2023-05-01, 13:58
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Vem hade vunnit på det, tror du, och vad hade de vunnit? På vilket sätt hade det löst det problem Elsa Widdings utträde innebär för SD?

Därför att det hade gjort Perssons uttalande mindre skadligt för Widding.

Det var ju Expos uppgifter som Persson kommenterade. Hänger du inte med?
Citera
2023-05-01, 13:59
Medlem
Elsa Widding verkar vara en ordentlig kvinna med kurage och mod att söka efter sanningen. SD är ett genomkorrupt skitparti som vi kan hoppas faller samman snart.
Citera
2023-05-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sista ordet är inte sagt, Persson kan tvingas lämna regeringen.
Ja, det vore den bästa lösningen.
Ett parti som fallit och fallit. Varför har dom gett dem ministerposter?
Faan, SD är svikare. Varför tar dom inte regeringsansvar? Andra största partiet efter sossarna. SD kommer att förlora mer folk och fler röster när de har blivit sådana fega krypare.
Citera
2023-05-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ja, det vore den bästa lösningen.
Ett parti som fallit och fallit. Varför har dom gett dem ministerposter?
Faan, SD är svikare. Varför tar dom inte regeringsansvar? Andra största partiet efter sossarna. SD kommer att förlora mer folk och fler röster när de har blivit sådana fega krypare.
Citera
2023-05-01, 14:15
Medlem
Widding kommer givetvis inte att vilja avstå från rikdagsarvodet
och blir av just den anledningen kvar i riksdagen
men nu som politisk vilde utan något politiskt ansvar.
Citera
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vadå ”även om har agerat inom SD”?
Skulle det vara fel menar du?

Jag är inte SD-are - jag är värdekonservativ. Icke desto mindre har jag uppskattat Elsa Widding och hennes frispråkighet.

Det finns förvisso andra partier som det är sämre att engagera sig i, men av det följer inte att jag behöver sympatisera med Widdings partival, eller dess konsekvenser.
Citera
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Därför att det hade gjort Perssons uttalande mindre skadligt för Widding.

Det var ju Expos uppgifter som Persson kommenterade. Hänger du inte med?
Ah, du tänker dig att SD skulle vinna sympatier i de breda folklagren genom att fästa uppmärksamheten på det faktum att avslöjandet kom från Expo, och inte exempelvis DN. Det är lite oklart för mig varför du tror att någon utanför de mest hårdnackade nazistkretsarna skulle bry sig, eller på vilket sätt detta skulle hjälpa mot utträdet, men det kan du kanske förklara.
Citera
2023-05-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför skulle det på något sätt vara Widdings fel?

Det är SD som gång på gång har lämnat henne i sticket. Varje gång hon har kört över någon miljöpartist i riksdagen så har media konfronterat andra SD-ledamöter och samtliga har valt att inte ta någon ställning i frågan.

Men varför måste SD göra något uttalande?

De vet hur känsligt det är att förknippas med nazism. De har kämpat mot det i över 20 år. Widding borde vara glad över att de inte tar avstånd från henne.

Tror hon att hon kan åstadkomma mer nu när hon kör på egen hand?

Jag tycker Widding har totalt sabbat det och är totalt värdelös på hur politik fungerar. Man blir angripen i medierna, det hör till. Sen är det glömt en vecka senare. Drev hör till politiken.

Ta han Oscar Sjöstedt. Minns ni drevet han utsattes för 2016? Nej, just det. Det är glömt.
Citera
2023-05-01, 14:25
Medlem
Vryzass avatar
Förstår henne helt, hon tänkte att hon gick in i ett normalt parti som inte brydde sig om etablissemangets lögner men upptäckte snabbt att SD enbart är ett parti för lågintellektuella bönder som tar emot moderatkuk i röven på daglig basis. Hon började snart förstå vilket katastrofparti SD-bonnläpparna är och tog det rätta beslutet att hoppa av.
Citera
2023-05-01, 14:27
Medlem
ariberts avatar
Citat:

SD borde ta bra betalt för det här. Ett litet skitparti som L skall inte sätta sig på det betydligt större SD. Ingen som helst tvekan om att L har satt press på SD att göra sig av med Widding. Fegt ändå att SD inte backade upp Widding.
Man såg vart det barkade när Widding petades från miljöutskottet. Det var där det började.

Jag hoppas att det blåser upp till en orkan av motsättningar mellan SD och L.
Citera
2023-05-01, 14:28
Medlem
Det finns ingen som kan mer om ipcc vetenskapliga rapport i riksdagen än E W

Det finns ingen annan som törs titta på covid vaccinet bristande effektivitet och WHO ambitioner att kunna tvångsvaccinera folket.

Den kunnigaste i brittiska parlamentet uteslöts när han på sakliga grunder påtalade vaccinets brister.

Vem är det som bestämmer över världens politiker?

SD har avslöjats som fegisar och kontrollerad opposition.

Elsa är den vettigaste i riksdagen.
Citera
2023-05-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
SD borde ta bra betalt för det här. Ett litet skitparti som L skall inte sätta sig på det betydligt större SD. Ingen som helst tvekan om att L har satt press på SD att göra sig av med Widding. Fegt ändå att SD inte backade upp Widding.
Man såg vart det barkade när Widding petades från miljöutskottet. Det var där det började.

Jag hoppas att det blåser upp till en orkan av motsättningar mellan SD och L.

L respekterar ju inte ens Tidöavtalet och borde sparkas ur regeringen direkt enbart pga detta. De får gå tillbaka till vänsterblocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in