2023-04-30, 20:50
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Tack!
Äntligen skrev du nåt vettlgt.
PS. dina fejknews-länkar tog jag bort så du slipper skämmas .

Jag måste säga att jag undrar lite hur AFU resonerar, speciellt med tanke på deras dagliga artilleribeskjutningen av Donetsk. Tror de att det gynnar dem och att ryssens raseri skall bli mindre?
De har hållit på med detta sen 2014 när den dåvarande illegitime kuppresidenten Porosjenko förklarade alla invånare i Donbass för terrorister.

Kanske visar sig ha varit en dålig idé nu när krigslyckan börjar vända...?
Citera
2023-04-30, 20:52
Medlem
psychicsailors avatar
PS: "Exakt. Vi borde etablera lite gemensam terminologi. T ex den kommande ukrainska motoffensiven. Hur definierar vi lämpligen när den startar? Och vad är en lyckad offensiv?"

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad är det egentligen du vill ha sagt? Det är ju faktiskt rena ordkaoset du plitar ner. Och varför försöka byta frågeställning nät det blir obekvämt och inte vilja stå för det du sagt tidigare i tråden.
Visst kan vi Ukrainavänner ha fel i det vi säger och tycker, ingen är ju felfri, men några svängdörrsåsikter om kriget lyser för det mesta med sin frånvaro. Ryssland har ju de facto attackerat Ukraina så skall vi etablera lite gemensam terminologi kring det obestridliga faktumet?

Hur är det ordkaos? Jag ber om en definition av vad som är en lyckad offensiv. Ingen har svarat hittills i tråden. Jag har ju mina tankar om varför de inte klarar av att svara, t ex Alsson.
Citera
2023-04-30, 20:53
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
AFU:s militära offensiv tycks dröja, men Ukraina verkar redan ha dragit igång en charmoffensiv inför återerövrandet.

Ukrainska ungdomar misshandlar en gamling i Mariupol för att denne talat ryska: https://www.bitchute.com/video/39vioiMrpa7v/

AFU mördar fiskare i gummibåt med drönare och postar video som skryter om det: https://www.bitchute.com/video/EvUQ9f0XjGwQ/

Ukrainsk fältkirurg skryter om hur han transplanterar ögon, levrar och njurar av levande ryska soldater för att sälja: https://www.bitchute.com/video/NdhELvV9IgAG/

Ukrainas märkliga tradition med tejpning vid lyktstolpe - nu senast utförd av poliser/milismän i Odessa: https://www.bitchute.com/video/pLKuAu8IMxM3/

Och den dagliga terrorbeskjutningen av civila i Donetsk fortgår som vanligt. Här sprängs två civilister i bitar av en artillerigranat: https://www.bitchute.com/video/VmHMInPOatCa/

Donetsks sjukhus enda magnetröntgen har AFU nu också lyckat förstöra: https://www.bitchute.com/video/rdnhcBTCzwIN/

Slava Ukraini och glad Valborg!

Glad Valborg. Vad tycker en landsförrädare som du om att svenska vapensystem eliminerar ryska ockupanter?

Svenska Archer kommer att krossa 75% av rysslands styrkor i Ukraina.

Why the Archer will Destroy 75% of Russian Forces in Ukraine, together with other guns
https://www.youtube.com/watch?v=wwqrLlEs_5M
Citera
2023-04-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Kanske för att du inte nämnde vad din definition var just då... Låter inte det som en rimlig teori om varför han inte reagerade över den vid det tillfället?

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo, rimlig gissning. Men nej, jag förklarade definitionen för 4 månader sedan och det har han fått förklarat för sig.
Du hävdar alltså att du med din arbetslösförklaring hade rätt i din din synnerliga korkade förklaring om att att Bachmut har fallit? Du är tamigfan den mest skumma skribenten i den här tråden.
Kan du länka ditt fyramånaders inlägg? Om inte så har vi det bekräftat att du far med osanning
Citera
2023-04-30, 21:03
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Du hävdar alltså att du med din arbetslösförklaring hade rätt i din din synnerliga korkade förklaring om att att Bachmut har fallit? Du är tamigfan den mest skumma skribenten i den här tråden.
Kan du länka ditt fyramånaders inlägg? Om inte så har vi det bekräftat att du far med osanning

En snabb sökning hittar detta, då var det ingen som klagade.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2023-04-30, 21:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
PS: "Exakt. Vi borde etablera lite gemensam terminologi. T ex den kommande ukrainska motoffensiven. Hur definierar vi lämpligen när den startar? Och vad är en lyckad offensiv?"
Ryssland har ju redan förlorat det stora slaget om Ukraina. Ukraina har nu ansökt om medlemskap i både EU och Nato och det ser ut som att båda ansökningarna kommer att beviljas så småningom. Nu återstår det att kriga om lite mark. Det finns ju några putinslickare som anser att Ryssland har vunnit kriget om den nuvarande gränsen står sig. Ukraina har redan vunnit detta kriget. De har ju räddat sin nation från den onde ryssen. Återstår att se hur det slutar? Ukraina kommer nog aldrig att ge sig förrän ryssen har lämnat hela Ukraina. Så det kan ju bli en fortsatt fryst konflikt som sen 2014.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-04-30 kl. 21:20.
Citera
2023-04-30, 21:20
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
En snabb sökning hittar detta, då var det ingen som klagade.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Den 1 Januari skrev jag det här

Den enda Bakhmut är viktigt för är Prigozhin ? Det var där han kunde blivit något och Wagner kunde gjort något . Tack och lov för hans misslyckande . Det petar åtminstone bort honom från tronföljden i Kreml . Ett psykfall mindre och han lär sluta sina dagar som Beria ! Döda män skvallrar inte

Gissa hur det gått för Prigozhin och Wagner
Citera
2023-04-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, Ryssland har sagt många gånger att NATO i Ukraina är en omöjlighet men väst har sedan 2007 ignorerat Ryssland. Ryssarna har bett om en ny säkerhetsordning i Europa som leder till fred och stabilitet (senast december 2021) men det ville inte EU och NATO ha och man får utgå ifrån att detta krig var vad dom önskade. Vad det gäller Ukraina fanns redan Minskavtalet men även det ignorerades och man byggde istället upp Kievregimens armé i Donbass för ett angrepp.

Putin eller inte, vilken annan president i Ryssland hade gjort detsamma för gör man inte det så rasar Ryssland ihop av trycket. Det är ju naturligtvis vad väst vill och man pressar på. Väst vill ju ha Aleksej Navalnyj som president i Ryssland men tyvärr får gangstern inte så många procent av ryska folkets röster så enda sättet blir att använda Ukraina som murbräcka och NATO som hot. Navalnyj sitter numera bakom lås och bom där den ryska landsförändaren hör hemma.

Du kan virra hur mycket du vill. Förändrar inte att segerkrönikan i rysk media förklarade att huvudanledningen till invasionen var erövring.
Du har helt enkelt fel när du påstår att det berodde på NATO.
Du har dock rätt i att Minsk2 ignorerades av Putin som bröt avtalet.
Citera
2023-04-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Varför utgör NATO ett hot mot Ryssland? Tänker NATO opåkallat anfalla Ryssland?

Om nu ditt älskade pissland ville undvika ytterligare NATO-gräns så har de misslyckats kapitalt i och med deras nya NATO-gräns vid Finland.

Segerkrönikan förklarar detta. Ryssland ville erövra och lägga Ukraina under sig. Hotet från NATO var att potentiellt kunna omöjliggöra denna erövring.

NATO utgjorde naturligtvis inget hot mot Ryssland.
Citera
2023-04-30, 21:36
Medlem
Citat:
Hur är det ordkaos? Jag ber om en definition av vad som är en lyckad offensiv. Ingen har svarat hittills i tråden. Jag har ju mina tankar om varför de inte klarar av att svara, t ex Alsson.
Varför vill du ha en definition? Det är väl bara att se vad som händer och därefter dra slutsatser.

Man ska nog akta sig att bedöma framgångar med att relatera till arbetslöshet eller BNP kopplat till antalet avfyrade robotar… eller genom att kriget kan finansieras med att trycka mer rubelsedlar…
Citera
2023-04-30, 21:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Galne Gurulyov gör ett utspel i rysk TV om att nu när Europa och Usa är på väg att falla ihop så är deras invånare välkomna till Ryssland haha. Har vi några frivilliga i tråden tro?? Den ryska galenskapen når nu upp till helt nya nivåer. En lite rolig sak i sammanhanget är att både Solovyov och Gurulyov har ju gapat högt om att man vill införa dödsstraff i Ryssland mot "förräderi". Galne Gurulyovs bror fick nyligen ett rätt så långt fängelsestraff för att ha förskingrat pengar från rysk militär haha.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1652755909947318272
Citera
2023-04-30, 21:50
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Glad Valborg. Vad tycker en landsförrädare som du om att svenska vapensystem eliminerar ryska ockupanter?

Svenska Archer kommer att krossa 75% av rysslands styrkor i Ukraina.

Why the Archer will Destroy 75% of Russian Forces in Ukraine, together with other guns
https://www.youtube.com/watch?v=wwqrLlEs_5M

Jag bryr mig inte om dina hårda ord eftersom jag inser att du är ett ömkansvärt propagandaoffer, likt de flesta i Kiev-klacken. Men på tal om landsförrädare begriper nog de flesta att Nato-gimpsen Kristersson och Billström skänkt bort våra dyrbara vapensystem för att visa hur gärna de vill slicka Blinken och Nuland i r*ven. En underdånig handling för att visa tacksamhet över att neoconsen sprängde Nord Stream och fyllt våra förorter med flyktingar från deras krig i Irak, Syrien och Libyen.

Men det ska faktiskt bli intressant att se hur Archer och CV-90 fungerar i skarpt läge. Speciellt Archer är verkligen ett suveränt vapensystem. Om inte annat lär vi mycket snart få reda på hur deras pansar motstår Lancet, Kornet och SU-25:s och KA-52:s robotar. Skräckblandad förtjusning s.a.s.

Jag undrar f.ö. om Kristersson och Billström kommer att skänka dyrbara svenska vapensystem med samma glädje till neoconsens nästa proxykrig, det mot Kina i Taiwan? Drar igång före 2025.
Senast redigerad av Drozd 2023-04-30 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in