Citat:
Varje gång jag loggar in här och läser är det samma tjafs. Dem som försvarar M och de som inte gör det. Men detta tar alla pris… valår luften i Ms lungor? Vad är det man vill komma fram till? Att hon är en zombie som inte vet vad rätt och fel är? Att hon är bedårad av J så hon struntar i ett mord skett och att hon själv blir involverad? Jag blir lika fascinerad och frågande varje gång jag läser om mord. Hur man kan tro att man ska slippa undan och inte bli upptäckt. Okey bo bla M kände sig beroende av J, rädd för J osv osv osv. Det är många förklarandes som yppas. Men saken kvarstår. Ett bestialiskt nord sker och hon vet om det oavsett i om hon hållit i händerna eller ej. Hon har vetat om att planen var att slå T. Bara det visar väl en del. Hon har föräldrar hon kan berätta för hur det ligger till kring J:s önskan om mordbrand osv. Inget av allt som framkommit går att förklara bort. Hur??? Hur kan man delta i att forsla bort ett lik oavsett vem som dödat? Hon borde reagerat. Oavsett ADD. Allt är helt sjukt och vem som helst hade ex spytt och rusat ut och kallat på hjälp. Tror ni att hon hade starkare band till J än sina föräldrar. Eller starkare band till J än sitt egna välmående? Nej det finns inga förmildrande omständigheter i detta. Och skylla på sova hit och dit hjälper inte. Hon visste att T blivit dödad. Och hon hjälpte till att forsla bort liket.
Så sant!!
Maja hade möjlighet att berätta, hon hade förmodligen möjlighet att förhindra mordet också.
Men det gjorde hon inte.