2023-04-30, 16:28
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Poängen är att fortfarande har inte Bakhmut fallit. Fortfarande går köttkvarnen där. Du har ju andra kriterier när en stad faller.
Lik förbannat så går det åt Ryzzar dag ut och dag in. Borde vara lugnt om man tagit staden.
Det skulle ju rensat lite i tråden om det fastställdes att Bakhmut inte fallit innan det inte finns några ukrainska trupper kvar.
Inga om, inga men.
Så vi slipper dessa tusentals inlägg i likhet att "Ja Stalingrad har fallit...i stort sett".
Citera
2023-04-30, 16:33
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Dina inlägg börjar bli obehagligt lika Bagdad Bobs uttalanden. Ge dig då du bara trampar ner dig ännu djupare i lögndyngan.

Egenpåhittade definitioner med referenser till arbetslöshet om när ett slag har vunnits, trycka mer sedlar för att finansiera kriget. Det är uppenbart något som fattas dig.

Jag finner det mest lustigt att du har så svårt att förstå att olika personer kan definiera saker på skilda sätt. Men det är nog för att egentligen vill du bara brinnande gärna att jag ska vara jättedum, eller åtminstone att andra ska tro det. Släpp nu min definition av Bakhmuts fall. Du får gärna använda din egen de kommande veckorna.

Blicka hellre framåt. Hur definierar man lämpligen en lyckad ukrainsk motoffensiv, som vi alla tror kommer? Vad är framgångskriterierna?
Citera
2023-04-30, 16:33
Medlem
Tillssons avatar
Ukrainsk infanteritrupp i Bakhmut.

https://twitter.com/TheHumanFund5/status/1652672470522970112
Citera
2023-04-30, 16:35
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Det skulle ju rensat lite i tråden om det fastställdes att Bakhmut inte fallit innan det inte finns några ukrainska trupper kvar.
Inga om, inga men.
Så vi slipper dessa tusentals inlägg i likhet att "Ja Stalingrad har fallit...i stort sett".

Exakt. Vi borde etablera lite gemensam terminologi. T ex den kommande ukrainska motoffensiven. Hur definierar vi lämpligen när den startar? Och vad är en lyckad offensiv?
Citera
2023-04-30, 16:42
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådens ämne är INTE Kina och dess industri. Inlägg raderade.

/Mod
Citera
2023-04-30, 16:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Tyskland meddelar att de ska skicka ytterligare ett system med Iris-T till UAF. Iris-T ska vara sjukt bra och plockar ner allt ryssen kan tänkas komma med.

https://twitter.com/Tendar/status/1652681463475650561
Citera
2023-04-30, 16:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det har ju ryktats ett tag att ryssen har sån sjuk brist på MBT så att man skulle sätta in T55 i kriget. Och nu ska den första T55:an ha synts till nere vid Berdyansk.

https://twitter.com/IntelCrab/status/1652658159356395520
Citera
2023-04-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du verkar inte förstå att man sätter upp definitioner för att lösa frågeställningar som "vem vinner slaget om Bakhmut?", "Vem är starkast nu, efter västlig vapentillförsel och rysk mobilisering?", osv. Istället ägnar du dig åt vad som kan kallas ordmärkeri. Varför skulle de som läser tråden bry sig om jag valde fel definition för 4 månader sedan? Varför protesterade du inte då om det är så viktigt?
Kanske för att du inte nämnde vad din definition var just då... Låter inte det som en rimlig teori om varför han inte reagerade över den vid det tillfället?
Citera
2023-04-30, 17:14
Medlem
Citat:
Jag finner det mest lustigt att du har så svårt att förstå att olika personer kan definiera saker på skilda sätt. Men det är nog för att egentligen vill du bara brinnande gärna att jag ska vara jättedum, eller åtminstone att andra ska tro det. Släpp nu min definition av Bakhmuts fall. Du får gärna använda din egen de kommande veckorna.

Blicka hellre framåt. Hur definierar man lämpligen en lyckad ukrainsk motoffensiv, som vi alla tror kommer? Vad är framgångskriterierna?

Förstår att du vill blicka framåt i stället.
Varför använder inte ryzzarna järnvägsinfrastrukturen till Bakhmut sen dom tog staden efter din definition.
Det är väl det enda stategiska som gör staden intressant.
Citera
2023-04-30, 17:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
En rysk fånge sitter och lipar vid Vodiane söder om Avdiivka. Och detta är på ett ställe där ryssen har satsat stora resurser på att försöka omringa Avdiivka. Tydligen inga vapen och ingen lön för denna fången. Är det fortfarande nån som tror att ryssen inte kommer att göra fler taktiska reträtter?

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1652690565123698689
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-04-30 kl. 17:33.
Citera
2023-04-30, 17:35
Medlem
Citat:

Jag blir bara så förbannad över att du hävdar att något har hänt fast det i själva verket inte har hänt, lägg ner de fasonerna. Det är inte bara jag som är less på den typen av inlägg från dig.

Att spekulera och gissa om vad som kommer att hända framöver leder ingenvart, det håller jag mig borta ifrån. Jag kommer dock att fortsätta att bemöta påhittade data och lögner.

Att Ryssland fortfarande kämpar för att ta Bachmut är alla utom du överens om så du kan lägga ner försvaret av dina minst sagt märkliga påståenden, att ta till arbetslöshetsmetaforer var en synnerligen genomskinlig dimridå, ”clutching at straws”.
Citera
2023-04-30, 17:51
Medlem
HAARPs avatar
Artemovsk/Bakhmut. Ännu en dag med ryska framgångar. Vad kan det vara kvar som Ukraina kontrollerar nu, typ en kvadratkilometer?

https://www.youtube.com/watch?v=rXYOmz4Qcfw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in