Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Jag fattar inte varför jag måste hitta något som är av samma tydlighet? Jag kan inte gå bak i tiden och be någon annan utbrista något vid den här tiden.
Du gav ju själv exempel på saker som hörs utanför bilen, av folk som pratar tystare än personen som utbrister. Det är ju inte säkert att SE är framme vid OP vid det här läget. Han kom ju norrifrån och bör ha passerat bilen. Utbristandet bör ha skett strax efter att han noterat kroppen, och då stod han mellan OP och LLs bil.
Ja, det finns "ljud" utanför konversationen på LACbandet, men jag hävdar att inget är lika tydligt som konversationen som faktiskt sker framför mikrofonen (tex han vart skjuten). Det är ju av samma volym som övriga (LL osv). Att den mikrofonen ska ha snappat upp tydliga konversationer från mordplatsen eller en bit ifrån får du isåfall påvisa. Jag har inte hittat något sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Du hör ju JA precis efter i LAC-bandet, med en annan röst. Det blir ett extremt knepigt samtal han har med sig själv dessutom. "HAN VART SKJUTEN" och sedan direkt efter med lägre röst och annat tonfall "Därför att vi hörde bara ett skott"
Som sagt. Jag la ner rätt mycket tid på det där och jag tänker inte göra det igen.
Inläggen kring det arbetet finns ju kvar i tråden.
För mig är det mer eller mindre klarlagt att det är JA.
1. Rösten är extremt lik övriga inspelningar med honom.
2. Han pratar Stockholmska och ersätter
blev med
vart.
3. Det är belagt att han faktiskt kommer fram och pratar med LL någon min efter skotten.
Det är JA.