Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Knappast ensam om i världen att ha hittat eftersom det finns gott om bilder och filmer om detta på nätet. Och artiklar:
Sedan bör du inte fastna för mycket på själva ordet "svastika", detta är ingen semantisk diskussion, utan det som är relevant och intressant är vad symbolerna förknippas med och vad man tänker på när man ser symbolen.
Många ser på "Z" som de ser på hakkorset:
Det är i alla fall närmare sanningen än Putins påståenden om att Zelensky och hans judiska ministrar är nazister. Det om något är befängt.
att Z förknippas med svastikor och nazism är du först att meddela mig, vad du tänker på då du ser något är knappast en sanning. bara ett symptom.
att någon förnekar influenserna av nazismen i ukraina och polen sedan ww2, upp till dagens datum, då är man bortom hjälp.
Jag förstår att det inte är uppenbart för dig eftersom du inte vill se det.
men är du överens med mig om att sovjet var motståndare till nazismen och bidrog till till en stor del att den ideologin och hitler besegrades? till stora egna kostnader ?
zelensky och anhang spelar ingen roll, de är tillsatta efter en sk . "color revolution" vilket är välkänt sätt att störta stater och regeringar.
att han säger att han har judisikt ursprung, betyder ytterst lite då hans anhängare är ytterst högerextrema och nazistiska (folkmord, den fantastiska rasen, påhittad historia osv) han lever på dessas stöd... och några andra regeringars.
hur kan man välja att inte se allt detta?