Citat:
Hej, tack för bra fakta. Du verkar väldigt kunnig på området.
Tidigare läste man ofta lite här och var att chanserna minskade på AAS till barn osv. Och det gör de ju såklart när man ligger ON. Men ingen nämnde någonsin om hur de va efter kur. Så många tar nog för givet (dom som ej pysslar med det själva) att tar man steroider krymper snoppen och man får ej barn, men så verkar ju ej va fallet. Många Bodybuilders tex ronnie och arnold har ju fått barn. Så ja tror som du att så fort man slutar med AAS eller har paus så kommer produktionen tillbaka.
Är dåligt påläst jämfört med dig, men ska försöka lära mig lite om dom ämnena du nämnde u början av inlägget.
Tidigare läste man ofta lite här och var att chanserna minskade på AAS till barn osv. Och det gör de ju såklart när man ligger ON. Men ingen nämnde någonsin om hur de va efter kur. Så många tar nog för givet (dom som ej pysslar med det själva) att tar man steroider krymper snoppen och man får ej barn, men så verkar ju ej va fallet. Många Bodybuilders tex ronnie och arnold har ju fått barn. Så ja tror som du att så fort man slutar med AAS eller har paus så kommer produktionen tillbaka.
Är dåligt påläst jämfört med dig, men ska försöka lära mig lite om dom ämnena du nämnde u början av inlägget.

Det är mycket vanligt att män är fertila trots att de går på testosteron. Mina tre första döttrar skapades under 2020-2021, och jag gick på testo oavbrutet från januari 2017 till mars 2022. Dosen kan säkert påverka en hel del, men jag var i alla fall fertil under 2020-2021 när jag gick på 150-200mg i veckan. Min första dotter är bekräftad min via DNA-test vilket jag har påpekat tidigare i andra trådar. De två jag skapade under 2021 avled tyvärr innan de kunde födas, men jag kan säga att de med stor sannolikhet också är mina.
Så jag tycker inte att man behöver fundera på att använda fertilitetsmediciner, om man inte redan vet att man har nedsatt fertilitet. Många antar felaktigt att de är sterila på testosteron. Risken för infertilitet på testosteron är dock högre för asiatiska män,.vilket kan vara värt att ta i åtanke om man har asiatisk påbrå.
Ett spermaprov kostar 1500-2000kr i Sverige. Har man tillgång till ett mikroskop med 400x förstoring kan man undersöka sin egen sädesvätska och förhoppningsvis bekräfta att man faktiskt har spermier, men man kan förstås vara subfertil eller infertil även om man har spermier, så den metoden kan inte ersätta ett spermaprov.
Redigering: Men det är förstås också vanligt att män blir infertila eller subfertila på testo. Vill man bli pappa så snart som möjligt är det bäst att hålla sig borta från testo, åtminstone fram tills dess att man har skapat ett barn. Helst ska man också vänta tills frun/flickvännen har varit gravid i minst 12 veckor, då risken för missfall är betydlig under de första tre månaderna.
Senast redigerad av Roidbert 2023-04-29 kl. 11:34.
Senast redigerad av Roidbert 2023-04-29 kl. 11:34.