2023-04-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det skulle kunna vara en förklaring.

Jag har varit med när många människor avlidit. Normalt brukar inte urinavgång ske när någon avlider lugnt och stilla om det inte har varit något särskilt som har hänt.

Men nu har rättsläkaren beskrivt att konvulsionsfasen kommer i stadie två vid strypning, vilket får mig att tro på urinavgång. i liggande position behöver inte nödvändigtvis all urin komma ut, tänker jag, om man passerat detta stadie. Detfanns en resurin på ca 90 ml?

Så din teori kan ju stämma, men det enda jag funderar över, täcker påsarna stussen? Får kolla.

Jag fattar inte varför tjejerna har olika versioner om påsarna. Är inte säker på att någon av dom ljuger, för vad skulle man vilja dölja med lögnen?

Johanna säger att påsarna träddes på hemma för att Maja ville det för att hon tyckte det var obehagligt att se Tove.

Om man nu har erkänt gravfridsbrottet, varför skulle man inte vilja erkänna att man ville skydda bilen från DNA, kiss ev blod mm?

Varför skulle Maja inte vilja erkänna om hon tyckte det var otäckt at se Tove och därför ville ha påsar? Eller om Johanna ville ha påsar innan bilen för att skydda den?

Jag kan inte för mitt liv fatta varför man vill ha påsar på Tove i bilen när man ska ut med kroppen i skogen. För vad är vitsen, och hur jobbigt med alla kvistar, grenar som plastpåsarna ska fastna i?

Eller ja, kanske, men oerhört långsökt. Ett skäl, att plast smälter vid bränning och blir oerhört hett. Kanske förstör större ytor mer effektivt, fastnar på huden. Men då frågar man sig om anledningen till att ha plast på fötterna?

Nä, jag blir inte klok på det hela.

Kanske Maja blandar ihop allt, och plastpåsarna fanns innan bilen, men gled av. Och när de kom fram drog se på på nytt?

Din teori är inte dum iaf.
Jag tror att J berättelse stämmet om att de täckte T med sopsäckar i lägenheten
Kanske också för att M inte ville se.
Men huvudorsaken tror jag var för att dölja vad de bar på i trapphuset
Tänk om någon skulle komma?

Det M säger om sopsäckar tror jag inte stämmer..
Ja vad kan hon vinna på det?..
Kanske för att det ska se mer ut som att J gjorde nästan allt själv
Och M kanske också tänker att om hon hjälpt att täcka T och berättar det
så kan hon åka dit på nåt?

Hon vill ju beskriva sin del i det hela som minimal
Citera
2023-04-30, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kan O3. 45 vara tiden då J slänger T mobil innan de åker till fyndplatsen?
Kan J slängt mobilen nära Platsen där på Lärkgatan?

Nej tiden är efter 03:45 eftersom bilen färdas några minuter enligt 153/28.

Lärkgatan är bara Googles gissning om var hon befinner sig.
Som exempel kan man ta om du står mitt emellan två adresser så gissar Google på den ena sen så får du själv redigera i tidslinjen.
Därför man kan läsa ”Ja”, ”Nej”, ”Annan” i bilden där vid kartan och tidslinjen.

Ja - bekräftar Lärkgatan.
Nej - förnekar Lärkgatan
Annan - så kan man välja rätt adress. Och då får man en lista på adresser eller ställen (företag, restauranger o dyl) bredvid.

Google har snappat upp att Tove har visat intresse för Lärkgatan eftersom Tove har Android som är Googles operstivsystem i hennes Samsung. Och Google har skapat Google Maps och därför hamnar Lärkgatan i tidslinjen som gissning eftersom Tove antagligen både googlat adressen och besökt den på Google Maps tidigare. Kanske t o m vistats utanför eller i för att kolla in den. Och då har hon en tidigare notering om det på sin Google tidslinje från det datumet.

Sista kända position för hennes mobil finns i molntjänsten för hennes Google tidslinje. Alltså det som heter Google Location History. Koordianter med tidsstämplar ned till tre tusendels sekund varav det bara brukar redovisas två tusendelar. Så i teorin kan man se exakt var Toves mobil förstörs eller dumpas.
Vill man finlira så kan man utgå från hur ofta koordinaterna loggas och då lägga till så många sekunder till sista kända tidstämpel och på så sätt räkna ut att i en radie från senast kända koordinat ska den finnas inom så många sekunder som intervallet i den historiska loggningen sker.

Men sista koordinaten kan vara platsen där den förstörs. Alltså att JJ eller MH kastar den i backen så antennerna i den förstörs och sen kör de den nånstans och dumpar. Då blir det knepigt att hitta den.
Föredadammen kan vara ett villospår får man också ha med sig även om det är den troliga dumpningsplatsen utifrån uppgifter i fup. Förhörsledaren är väldigt ivrig att peka ut den på karta som jag skrivit om tidigare.

Han ba’ här har du ju rastplatsen alltså, lite dålig bild men du vet ju att de har namn de här rastplatserna det här är Kvarndammen (fast han visar Föreda) bla bla bla typ.

Ska man gå på ”kartbilden” i fup så ligger den vid Kvarndammen men som sagt kartbilden går inte att lita på. Det är koordinaterna i Toves Google molntjänster man måste komma åt. Google Location History. Finns annan viktig data där i molnet också.
Senast redigerad av Avel 2023-04-30 kl. 01:30.
Citera
2023-04-30, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är väl ändå rätt uppenbart. Han har inte presenterat några bevis för saken. Om du menar motsatsen så kan du väl förklara vilket eller vilka bevis detta i så fall är.

Har du hört talas om att åklagaren utgår från obduktionsutlåtandet och att den ligger till grund för den mesta delen av bevisen när det gäller yrkandet avseende dom? Om inte så får du nog läsa mer om det!
Citera
2023-04-30, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag tycker att tanken är intressant, om det nu funnits ett tillfälle att få på TT en svart soppsäck under mordet är ju hennes möjligheter att åsamka motvärnsskador begränsat. TT kanske också rörde sig varför JJs tilltänka stryptag hamnade som en tumme i TTs öga vid något tillfälle, då det kanske i ett tumult inte var enkelt att lokalisera halsen under den svarta soppsäcken.

Men den stora pucken att förklara är hur man skulle fått på TT en svart soppsäck under tumultet.

Det känns inte riktigt görbart att fippla med att träffa på en levande person en sopsäck.
Först rulla ut den, sen hitta den där jävla skarven där man river av och sen pilla upp den.
Tänker på den där kassa varianten jag har från mataffären där man dessutom inte hittar öppningen. Man får fippla i evigheter för att få upp den.
Citera
2023-04-30, 02:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har du hört talas om att åklagaren utgår från obduktionsutlåtandet och att den ligger till grund för den mesta delen av bevisen när det gäller yrkandet avseende dom? Om inte så får du nog läsa mer om det!

Jag har läst såväl rättsläkarens rapport som hennes vittnesmål vid rättegången. Det har uppenbarligen inte du.
Jag vet vad jag talar om. Det gör uppenbarligen inte du.

Rättsläkarens utsagor talar i större utsträckning för Majas sak, än emot.
Citera
2023-04-30, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag har läst såväl rättsläkarens rapport som hennes vittnesmål vid rättegången. Det har uppenbarligen inte du.
Jag vet vad jag talar om. Det gör uppenbarligen inte du.

Rättsläkarens utsagor talar i större utsträckning för Majas sak, än emot.

Jag har också läst rättsläkarens rapport och även lyssnat på rättegången när det gäller rättsläkaren på webben. Rättsläkaren har sagt att Tove blev strypt och att det är omöjligt att det är bara en person som har gjort det utifrån de skador som finns på Toves kropp. Jag vet också vad jag talar om men det gör kanske inte du. Förstår du verkligen vad rättsläkaren har beskrivet om hur skadorna har uppkommit? Det är många medicinska ord som man bör förstå innan man kan göra sitt uttalande så som du gör.
Citera
2023-04-30, 03:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att J berättelse stämmet om att de täckte T med sopsäckar i lägenheten
Kanske också för att M inte ville se.
Men huvudorsaken tror jag var för att dölja vad de bar på i trapphuset
Tänk om någon skulle komma?

Det M säger om sopsäckar tror jag inte stämmer..
Ja vad kan hon vinna på det?..
Kanske för att det ska se mer ut som att J gjorde nästan allt själv
Och M kanske också tänker att om hon hjälpt att täcka T och berättar det
så kan hon åka dit på nåt?

Hon vill ju beskriva sin del i det hela som minimal
Håller med. Maja vill minimera sin inblandning och nekar därför till det mesta. Hon erkänner bara det hon absolut måste erkänna.
Citera
2023-04-30, 03:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, kroppen hade eventuellt redan rullats in i ett lakan som hämtats från högen med övrigt nytvättat i vardagsrummet.

Låt säga att hon direkt efter mordet drar ut kroppen till det olåsta förrådsutrymmet för vidare transport ut till bilen, upptäcker att den är tyngre än väntat, stänger dörren om sig och möter M som är på väg till badrummet. Bestämmer sig då för att slå två flugor i en smäll; se till att slöa M får energi och samtidigt köra bort cykel och fram bil. Möter granne och måste låtsas vara onykter så mamma skjutsar till Donken.

J berättar i sina förhör att hon lämnar M i badrummet och att hon sitter kvar vid hemkomsten.

Förutom i sina sista förhör då hon - för att historien ska gå ihop - måste förflytta M, för T ligger ju i badrummet. - Eller gjorde hon det?
1) Johanna säger att hon hämtar lakanet ur en låda under sängen och det finns ingen anledning att misstro det
2) Vad menar du med att Johanna ser till att att M får energi? Menar du att Johanna tänkt åka till Donken redan innan hon möter grannen?
3) När Johanna berättar att hon strypte Tove så släpper hon lögnen om att Maja var den som förorsakade dunsen, som kräktes i badrummet, som satt där och mådde illa medan Johanna åkte till Donken etc. Då berättar hon sanningsenligt att Tove är den som förorsakat dunsen och Tove är den som ligger i badrummet när Johanna åker till Donken. Johanna ”måste” inte förflytta Maja från badrummet för att få en historia att gå ihop. När Johanna släpper lögnen och berättar sanningen så går alla tider, dunsar, omständigheter osv ihop på ett enkelt och okomplicerat sätt vilket gör det trovärdigt.
Citera
2023-04-30, 03:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag har också läst rättsläkarens rapport och även lyssnat på rättegången när det gäller rättsläkaren på webben. Rättsläkaren har sagt att Tove blev strypt och att det är omöjligt att det är bara en person som har gjort det utifrån de skador som finns på Toves kropp. Jag vet också vad jag talar om men det gör kanske inte du. Förstår du verkligen vad rättsläkaren har beskrivet om hur skadorna har uppkommit? Det är många medicinska ord som man bör förstå innan man kan göra sitt uttalande så som du gör.

Rättsläkaren har inte sagt det du påstår. Det är bara ännu en i raden av alla lögner som ni troll sprider om fallet bara för att misskreditera Maja på falska grunder.

Och precis som alltid sprids dessa lögner helt utan några sökbara referenser eller citat. Eftersom det inte finns några.

Så, var det i rapporten eller vittnesmålet som rättsläkaren sa "att det är omöjligt att det är bara en person som har gjort det"? Vilken referens har du i så fall på det? Och kan du citera rättsläkaren på detta?
Senast redigerad av flashmaner 2023-04-30 kl. 03:48.
Citera
2023-04-30, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Också förvånad. Finns ingenting som varken pekar på förrådet eller som någon tar upp i form av bevis/indicie i rätten. Varken J eller M vittnar heller om att så skett.
Inte skulle väl J heller dra ut ett lik i trappuppgången minuter efter grannen härjat vid hennes dörr.

Det tror inte jag heller
Jag hörde ingenting om det i förhören med J
Fick hon någon fråga om förådet/garderoben?
Citera
2023-04-30, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej tiden är efter 03:45 eftersom bilen färdas några minuter enligt 153/28.

Lärkgatan är bara Googles gissning om var hon befinner sig.
Som exempel kan man ta om du står mitt emellan två adresser så gissar Google på den ena sen så får du själv redigera i tidslinjen.
Därför man kan läsa ”Ja”, ”Nej”, ”Annan” i bilden där vid kartan och tidslinjen.

Ja - bekräftar Lärkgatan.
Nej - förnekar Lärkgatan
Annan - så kan man välja rätt adress. Och då får man en lista på adresser eller ställen (företag, restauranger o dyl) bredvid.

Google har snappat upp att Tove har visat intresse för Lärkgatan eftersom Tove har Android som är Googles operstivsystem i hennes Samsung. Och Google har skapat Google Maps och därför hamnar Lärkgatan i tidslinjen som gissning eftersom Tove antagligen både googlat adressen och besökt den på Google Maps tidigare. Kanske t o m vistats utanför eller i för att kolla in den. Och då har hon en tidigare notering om det på sin Google tidslinje från det datumet.

Sista kända position för hennes mobil finns i molntjänsten för hennes Google tidslinje. Alltså det som heter Google Location History. Koordianter med tidsstämplar ned till tre tusendels sekund varav det bara brukar redovisas två tusendelar. Så i teorin kan man se exakt var Toves mobil förstörs eller dumpas.
Vill man finlira så kan man utgå från hur ofta koordinaterna loggas och då lägga till så många sekunder till sista kända tidstämpel och på så sätt räkna ut att i en radie från senast kända koordinat ska den finnas inom så många sekunder som intervallet i den historiska loggningen sker.

Men sista koordinaten kan vara platsen där den förstörs. Alltså att JJ eller MH kastar den i backen så antennerna i den förstörs och sen kör de den nånstans och dumpar. Då blir det knepigt att hitta den.
Föredadammen kan vara ett villospår får man också ha med sig även om det är den troliga dumpningsplatsen utifrån uppgifter i fup. Förhörsledaren är väldigt ivrig att peka ut den på karta som jag skrivit om tidigare.

Han ba’ här har du ju rastplatsen alltså, lite dålig bild men du vet ju att de har namn de här rastplatserna det här är Kvarndammen (fast han visar Föreda) bla bla bla typ.

Ska man gå på ”kartbilden” i fup så ligger den vid Kvarndammen men som sagt kartbilden går inte att lita på. Det är koordinaterna i Toves Google molntjänster man måste komma åt. Google Location History. Finns annan viktig data där i molnet också.
Tack! 🙏
Teknik är inte min starka sida men du förklarar jättebra och pedagogiskt
Citera
2023-04-30, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Den där Tove verkade icke vara guds bästa barn hon heller
Jag tror efter det jag läst om hur vänner och familj beskrivit henne
att hon hade ett starkt moraliskt kompas

Vilket inte J och M är begåvade med

Sen att T periodvis mådde psykiskt dåligt har ingenting med hennes personlighet att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in