Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-30, 23:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Sänts två gånger? Jag såg Gränslandet ikväll, men inget än om vilka som ska tillbaka till Robinson. Antar att det blir fler tävlingar
Jaha, jag ser, Gränslandet på TV är annorlunda än det som sänds på TV. Mycket märkligt upplägg. Då blir det ju ännu värre att hålla reda på vad som skal ha spoilertag eller inte. Kontentan blir ju att man för att vara säker på att inte spoila för de som endast ser på Robinson i TV är tvungen att lägga allt man skriver i en spoilertag.

Ja ett G-avsnitt sändes av misstag 2 ggr förutom det som sändes i kvällens TV.

Kollade inte förra Robinson men förr om åren, de få jag sett, så sändes väl om jag minns rätt identiska avsnitt av G i såväl play som i TV:n?
2023-04-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Jämfört med andra titlar med i Robinson så vare lite imponerande.

https://yrkeskollen.se/lonestatistik/frisor/

"Vad tjänar en frisör i månaden? Medellönen för 2023 är:

30 100 kronor"

Han kanske gör något extra där på salongen

Han kanske gör något extra där i salangoen? Ehh.. du är bara en patetiskt white trash från landet. "Blattar" som du så gärna vill håna tjänar bättre än vad du gör. Är det jobbigt att inse? Medellönen för en frisör är garanterat inte 30 000 kr i en storstad. Om du dessutom äger salangen, vilket han nog gör så är det bra mycket högre.

Jag BOR i Sthlm. Jag är 40+ och i princip alla mina vänner tjänar mellan 45-55 000 kr i månaden och vi är INTE högavlönade. Vi bor i radhus i en förort. Inget dåligt område.. heller inget speciell bra. Att tjäna 55 000 kr är helt normalt. Att medellönen ligger på 37 000 kr i Sverige (någon tidigare här som räknat ut) är missvisande då man räknar med folk som jobbar deltid, arbetslösa med behovsanställning mm. Tittar du på storstäder och vad folk tjänar i storstäder så ligger det troligen på 45 000 kr (för en person i medelåldern).

Så nej. Zeki är inte rik. Han är bara en av oss andra och nej, han är nog inte kriminell utan detta är helt hederligt vanliga skattepengar på 45 000 kr (han tjänar i och för sig 43 000 kr) helt normalt.

Jävla WT looser. Inse att du är en lågavlönad jävla förlorare som tjänar sämre än "blattar" som du hånar.
Senast redigerad av Foden 2023-05-01 kl. 00:26.
2023-05-01, 00:01
Medlem
Alla som kan tänka ett steg längre vet att Amanda åkte ut för att hon är skitsnygg, charmig och jävligt stark/bra. Folk blir avundsjuka och bittra. Erik är en del bittra på här också, för att han fått uppmärksamhet av en kvinna som vi/ni troligen inte fått. Slutligen så tror jag inte alls Erik ser Amanda mer än en vän, precis som Amanda inte ser Erik som mer än en vän. Att det skulle vara mer än så är bara spekulationer. Bara för att man skedar och är nära en person så betyder inte det att man vill ligga med hen. Jag har själv haft den typen av relationer. Get real.
Senast redigerad av Foden 2023-05-01 kl. 00:04.
2023-05-01, 00:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Sänts två gånger? Jag såg Gränslandet ikväll, men inget än om vilka som ska tillbaka till Robinson. Antar att det blir fler tävlingar
Mysko jag såg gränslandet och där vann Dennis och Oskar tvåa, så båda fick återvända till Robinson men Dennis den äldre som vann över Oskar fick även immunitet till nästa öråd.
Då måste du ha missat avsnittet rejält?
Borde kanske kolla om?
2023-05-01, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Alla som kan tänka ett steg längre vet att Amanda åkte ut för att hon är snygg. Folk blir avundsjuka och bittra. Erik är en del bittra på här också, för att han fått uppmärksamhet av en kvinna som vi/ni troligen inte fått. Slutligen så tror jag inte alls Erik ser Amanda mer än vän, precis som Amanda inte ser Erik som mer än en vän. Att det skulle vara mer än så är bara spekulationer. Bara för att man skedar och är nära en person så betyder inte det att man vill ligga med hen. Jag har själv haft den typen av relationer. Get real.
Ja vi vet iallafall att du inte har fått det för att du har ju en helt jävla vanlig fru. Och Amanda är allt annat än vanlig. Om du nu inte har fantiserat hop ett helt jävla liv så ska du vara glad att du har en helt vanlig fru och inte ett psyko som Amanda.
2023-05-01, 00:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag såg bara att Dennis d.y lämnade Robinson, inte att han och Oskar var de två som fick återvända från Gränslandet.
De kommer att få återvända till Robinson i senaste avsnittet i gränslandet då de två vann.
Dennis den yngre lämnade Robinson i det senaste avsnittet av Robinsson och Oskar och Dennis den äldre lämnar gränslandet och åker in i Robinson igen
Du kanske somnade på slutet?
Senast redigerad av rubin22 2023-05-01 kl. 00:19.
2023-05-01, 00:16
Medlem
Många här inne som tar det hela på för stort allvar och har missat konceptet helt och hållet.

Amanda är den mest bildsköna i programmet och en stark spelare i tävlingar. Jag hade inte haft något emot henne i en final. Men hennes och Erik interna samtalsnivå av snack är dödligt och det blöder i öronen att lyssna på. Jag själv kan vara barnslig/ungdomlig ibland men de båda två tar det till en oacceptabel nivå för att bli tagen på allvar.

Sedan att vara så dålig på det sociala spelet är kostsamt. Hon och Erik verkar ha stora problem med att läsa av andra människor. Båda har skjutit sig själva i fötterna. De får ta ansvar för det.

Eriks tidigare hot om att han ska ”kill” människor som röstar på henne i ett öråd är makabert oavsett hur seriös/oseriös han är. ALLA gånger han sagt det framför kamera och säkert utanför. Det drar ner hans helhetsintryck massivt.

Tillbaka till konceptet, krävs bara ett ord om man har svensk genomsnittlig intelligens; TWISTER.

Ingen vill se den starkaste bara glida igenom tävlingen smärtfritt. Varför ser man ens då?!

Det ska vara drama, hungersnöd, sjukdomar, fusk, knivar i ryggen (bokstavligen talat, skrev jag först men menar bildligt), pakter, idioter som går vidare, överdrivna känslor, människor med noll insikt, idioter och spel på andras känslor etc.

Vill man inte se det så går det ju faktiskt att se kändisar på slottet, fyfan. Bege er dit istället. Era mellanmjölks-drickande-grådassiga personlighets-sköra-kumbaja-sjungande-imbecilles!
Senast redigerad av Familjenhasselblad 2023-05-01 kl. 00:55.
2023-05-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Ja vi vet iallafall att du inte har fått det för att du har ju en helt jävla vanlig fru. Och Amanda är allt annat än vanlig. Om du nu inte har fantiserat hop ett helt jävla liv så ska du vara glad att du har en helt vanlig fru och inte ett psyko som Amanda.

Jag hade aldrig fått ligga med Amanda. Hade heller inte velat då jag är lyckligt gift. Min fru är inte så svartsjuk och lättstött som du verkar vara så att jag kallar henne "helt jävla vanlig fru" är liksom inga problem, är nog en helt jävla vanlig man för henne också by the way men den bästa precis som hon är för mig. Sluta var så jävla lättkränkt.
2023-05-01, 00:25
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familjenhasselblad
Många här inne som tar det he på för stort allvar och har missat konceptet helt och hållet.

Amanda är den mest bildsköna i programmet och en stark spelare i tävlingar. Jag hade inte haft något emot henne i en final. Men hennes och Erik interna samtalsnivå av snack är dödligt och det blöder i öronen att lyssna på. Jag själv kan vara barnslig/ungdomlig ibland men de båda två tar det till en oacceptabel nivå för att bli tagen på allvar.

Sedan att vara så dålig på det sociala spelet är kostsamt. Hon och Erik verkar ha stora problem med att läsa av andra människor. Båda har skjutit sig själva i fötterna. De får ta ansvar för det.

Eriks tidigare hot om att han ska ”kill” människor som röstar på henne i ett öråd är makabert oavsett hur seriös/oseriös han är. ALLA gånger han sagt det framför kamera och säkert utanför. Det drar ner hans helhetsintryck massivt.

Tillbaka till konceptet, krävs bara ett ord om man har svensk genomsnittlig intelligens; TWISTER.

Ingen vill se den starkaste bara glida igenom tävlingen smärtfritt. Varför ser man ens då?!

Det ska vara drama, hungersnöd, sjukdomar, fusk, knivar i ryggen (bokstavligen talat), pakter, idioter som går vidare, överdrivna känslor, människor med noll insikt, idioter och spel på andras känslor etc.

Vill man inte se det så går det ju faktiskt att se kändisar på slottet, fyfan. Bege er dit istället. Era mellanmjölks-drickande-grådassiga personlighets-sköra-kumbaja-sjungande-imbecilles!
Och det ska komma från han som suger av rasisten Paludan, GG
2023-05-01, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foden
Jag hade aldrig fått ligga med Amanda. Hade heller inte velat då jag är lyckligt gift. Min fru är inte så svartsjuk och lättstött som du verkar vara så att jag kallar henne "helt jävla vanlig fru" är liksom inga problem, är nog en helt jävla vanlig man för henne också by the way men den bästa precis som hon är för mig. Sluta var så jävla lättkränkt.
Jodå du hade fått ligga med henne, du hade bara behövt vara i en situation där du för tillfället hade nått hon behövde eller ville ha.
Men va?.. Vad är det jag ska ha blivit kränkt över?.. Över att du kallar din fru helt jävla vanlig eller vaddå, varför skulle jag bli kränkt för det?
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-01 kl. 00:30.
2023-05-01, 00:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collecter
Ponnyhästriderskan Alva kan inte må så bra, faller I gråt hela tiden.
Intressant person denna Alva. Vann SM-guld redan som 15-åring i något med ponnyhästar.

Tycker hon ser förvånansvärt klen ut för att vara en hästtjej på den nivån men hon har presterar bra i vissa tävlingar.

Hennes lillasyster dog för två år sedan så inte konstigt hon inte mår bra tycker jag.

Yngsta kvinnliga Robinsondeltagare så här långt.

Hon behöver steppa upp i tävlingarna och hoppas hon får vara med ett bra tag till.
2023-05-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Och det ska komma från han som suger av rasisten Paludan, GG

Haha wow! Aldrig skrivit ett gott ord om Paludan som människa. Så om du har problem med läsförståelsen så beklagar jag det.

Ont: har du ingen åsikt gällande det jag faktiskt har skrivit om här? Om inte, gå och se stjärnorna på slottet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in