2023-04-30, 19:14
Medlem
Gr inget speciellt alls, kanske r uppe lite lngre iom att det r helgdag imorgon
Citera
2023-04-30, 19:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Men Urgehal, black metal , mkt l o troligtvis skrckrulle inatt.
Citera
2023-04-30, 21:28
Medlem
nerdnerds avatar
Kom precis tillbaka frn brasan. Som dock inte hade tagit fart ordentligt innan vi gav upp. Bra kr och de vanliga fina vrsngerna, men jag nskar att de hade kunnat ordna bttre ljud. Svrt att dra dit el iofs, men de hade iaf en mikrofon nr ordfrande fr hembygdsfreningen hll tal -- om sin frening och lite om traditionellt vrfirande.

Dock inte ett ord om Santa Valborg, trots att det iaf fanns en viss kyrklig koppling pga kren.

Sen var det dags att tnda brasan. Brjade tjusigt med fackelbrare, men den dr brasan var sur efter de senaste regniga dagarna...
Citera
2023-04-30, 22:31
Medlem
norther1s avatar
med en handtralla framfr internet
Citera
2023-04-30, 22:46
Medlem
Folketstempels avatar
Inte alls sedan jag slutade hgstadiet. Det r barnen som ska roas p hgtidsfester som denna, f julklappar och tro p tomten. Fast denna hgtid handlade frn brjan om hylla vren som gudarna var snlla att ge oss igen, efter den lnga kalla vintern utan vra nutida moderna bostder med vrme.

G ni ut till brasan och se hur trkig denna dagen r, eller sitt ni hemma och sup er fulla med ett alibi, att man fr faktisk supa denna sndag d det r en form av tradition sedan bronslder.
Citera
2023-04-30, 23:11
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Full som fan. Knner doften av tnda brasor i hela huset men jag vill bara vara hemma
Citera
2023-05-01, 02:48
Medlem
Som vanligt hade vissa individer svrt hlla sig och skulle minsann fira Valborg sjlva.
Har satan svrt.hlla sig hemma ngon minut eller ?
Vad hller de p med egentligen ?
Citera
2023-05-01, 03:00
Medlem
Svalborg, kvalborg, valborg, finalborg.. Men tyvrr magsjuk i r s knner inte mycket fr fest
Citera
2023-05-01, 03:19
Medlem
Ganonitos avatar
Dricker l och ter pizza hemma i min ensamhet.
Citera
2023-05-01, 03:21
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Svalborg, kvalborg, valborg, finalborg.. Men tyvrr magsjuk i r s knner inte mycket fr fest
Usch, krya p sig.
Trodde det stod megasjuk frst.

Hoppas du r bttre snart,hursomhaver.
Jag firade i kyrkan till hrliga strkar sng o musik framfrt av ungdomar frn lokal frening. Orkade inte vnta p elden sen, det var kallt.

Trevligt. Uppfriskande.
Citera
2023-05-01, 03:53
Medlem
Tervulls avatar
r i husvagnen med familjen. Sovit lnge, tit god frukost. Lngpromenad i ett naturreservat. Grillat, sovit middag, spelat sllskapsspel och kollat p tv. tit lite extra god fika dagen till ra.
Citera
2023-05-01, 04:12
Medlem
Poztmann1s avatar
Pluggade, somnade, pluggade mer. Insg bara fr ngon timme sen att Valborg hade varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in