Citat:
För att hon blev stressad, originalplanen höll inte, sabbades av grannens nyfikenhet. Och storhetsvansinne, hon trodde nog att det var ok att hennes mobil vistades där, hon hälsade ju OFTA på pappsen. Tror jag!
Citat:
Tidsutrymme har i alla fall funnits. Jag vill inte alltför för mycket sitta och agera försvarare åt M eftersom jag själv tvivlar på en del i hennes berättelse men det är inte extremt uppseendeväckande om hon inte vaknat medan J flyttat kroppen. Så mycket låter det inte och det är individuellt hur lättväckt man är.
Helt rätt, jag håller helt med dig!
Citat:
"De samlade fynden av dödstecken är förenliga med att döden inträtt åtminstone flera dagar - 1 vecka innan undersökningen eller mer troligt tidigare än så. I kombination med polisiära uppgifter som framkommit vid denna undersökning tills dags dato görs att de samlade fynden talar för att döden inträtt den 16 oktober 2022."
Det tog dessutom 4 månader innan denna Obduktionsrapport var färdigställd, vilket torde vara helt unikt. Vilka var skälen till att det tog så lång tid? Dessa skäl borde klargöras då det skulle belysa var oklarheterna låg.
Det förefaller ha varit den preliminära Obduktionsrapporten som föranledde Cleas upplägg av försvaret.
Det tog dessutom 4 månader innan denna Obduktionsrapport var färdigställd, vilket torde vara helt unikt. Vilka var skälen till att det tog så lång tid? Dessa skäl borde klargöras då det skulle belysa var oklarheterna låg.
Det förefaller ha varit den preliminära Obduktionsrapporten som föranledde Cleas upplägg av försvaret.
De väntade nog på analyssvar, ex alkohol, droger......det brukar ta jättelång tid för det.