2023-04-29, 22:26
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Varför ska du göra det du har ju inte ens högt östro och inga biverkningar.

Inte? Hur tänker du nu?
Citera
2023-04-29, 23:49
Medlem
Gabbegy000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Inte? Hur tänker du nu?

Vad som är högt östro är väl mer personligt men jag har varigt på 800 utan ai och inga biverkningar. Så varför skulle han slänga in arimidex när han inte har biverkningar?

Men vist om du tycker han ska ta arimidex motivera gärna det då jag inte ser någon mening med det.

OCh tycker man 300 är för högt kan man väll bara sänka dose test alternativt slänga in en DTH
Senast redigerad av Gabbegy000 2023-04-29 kl. 23:59.
Citera
2023-04-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkejn
Hola!

Jag kör ju nu 300mg Test E i veckan vilket kag delar upp på injektioner (150mg på måndag samt torsdag)

Fick precis tillbaka mitt blodprov vilket visade

S-Testosterone: 74 nmol/L
S-östrogen : 346 nmol/L

Jag har inga biverkningar av detta, kanske lite extra finnar på ryggen men absolut inget som märks av.

Nu till min fråga! Ska jag tillsätta 0.25mg arimadex E3D alltså dagarna då jag sticker mig?

Citat:
Vad som är högt östro är väl mer personligt men jag har varigt på 800 utan ai och inga biverkningar. Så varför skulle han slänga in arimidex när han inte har biverkningar?

Men vist om du tycker han ska ta arimidex motivera gärna det då jag inte ser någon mening med det.

OCh tycker man 300 är för högt kan man väll bara sänka dose test alternativt slänga in en DTH

Hade inte heller satt in AI på det.
Kanske gjort om höga östrogenet gav bloat därav högt blodtryck.
Citera
2023-04-30, 09:06
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Det är förhöjt, jag får biverkningar på den nivån och måste köra AI.

Nej, jag tycker inte att han ska slänga in Arimidex på den nivån om han mår bra, men att gå runt med högt östradiol en längre tid är ingen höjdare. Är det en längre kur tycker jag att koll av östro & blodtryck regelbundet är ett måste.
Citera
2023-04-30, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Det är förhöjt, jag får biverkningar på den nivån och måste köra AI.

Nej, jag tycker inte att han ska slänga in Arimidex på den nivån om han mår bra, men att gå runt med högt östradiol en längre tid är ingen höjdare. Är det en längre kur tycker jag att koll av östro & blodtryck regelbundet är ett måste.

Kan bli att jag låter det vänta ett tag då! Kuren blir 16v och jag börjar på vecka 11 imorgon! Har ju fått lite mer finnar som sagt men inget galet! Tänkte låna hem en blodtrycksmätare och ser det tokigt ut så får jag kanske börja! Kör ju "love heart" och vital support från trained by JP som ska sänka blodtryck, och hålla koll på organ och cholesterol.
Vad blir dåliga om man tar 0.25mg? Kan der bli värre av det då östrot ändå åt den högre graden? Ser många skriver att vill man bygga muskler vill man ändå ha högt östro (fast utan biverkningar så klart) och en del äter det som godis för att få bort vattnet i kroppen!
Citera
2023-04-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkejn
Kan bli att jag låter det vänta ett tag då! Kuren blir 16v och jag börjar på vecka 11 imorgon! Har ju fått lite mer finnar som sagt men inget galet! Tänkte låna hem en blodtrycksmätare och ser det tokigt ut så får jag kanske börja! Kör ju "love heart" och vital support från trained by JP som ska sänka blodtryck, och hålla koll på organ och cholesterol.
Vad blir dåliga om man tar 0.25mg? Kan der bli värre av det då östrot ändå åt den högre graden? Ser många skriver att vill man bygga muskler vill man ändå ha högt östro (fast utan biverkningar så klart) och en del äter det som godis för att få bort vattnet i kroppen!
Tycker du och andra ska vara försiktig med AI generellt då det påverkar blodfetterna väldigt negativt.
Om du känner att du vill sänka östrot kan en låg dos mast eller primo vara en bättre idé, men även det kan ha negativ påverkan på blodfetterna.
Håll koll på blodtryck och blodfetter om du vill kura med mindre konsekvenser för hälsan på lång sikt, och även lever och njurvärden om du tar orala.
Citera
2023-05-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Tycker du och andra ska vara försiktig med AI generellt då det påverkar blodfetterna väldigt negativt.
Om du känner att du vill sänka östrot kan en låg dos mast eller primo vara en bättre idé, men även det kan ha negativ påverkan på blodfetterna.
Håll koll på blodtryck och blodfetter om du vill kura med mindre konsekvenser för hälsan på lång sikt, och även lever och njurvärden om du tar orala.

Tack för svar! Jag kollade blodtrycket igår och allt såg normalt ut! Blodfetterna på blodprovet var också bra! Kan nog bli så att jag väntar med att ta AI! Blir nog så att jag skippar det helt och hållet!
Citera
2023-10-02, 15:30
Medlem
Tog både östrogen test och testosteron test idag. 6 timmar tog det tills att jag fick svar på mitt östrogen test, väntar fortfarande på testosteron svaren.

Hur som helst så var mitt östrogen
388 pmol/L.
Jag tog tyvärr inget test innan kur.
Jag kör just nu 250mg Testo e e5d och har gjort det i 5 veckor av 12 planerade.
Jag har misstänkt att det varit högt, vaknat lite små svettig på natten kuken blir inte lika hård.

Min fundering är såklart att sätta in arimidex, är lite osäker på hur mycket bara. Jag funderar även på att dela upp det och börja köra e3.5e istället. Hur mycket hjälper det att få ner östrogenet att sticka 2 gånger i veckan?
Citera
2023-10-02, 16:15
Medlem
Cyrex.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swessish
Tog både östrogen test och testosteron test idag. 6 timmar tog det tills att jag fick svar på mitt östrogen test, väntar fortfarande på testosteron svaren.

Hur som helst så var mitt östrogen
388 pmol/L.
Jag tog tyvärr inget test innan kur.
Jag kör just nu 250mg Testo e e5d och har gjort det i 5 veckor av 12 planerade.
Jag har misstänkt att det varit högt, vaknat lite små svettig på natten kuken blir inte lika hård.

Min fundering är såklart att sätta in arimidex, är lite osäker på hur mycket bara. Jag funderar även på att dela upp det och börja köra e3.5e istället. Hur mycket hjälper det att få ner östrogenet att sticka 2 gånger i veckan?

Jag skulle nog satt in 0,5mg letro e3d och få ner det relativt snabbt. Mig veterligen är ditt östro för högt för att adex skulle kunna sänka dig relativt snabbt.

Gällande stickfrekvensen skulle jag vänta in testo då det är olika parametrar som spelar in.
Citera
2023-10-02, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrex.
Jag skulle nog satt in 0,5mg letro e3d och få ner det relativt snabbt. Mig veterligen är ditt östro för högt för att adex skulle kunna sänka dig relativt snabbt.

Gällande stickfrekvensen skulle jag vänta in testo då det är olika parametrar som spelar in.
Gällande stickfrekvensen skulle jag vänta in testo då det är olika parametrar som spelar in.[/quote]
Har tyvärr inte letro, lutar väl åt att jag för ordna det. Jag får börja med adex tills jag får hem letro.
Biverkningarna är endå hanterbara just nu är det inte möjligt att få ned mitt östrogen till en okej nivå med bara adex inom en vecka eller två.
Är lite orolig för att krascha mitt östrogen totalt med letro.
Citera
2023-10-02, 19:25
Medlem
Cyrex.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swessish
Har tyvärr inte letro, lutar väl åt att jag för ordna det. Jag får börja med adex tills jag får hem letro.
Biverkningarna är endå hanterbara just nu är det inte möjligt att få ned mitt östrogen till en okej nivå med bara adex inom en vecka eller två.
Är lite orolig för att krascha mitt östrogen totalt med letro.[/quote]

Gällande doseringen jag skrev är det bebisdos just av den anledningen.
Citera
2023-10-02, 22:45
Medlem
Citat:

Citat:

Svaren från testosteron provet. Provet är gjort 3 dagar efter stick.
Vet inte om det påverkar resultatet men värt att nämna, har en virus infektion just nu, halsont, hosta osv.

S-LH <0.10 (E/L)
1,7-8,6 (Ref. intervall)

S-SHBG 23 (nmol/L)
18-54 (Ref. intervall)

S-Testosteron
(nmol/L)>50
8,6-29 (Ref. intervall)

Är det lönt att byta från e5d till e3.5d?
Isåfall är min tanke att kanske sänka dosen till 150mg e3.5d och även köra adex 0.5mg eod, börjar jag med dåligt så sänker jag.
Ta nytt östrogen prov om 2 veckor och ta det därefter. Tänker klicka hem letro också.
Senast redigerad av Swessish 2023-10-02 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in