2023-05-01, 07:20
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Varje gång jag loggar in här och läser är det samma tjafs. Dem som försvarar M och de som inte gör det. Men detta tar alla pris… valår luften i Ms lungor? Vad är det man vill komma fram till? Att hon är en zombie som inte vet vad rätt och fel är? Att hon är bedårad av J så hon struntar i ett mord skett och att hon själv blir involverad? Jag blir lika fascinerad och frågande varje gång jag läser om mord. Hur man kan tro att man ska slippa undan och inte bli upptäckt. Okey bo bla M kände sig beroende av J, rädd för J osv osv osv. Det är många förklarandes som yppas. Men saken kvarstår. Ett bestialiskt nord sker och hon vet om det oavsett i om hon hållit i händerna eller ej. Hon har vetat om att planen var att slå T. Bara det visar väl en del. Hon har föräldrar hon kan berätta för hur det ligger till kring J:s önskan om mordbrand osv. Inget av allt som framkommit går att förklara bort. Hur??? Hur kan man delta i att forsla bort ett lik oavsett vem som dödat? Hon borde reagerat. Oavsett ADD. Allt är helt sjukt och vem som helst hade ex spytt och rusat ut och kallat på hjälp. Tror ni att hon hade starkare band till J än sina föräldrar. Eller starkare band till J än sitt egna välmående? Nej det finns inga förmildrande omständigheter i detta. Och skylla på sova hit och dit hjälper inte. Hon visste att T blivit dödad. Och hon hjälpte till att forsla bort liket.

Så sant!!
Maja hade möjlighet att berätta, hon hade förmodligen möjlighet att förhindra mordet också.
Men det gjorde hon inte.
Citera
2023-05-01, 07:22
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Vid ett av förhören gavs hon en "dubbel dos" av något läkemedel. Gissar, utan att veta, på ett ångestdämpande preparat som ger snabb effekt;
H: Här en dubbel dos.
BF: Tack.
F: Dubbel dos. Inte dåligt.
M: Nej.

Vill bestämt minnas att det var dryck som menades, inte läkemedel.
Citera
2023-05-01, 07:24
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tove var känd för att säga dumma saker på fyllan. Så när hon gjorde det igen - och åkte på en smocka/knuff - är min tolkning att hon inte ville prata om det. Det slog tillbaka på henne själv och hurdan hon var känd att vara.

Skäms du inte att skuldbelägga offret?
Det är med andra ord rätt att bruka fysiskt våld om någon säger något dumt, vilket vi inte ens vet om Tove gjorde, det är ditt påstående och säkert Johannas som alltid rättfärdigar sitt eget beteende genom att anklaga andra.
Citera
2023-05-01, 07:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Clea verkar ha hittat en villig Rättsläkare som vill ifrågasätta i HR.

Ur Oss•in Can•twells krönika i Aft.bladet 29 april.

”Dessutom är det allt annat än ovanligt att ambitiösa advokater skakar fram egna experter som petar i åklagarens bevisning.
Ett högaktuellt fall är mordet på Tove, där en av de livstidsdömda unga kvinnornas försvarare under rundan i hovrätten kommer att presentera en rättsläkare som ifrågasätter kvävning genom strypning.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Mopk95/riksaklagarens-overklagande-i-fallet-jeanette-ar-unikt

Men hur ska han kunna argumentera emot något som inte finns där?

Seriöst det finns fan folk till allt...
Citera
2023-05-01, 07:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tove var känd för att säga dumma saker på fyllan. Så när hon gjorde det igen - och åkte på en smocka/knuff - är min tolkning att hon inte ville prata om det. Det slog tillbaka på henne själv och hurdan hon var känd att vara.
Nej, vakten verkade T inte så pigg på att prata med, men bevisligen ville hon tala ut med J eftersom hon gick med henne hem.

Enligt Ts syster ville T aldrig låta något hänga i luften utan alltid reda ut allting och hon verkade inte förvånad över att T skulle kunna kläckt ur sig något dumt.
Citera
2023-05-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Skäms du inte att skuldbelägga offret?
Det är med andra ord rätt att bruka fysiskt våld om någon säger något dumt, vilket vi inte ens vet om Tove gjorde, det är ditt påstående och säkert Johannas som alltid rättfärdigar sitt eget beteende genom att anklaga andra.

Tove ville ha rättvisa. Och tyvärr finns det somliga personer som det inte går att diskutera med utan de hävdar raka motsatsen i stället för att de vill ha rätt i stället fastän de har fel. Sådana personer ska man överhuvudtaget inte bry sig om. Det är bäst att inte bry sig om sådana personer om man råkar att träffas på ett ställe så som i detta fallet på Nöjet.
Citera
2023-05-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Så sant!!
Maja hade möjlighet att berätta, hon hade förmodligen möjlighet att förhindra mordet också.
Men det gjorde hon inte.

Antagligen jade hon blivit övertalad av JJ att hjälpa till med mordet. Hon vågade nog inte att stå emot JJ.
Citera
2023-05-01, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Känns så otryggt att det går att komma lindrigt undan i våra domstolar

Jag hörde en polis säga en gång att de jobbar hårt för att få brottlingar inlåsta fr vårt samhälle
Sen faller allt i domstolen och ofta kommer de lindrigt undan
allt arbete de lagt ner blir bedömt som icke trovärdigt

Tove hade aldrig varit död nu om inte M och J hade misshandlat/strypt henne
. Och OM det nu skullle ha funnits en mycket liten mängd kräks i lungor så hade hon ej heller haft det utan M och J
För mig är det mord och så tror jag Toves anhöriga också tänker
2 monster tog hennes liv

Jag litar inte på vissa advokater Clea är en av dem och hur vet rätten att just den rättsläkaren har rätt i sin bedömning och de två som gjort obduktionsrapporten har fel

Det här blir man verkligen rädd för. Undrar hur det ska sluta i det svenska samhället.
Citera
2023-05-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej, vakten verkade T inte så pigg på att prata med, men bevisligen ville hon tala ut med J eftersom hon gick med henne hem.

Enligt Ts syster ville T aldrig låta något hänga i luften utan alltid reda ut allting och hon verkade inte förvånad över att T skulle kunna kläckt ur sig något dumt.

Tove ville väl ha rättvisa. Men i bland är det så fel att man verkligen vill ha den där rättvisan. Då är det bättre att fly än illa fäkta.
Citera
2023-05-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Clea verkar ha hittat en villig Rättsläkare som vill ifrågasätta i HR.

Ur Oss•in Can•twells krönika i Aft.bladet 29 april.

”Dessutom är det allt annat än ovanligt att ambitiösa advokater skakar fram egna experter som petar i åklagarens bevisning.
Ett högaktuellt fall är mordet på Tove, där en av de livstidsdömda unga kvinnornas försvarare under rundan i hovrätten kommer att presentera en rättsläkare som ifrågasätter kvävning genom strypning.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Mopk95/riksaklagarens-overklagande-i-fallet-jeanette-ar-unikt

Undrar hur det här ska sluta.
Citera
2023-05-01, 08:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Man kan ju undra vad det är för en samling idioter som sitter i HR... som delar ut lägre straff. Man önskar ju att dessa tragiska öden som drabbat offret som de helt nonchalerar och ger förövaren straffrabbatt även händer dem... jag har inget annat än förakt för dessa jävla rikslallare.

Och efter ha sett vad dessa idioter är villiga att göra för att förmildra för förövaren... så kan jag inget annat än att tycka familjerna i Trollhättan gjorde rätt i detta fallet... https://www.expressen.se/gt/dottern-valdtogs-da-tog-familjen-lagen-i-egna-hander/

Det är ett sådant samhälle HR skapar med sina idiotiska jävla straffsänkningar för uppenbara förövare.
Citera
2023-05-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror absolut att det finns olika sorters mördare, men att långtifrån alla ångrar sina mord. bar om de åker fast kan de ångra sina misstag.

Vi tror olika om vissa saker, men det betyder inte att andra "måste förklara" saker för mig. Ja, jag kan se att det kanske inte är jätterimligt att Maja åkte till Donken, men samtidigt kan jag verkligen inte se rimligheten att sitta ensam med en nyligen dödad människa.

Jag skulle inte kunna tänka mig det, utan skulle hellre följa med, full eller inte.

Du får förlåta mig, men jag brukar verkligen inte var nedlåtande mot andra, även om jag inte tycker lika. När jag ser att det kränks, då har jag svårare att hålla tillbaka. Och nu behöver jag stå upp för mig själv faktiskt.

Väldigt tråkigt att det ska vara så svårt att kunna repektera andras tro, åsikter utan att behöva bli bemött med nedlåtande ord.

Maja hade väl massor med möjligheter när JJ åkte till Donken (för att slippa sitta där med ett lik).

Gå hem, ringa 112, kontakta en granne...

Att hon skulle få följa med och köpa hamburgare var så klart uteslutet.
Hur skulle det se ut om JJ kom nerför trappen i sällskap med sin tokfulla kompis som nyss spytt, ramlat och blivit nerbäddad? Vad skulle grannen tänkt då... förutom status på MH (som JJ berättat), tänka att ska jag riskera att få min bil nerspydd.

Jag förstår inte riktigt det Du skriver "nedlåtande mot andra, kränks, stå upp för mig själv"... syftar Du på något i mitt inlägg eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in