Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-30, 23:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Oavsett om du skrev länge eller väldigt länge så visar det att du var ute efter att framställa henne som duktig i den tävlingen när hon i själva verket sög.
Här hade vi en sak som vi konkret kunde kolla hur det ligger till med och då visade det sig att du var helt ute och cykla och att dina inlägg mest består av din egen fantasi.
Allt är relativt och se min editering. I förhållande till hur snabbt Elin tog slut så framstod det som att Amanda stod länge...är min uppfattning och nog om det nu. Så tugga vidare på det du.....jag bjussar på sista ordet för det kommer säkerligen
2023-04-30, 23:05
Medlem
Ponnyhästriderskan Alva kan inte må så bra, faller I gråt hela tiden.
2023-04-30, 23:06
Medlem
picapicans avatar
Hoppas innerligt att Dennis och Oskar inte kommer tillbaka till Robinson.
2023-04-30, 23:06
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Man kan gå mer åt det hållet. Nu verkar ju inte ens de lönnfeta odugliga gå ner ett kilo i vikt ens.

I och för sig, ja, i början hade de magrat rejält, när de ställde sig på vågen, men nu går man lönnfet och nöjd genom Robinson. Man misstänker, att det står burkar med kraftpulver och vitamintabletter i buskagen.
2023-04-30, 23:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insynsrapportering
Det är EXAKT vad jag hade förväntat mig att hon skulle säga.
Tror inte det har undgått någon att hon är typen som hänger med killar för att det alltid skär sig med tjejerna.
Typiskt såna tjejer som använder avundsjuka som ursäkt till att alla hatar henne förutom killarna som för tillfället är ute efter att sätta på henne.
Det kvittar vad hon säger för du har ju redan din uppfattning klar och vet bäst ändå.
Tänk att du känner henne bättre än hon känner sig själv...

"Skär sig med tjejerna" Lustigt hur du skuldbelägger offret när det handlar om osäkra tjejer i grupp som inte klarar konkurrens från en stark snygg kvinna utan att känna sig hotade. Ett alltför vanligt scenario som jag själv har erfarenhet av. En arbetsplats som domineras av kvinnor är skit bara av den anledningen, vilket jag därför undviker.
Sen har inte Amanda sagt att de andra är avundsjuka, även om det är uppenbart att de är det.

Roligt att hon hittat en kille som är trygg i sig själv till skillnad från backstabbarna på ön.
2023-04-30, 23:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hoppas innerligt att Dennis och Oskar inte kommer tillbaka till Robinson.
Hm....det såg du väl ikväll att Oskar och Dennis gjorde? Om du menar klotterplanket så vet vi det inte, bara att han kom till Gränslandet efter att ha förlorat i duell mot Marcus.
2023-04-30, 23:19
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hm....det såg du väl ikväll att Oskar och Dennis gjorde? Om du menar klotterplanket så vet vi det inte, bara att han kom till Gränslandet efter att ha förlorat i duell mot Marcus.

Jag såg bara att Dennis d.y lämnade Robinson, inte att han och Oskar var de två som fick återvända från Gränslandet.
2023-04-30, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det kvittar vad hon säger för du har ju redan din uppfattning klar och vet bäst ändå.
Tänk att du känner henne bättre än hon känner sig själv...

"Skär sig med tjejerna" Lustigt hur du skuldbelägger offret när det handlar om osäkra tjejer i grupp som inte klarar konkurrens från en stark snygg kvinna utan att känna sig hotade. Ett alltför vanligt scenario som jag själv har erfarenhet av. En arbetsplats som domineras av kvinnor är skit bara av den anledningen, vilket jag därför undviker.
Sen har inte Amanda sagt att de andra är avundsjuka, även om det är uppenbart att de är det.

Roligt att hon hittat en kille som är trygg i sig själv till skillnad från backstabbarna på ön.
Du man har sett hur många straka och snygga kvinnor som helst i sitt liv som har många tjejkompisar och är jätte trevliga mot varandra, det är möjligt tro mig. Dessutom är hon inte så stark och verkligen inte snygg.
Men ja det kan sluta gott även för tjejer som Amanda tillslut. Även om december inte var för så länge sedan (då hennes senaste "relation" började).
2023-04-30, 23:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Tråkigt att det inte kommit någon ny, jag vill se ett riktigt CP. Det hade gjort mig glad.
Det fanns ju ett som väl inte när allt kommer omkring var helt av det då han fattade att han kommit fel och därför åkte hem först av alla och helt frivilligt.
2023-04-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Jag gillar inte Robinson. Paktande, starka röstas ut, styrketävlingar vilket gynnar killarna, samt svek. Orättvist.

I en bra Robinson-säsong är det den som klarar överlevnad och tävling bäst som vinner.

Håller med men...
Tyvärr blir inte tv av det. Drama ger tv och tvister. Är det för solklart vad som kommer ske, ändrar dom spelet.

Alla där inne kan kalla det ett spel, men dom är fortfarande människor och har känslor och kommer reagera oavsett. Sen har vi såklart personer med mindre empati och känslor vilket gör det enklare, särskilt om dom är en duktig sociopat / psykopat.
2023-04-30, 23:32
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Okey partynissen Dennis och Oskar vann ju tävlingen i G som nu sänts två gånger och därför återvänder medan klotterplanket Dennis ännu inte fått möjlighet att tävla sig tillbaka till R.

Sänts två gånger? Jag såg Gränslandet ikväll, men inget än om vilka som ska tillbaka till Robinson. Antar att det blir fler tävlingar
2023-04-30, 23:36
Moderator
Dr Kings avatar
Angående pollen i denna tråd så finns den där för att eventuellt göra några ändringar av reglerna i Robinsontrådarna inför kommande säsonger. Vi vill inte göra någon regeländring mitt i säsongen eftersom det bara skulle förvilla.

Egentligen är ju problemet redan löst. Om de 76% i denna tråd som röstat att de enbart följer säsongen via TV4 Play eller C More skriver i denna tråd

(FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia), spoilers tillåtna efter sändning i TV4 Play

som är tänkt för detta syfte så kan ni ju skriva på utan spoilertaggar som ni vill.

Man måste också veta vad syftet med delforumet Tittarkommentarer är. Syftet är just att kunna livekommentera när man tittar samtidigt med andra på evenemang som Melodifestivalen, Idol, Big Brother, Robinson m.m.

Att kräva att de som följer säsongen via TV4 skall vänta med att gå in i tråden tills avsnittet har sänts skulle alltså ta bort denna möjlighet att ”livekommentera” när man ser ett avsnitt vilket alltså är ett av syftena med detta delforum.

Man skulle eventuellt kunna tänka sig att man kan byta plats på de två Robinsontrådarna inför kommande säsong så att den med den kortare rubriken är den som är till för de som följer säsongen via TV4 Play och CMore och den med en lite längre förklarande rubrik är till för de som enbart följer säsongen via TV4. Vi får tänka lite mer på detta inför nästa säsong.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in