2023-04-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssarna för inget befrielsekrig. Snarare ett förintelsekrig. Eventuellt prat om "befrielsekrig" är bara rysk desinformation.

Massdeportationer. Folkutbyte. Etnisk rensning. Koncentrationsläger (filtreringsläger).

Vladolf Putler är Adolf Hitlers arvtagare. Det är en ny slags nazism vi ser.

man kan ändå inte gämföra putin och hitler där är det stor skillnad alla fall än så länge.
Citera
2023-04-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ryssarna för inget befrielsekrig. Snarare ett förintelsekrig. Eventuellt prat om "befrielsekrig" är bara rysk desinformation.

Massdeportationer. Folkutbyte. Etnisk rensning. Koncentrationsläger (filtreringsläger).

Vladolf Putler är Adolf Hitlers arvtagare. Det är en ny slags nazism vi ser.

ända så är "black sun" och svastikan på andra sidan.. mycket underligt.

kan du ens tänka tanken på att du själv är utsatt för desinfotmation?

hur många reportage eller liknande har du tagit del av från donbass elelr krim och befolkningens sida? de som förintar är ukraina, häromdagen tyckte utrikesminsitern tror jag det var att de har rätt att förstöra och förinta hela donbass och krim. det torde innefatta befolkningen?

har någon ryss elelr putin någonsinn sagt eller givit uttryck för något sådant?
Citera
2023-04-30, 00:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ända så är "black sun" och svastikan på andra sidan.. mycket underligt.

Putler har en egen svastika (se väggen bakom soldaterna):

https://icds.ee/wp-content/uploads/2022/08/victory_day_mood_24600.jpg-adc47-1-1-scaled.jpg
https://www.spiegel.de/ausland/russland-ukraine-krieg-mann-schiesst-in-russischem-einberufungsamt-auf-militaerkommissar-a-2b4ccf6d- 977f-483b-b264-7e12d8e87bb3#bild-2f9adbf8-c2a3-43fb-a920-85fd5065f635

Se också:

https://ukrainer.net/wp-content/uploads/2022/05/5-24.jpg

Putin är 2000-talets naZist.
Citera
2023-04-30, 00:44
Medlem
Citat:
har en massa källor, jag väljer att inte lägga ner tid på det eftersom jag testat detta och det är bara slöseri med tid då får så som du inte ens kans tänka att de är lurade av propagandan de anklagar andra för att vara påverkad av.

räknar du verkligen med att jag skall producera länkar för en nio år lång konflikt, om du inte tagit del av något så skall jag vara skyldig dig den fulla bilden? emedans själv kommer dragandes med någon random blog eller wapo osv?
Du har gått på rysk propaganda för att du är korkad du kan inte visa några källor för att dom finns inte. Enklet
Citera
2023-04-30, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Du har gått på rysk propaganda för att du är korkad du kan inte visa några källor för att dom finns inte. Enklet
Nej nej nej. läs om!!
Citera
2023-04-30, 00:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
man kan ändå inte gämföra putin och hitler där är det stor skillnad alla fall än så länge.

Den största skillnaden är att medan Hitler hade tillgång till väldigt kompetenta soldater så har Putin endast tillgång till väldigt odugliga soldater. Och då får man inte så mycket uträttat.

(Undantag är Wagner-gruppen, som är de enda som haft någon slags framgång sedan förra sommaren.)
Citera
2023-04-30, 00:48
Medlem
Citat:
Den största skillnaden är att medan Hitler hade tillgång till väldigt kompetenta soldater så har Putin endast tillgång till väldigt odugliga soldater. Och då får man inte så mycket uträttat.

(Undantag är Wagner-gruppen, som är de enda som haft någon slags framgång sedan förra sommaren.)
Wagner är inte heller några kompetenta soldater utan ett jäkla pack bara. Men Hitler satte upp gigantiska anläggningar enbart för att mörda folk det är trots allt skillnad.
Citera
2023-04-30, 00:51
Medlem
Citat:

tjetjenierna har gjort bra ifrån sig rent objektivt, i mariupol, de verkar ha haft lite r n' r sista månaderna..

ryska soldater har hittills varit mest artilleri och flyg, medans wagner, tjetjenierna, LPR och DPR milisen har varit stormtrupperna.
Citera
2023-04-30, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
För ryskt del är det antagligen positivt med uppdaterade inmätningar . För Ukrainas del förmodligen dåligt .

Med uppdaterade mätdata/kartdata ger det Ryssland fler möjligheter att använda sådant som legat på hög i decennier .
Vi tar det igen, Vad menar du med antika mätflygplan?
Citera
2023-04-30, 01:05
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
ja det blir så här ibland... jag måste säga något, fastään klimatet inte är gynnsamt.

men i efterhand så vet jag att jag sade något iallafall, så att en befolkning inte kan stå där likt tysklands befolkning efter hitler och påstå "jag visste ingenting, ingen sade något"
Nu verkar du ha trillat över kanten?
Vart tog källorna på dina ganska extraordinära påstående vägen?
Extraordinära påståenden kräver källa, annars är de bara skitsnack.
Citera
2023-04-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Nu verkar du ha trillat över kanten?
Vart tog källorna på dina ganska extraordinära påstående vägen?
Extraordinära påståenden kräver källa, annars är de bara skitsnack.

inget är extraordinärt, bara sådant som finns att läsa, om man har ett intresse.
du har hittills bara producerat floskelinlägg kopierat från västliga källor, som du borde veta, har en helt annan agenda än den ryska. Du tror benhårt på en men vägrar ta del av den andra, och kallar alla som inte håller med dig som skitsnackare.

det finns ju en lång historia här att ta hänsyn till oxå, vad är bakgrunden till detta, orsaker och sådant, du vet, typ geopolitik.
Citera
2023-04-30, 01:12
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etonjohn
Vi tar det igen, Vad menar du med antika mätflygplan?
Läs bakåt i tråden inget svårt skulle klassa An30 som antik i nästan samtliga,av sina versioner. Dock fungerar de utmärkt för inmätning/kartografi.

Sedan existerar givetvis undantag men de är få och de har använts för övervakning av tillåtna övervakningar av övningar bland annat under Open skies dessa är mer av typen övervakningsflyg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in