Citat:
Nu med advokatbytet för MHs del så tror jag faktiskt att det också kan komma ett nytt försvar och kanske fler uppgifter från vad som hände i lägenheten.
Jag tror att den nya advokaten kommer avråda MH att fortsätta på samma linje gällande sömnen utan de kommer lirka fram en ny story som kommer presenteras i HR.
Det nya storyn kommer förklaras på samma sätt som JJ förklarade sin nya story med att det inte fanns något förtroende för den gamla advokaten men när den nya advokaten kom in i bilden vågade hon berätta sanningen.
Den nya storyn kommer ligga närmare bevisen för att vinna trovärdighet. Hennes nuvarande story har ju noll trovärdighet så det finns inget att förlora i trovärdighet på att presentera en ny story, snarare att vinna.
Ska bli väldigt intressant med att se vad för försvarslinje MH och ny advokat tar för sig i HR.
Jag tror att den nya advokaten kommer avråda MH att fortsätta på samma linje gällande sömnen utan de kommer lirka fram en ny story som kommer presenteras i HR.
Det nya storyn kommer förklaras på samma sätt som JJ förklarade sin nya story med att det inte fanns något förtroende för den gamla advokaten men när den nya advokaten kom in i bilden vågade hon berätta sanningen.
Den nya storyn kommer ligga närmare bevisen för att vinna trovärdighet. Hennes nuvarande story har ju noll trovärdighet så det finns inget att förlora i trovärdighet på att presentera en ny story, snarare att vinna.
Ska bli väldigt intressant med att se vad för försvarslinje MH och ny advokat tar för sig i HR.
Jag hoppas verkligen inte att advokater jobbar på det viset att de försöker få sina klienter att anpassa sin version av vad som hände till bevisningen, om det inte är så att försvararen ser att bevsiningen är överväldigande och att det inte är för klientens bästa att sitta och neka i sten.
Det går verkligen emot min rättskänsla och känns som ett svek mot allt vad en rättsstat ska arbeta för.
Jag hoppas att vi ser stärkt bevisning från alla håll och att Majas försvar kan arbeta för de svagheter som finns i utredningen. Som jag ser det, finns det många sätt att visa på att det kan ha gått till på annat sätt än vad TR visat på.