat ett tydligt genetiskt avtryck efter sig. Det finns ingen khazarmaffia. Det finns en maffia beståendes av klankulturella passiv-aggressiva kaosblattar från mellanöstern med judeo-beduinskt påbrå. Som araber eller syrianer, men med en annan närliggande sorts blattar istället.

Snacket om fejkjudar kommer från en kristen sekt som kallar sig för christian identity. Den här versionen av kristendomen uppfanns av en brittisk sionist på 30-talet. Den går ut på att dagens judar är fuskjudar (varför någon skulle vilja låtsas vara en jude förklaras aldrig) och att de riktiga judarna, för 2000 år sedan i mellanöstern, var blonda blåögda arier, och att hela europas befolkning är ättlingar till dessa riktiga judar som emigrerade till ett totalt folktomt Europa efter att romarna invaderade antikens Israel. Det är löjeväckande trams som idag endast existerar hos en handfull schizofrena jesusdårar i engelskspråkiga länder.

Jag skriver det här för att påvisa ett allvarligt problem hos typiska grupptänkarsvenskar - de repeterar tillbaka skit de hör, ser eller läser utan att någonsin fundera över om det är sant eller inte. I det här fallet är det en användare som tror att han är judemedveten men egentligen är en simpel goyim som ekar tillbaka judiska lögner utan att förstå att han gör det. Knasigt, eller hur?
Senast redigerad av infidel 2023-05-01 kl. 14:42.
Citera
2023-05-01, 14:40
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Måste vara otroligt skönt för SD att äntligen vara kvitt belastningen Widding. Sådan hårresande inkompetens på miljöfrågor får man leta efter men vad kan man begära av en civ.ing inom väg&vatten som endast arbetat med energifrågor? Grattis SD!

Jag tror att många i SD:s riksdagsgrupp är rätt lättade över att bli av med henne. Man måste ha insett rätt tidigt – om än för sent för att göra något åt det – att man hade tagit fan i båten. Sedan svider det så klart att de tappar ett mandat på kuppen. Men de lär åtminstone inte bli utskämda lika ofta framöver.
Citera
2023-05-01, 14:41
Medlem
VetVemDuArs avatar
Alltså, är man SDare måste man vara extremt besvikna på sitt parti.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Då visar enbart SD att dom inte är regeringsdugliga. Att skapa regeringskris för att försvara en stollig blådåre är direkt enfaldigt och kontraproduktivt

För min del kan den här värdelösa regeringen dra åt helvete. Sviker det ena vallöftet efter det andra. Lägger fram utredningar som skall vara klara lagom till valet 2026, allt för att slippa ta ansvar. Regeringen saknar handlingskraft och kan med fördel förpassas till historiens skräphög.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Politiker får tåla lite kritik. Tycker hon överreagerar.

Får jag gissa så tål hon massor, vad jag tror detta handlar om som hon också säger är att SD fegar ur. Hon får ingen stöttning och då gör hon helt rätt.
Citera
2023-05-01, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Måste vara otroligt skönt för SD att äntligen vara kvitt belastningen Widding. Sådan hårresande inkompetens på miljöfrågor får man leta efter men vad kan man begära av en civ.ing inom väg&vatten som endast arbetat med energifrågor? Grattis SD!
Jag hoppas det där var ironi?
Citera
2023-05-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
L respekterar ju inte ens Tidöavtalet och borde sparkas ur regeringen direkt enbart pga detta. De får gå tillbaka till vänsterblocket.
Då blir det regeringskris och vi kan se fram emot kanske åtta år med S plus MP som tongivande styre.
Är det vad som önskas?
Widding kunde bli ordförande i FN:s klimatpanel IPCC, som sysslar med global uppvärmning.
Citera
2023-05-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nån som gör sitt jobb ja. Ut med knäppgöken och in med någon som ska sitta där och förtjänar våra skattepengar.
Nämn en annan politiker som förtjänar sin lön. Elsa ljuger inte, det gör alla andra. Hur kan det vara något du tycker är bra?
Citera
2023-05-01, 14:54
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Får jag gissa så tål hon massor, vad jag tror detta handlar om som hon också säger är att SD fegar ur. Hon får ingen stöttning och då gör hon helt rätt.

Hur tror du riksdagsarbetet skulle fungera om alla ledamöter vore sådana primadonnor som hoppade av för att de inte fick officiell backning av sitt parti i varenda personlig liten skitfråga? I synnerhet när marginalerna är så små mellan blocken som nu. Det skulle bli som Italien eller Israel med nyval två gånger per år. Just nu har Tidöpartierna inte ens formell majoritet i riksdagen, eftersom horknullarmoderatens vakans inte är tillsatt än. Jag tror såklart inget annat än att Widding kommer att rösta med sitt gamla parti i 99,7 frågor av 100, men när man ligger och svajar så nära kanten kan man inte hålla på som hon gör och förvänta sig att bli tagen på allvar.
Citera
2023-05-01, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Visst, men då finns det ingen höger-regering.
Det har det inte funnits på länge, det var länge sedan det handlade om höger (borgerliga) och vänster (arbetare). Alla åtta partier är globalister, inget är nationalister. Sverige står först i ledet för att lobba för en världsregering långt bort från lilla Sverige och landets intressen. Trots att ett litet land som Sverige inte skulle få mycket att säga till om i ett sånt upplägg.

Vi är körda när vetenskap bannas av politiker. Undrar vem som är kunskapsförnekare egentligen.
Elsa förklarar på 8 minuter:
https://swebbtv.se/w/qjZaG5Y7Ci5jq6pqZQCiGn
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-05-01 kl. 15:06.
Citera
2023-05-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag är inte SD-are - jag är värdekonservativ. Icke desto mindre har jag uppskattat Elsa Widding och hennes frispråkighet.

Det finns förvisso andra partier som det är sämre att engagera sig i, men av det följer inte att jag behöver sympatisera med Widdings partival, eller dess konsekvenser.

Inom SD finns det inte utrymme för någon form av just frispråkighet, det är ju det allra mest toppstyrda partiet i Svensk historia. Widding hade uppenbarligen inte bett om lov att åka på stollekonferens, och så får man inte agera inom SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in