2023-04-29, 22:02
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast det där med omöjligt att veta är inte heller 100%

Sen är det inte bara att man misstänker att han ljuger utan vad han ljuger om....

Nästan allt jag tror att han ljuger om är speglingar på vad GM sett och rörelser...

Då blir det i min bok märkligt

Är det? Kan du bevisa någon lögn? Alltså inte att han blivit missuppfattad, sagt fel eller liknande. Utan faktiskt medvetet ljuger.

Det där med speglingar är en så otroligt märklig grej som man bara kan komma fram till om man jämför likheter och skiter i skillnader.

Varför slutade tex SE "spegla" gm vid Luntmakargatan. Hade han speglat hade han väl sprungit hela vägen upp för trappen och vidare.
Istället speglade han spegelvänt tillbaka till Skandia.

Men du misstänker alltså inte NF eller BP? Är det inte märkligt med BP som lyckas vara centralt på brottsplatsen och prata utan att någon märker honom? För det verkar ju vara otroligt misstänkt när det gäller SE.
Eller NF vara angivelse om var han befann sig inte alls stämmer utan flyttas mellan förhör. I SEs fall verkar det ju inte kunna bero på något annat än lögn, varför är det annorlunda med NF?
Citera
2023-04-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Är det? Kan du bevisa någon lögn? Alltså inte att han blivit missuppfattad, sagt fel eller liknande. Utan faktiskt medvetet ljuger.

Det där med speglingar är en så otroligt märklig grej som man bara kan komma fram till om man jämför likheter och skiter i skillnader.

Varför slutade tex SE "spegla" gm vid Luntmakargatan. Hade han speglat hade han väl sprungit hela vägen upp för trappen och vidare.

Men du misstänker alltså inte NF eller BP? Är det inte märkligt med BP som lyckas vara centralt på brottsplatsen och prata utan att någon märker honom? För det verkar ju vara otroligt misstänkt när det gäller SE.
Eller NF vara angivelse om var han befann sig inte alls stämmer utan flyttas mellan förhör. I SEs fall verkar det ju inte kunna bero på något annat än lögn, varför är det annorlunda med NF?

Speglingen hade fortsatt uppåt till DBG är jag säker på...

Men LJ stängde den dörren för Engström...Eller hur ?
Citera
2023-04-29, 22:04
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Vi vet att han återvänder till Sveavägen iallfall men själva brottsplatsen skulle isåfall bara ha en anledning....

Att han sköt i affekt och insåg vad han hade gjort och tänkt ge upp...

Kom till brottsplatsen och märkte att ingen tog notis av honom..

Engström tänkte : Va fan ingen verkar bry sig och ingen verkar ta notis av mig !

Sen backade han långsamt bort mot Skandia och nu gjorde han sig till ett vittne istället...

Spekulationer såklart...
"Engström tänkte : Va fan ingen verkar bry sig och ingen verkar ta notis av mig !"

Bäst att jag nu när ingen märker mig går och gör mig själv till vittne så att ingen kan missa mig😁 Den tankeverksamhen är ju direkt guld
Citera
2023-04-29, 22:06
Medlem
Citat:
"Engström tänkte : Va fan ingen verkar bry sig och ingen verkar ta notis av mig !"

Bäst att jag nu när ingen märker mig går och gör mig själv till vittne så att ingen kan missa mig😁 Den tankeverksamhen är ju direkt guld

Tja vad är alternativet?

Väktarna ser han gå ut 23:20

Med samma signalement som GM..
Citera
2023-04-29, 22:08
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Speglingen hade fortsatt uppåt till DBG är jag säker på...

Men LJ stängde den dörren för Engström...Eller hur ?
Det är lite farligt att vara säker på saker som inte finns något som helst bevis för. Att du är säker enbart baserat på egna fantasier säger en del.

Nu fortsatte ju dessutom inte speglingen. Så verkligheten rimmar illa med fantasin.

Hur kan LJ möjligtvis göra det? Gm har ju ingen aning om vad LJ sysslar med efter att han försvunnit från trappkrönet. Och i er egen logik med spegling borde han ju ha på försökt sig på att ljuga ihop en språngmarsch upp ditt för att om någon sett honom springa där kunna säga "Ja, men jag gjorde ju det efter gm"
Citera
2023-04-29, 22:16
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Tja vad är alternativet?

Väktarna ser han gå ut 23:20

Med samma signalement som GM..

Ingen med normal tankeverksamhet hade tänkt att det hade gjort att han varit körd som gm.

Väktarna såg honom gå ut från jobbet vid en lite obestämd tid utan ett vapen. Att han hunnit ett kvarter bort eller kommit försent till mordet hade ingen sett som konstigt. Och även SE själv måste förstås att han är osannolik som gm, ingen misstänker väl en gubbe utan kriminellt förflutet på väg hem från jobbet. Han har ju dolt vapnet väl och vet om hur osannolik vapenbärare han är där och då.

Han bästa chans hade helt klart bara att försätta springa iväg på dvbg. Att vända om och placera sig som vittne är idiotiskt på så många olika plan. Och den tankebanan som krävs för att komma fram till den planen kräver mer än några minuter i chockartad flykt för att lyckas gå igenom.
Citera
2023-04-29, 22:17
Medlem
Citat:
Det är lite farligt att vara säker på saker som inte finns något som helst bevis för. Att du är säker enbart baserat på egna fantasier säger en del.

Nu fortsatte ju dessutom inte speglingen. Så verkligheten rimmar illa med fantasin.

Hur kan LJ möjligtvis göra det? Gm har ju ingen aning om vad LJ sysslar med efter att han försvunnit från trappkrönet. Och i er egen logik med spegling borde han ju ha på försökt sig på att ljuga ihop en språngmarsch upp ditt för att om någon sett honom springa där kunna säga "Ja, men jag gjorde ju det efter gm"

Jo det var nog tanken att skydda sig mot YN också...

Men det gick inte pga LJ..

Men inne på Skandia så hade dom fått för sig att Engström sprang efter GM och inte polisen...

Så din tanke är helt korrekt men LJ stängde den dörren sen..
Citera
2023-04-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ingen med normal tankeverksamhet hade tänkt att det hade gjort att han varit körd som gm.

Väktarna såg honom gå ut från jobbet vid en lite obestämd tid utan ett vapen. Att han hunnit ett kvarter bort eller kommit försent till mordet hade ingen sett som konstigt. Och även SE själv måste förstås att han är osannolik som gm, ingen misstänker väl en gubbe utan kriminellt förflutet på väg hem från jobbet. Han har ju dolt vapnet väl och vet om hur osannolik vapenbärare han är där och då.

Han bästa chans hade helt klart bara att försätta springa iväg på dvbg. Att vända om och placera sig som vittne är idiotiskt på så många olika plan. Och den tankebanan som krävs för att komma fram till den planen kräver mer än några minuter i chockartad flykt för att lyckas gå igenom.

Så du menar att Engström idé var korkad som GM..?

Okej då...

Men var han GM så åkte han iallafall inte dit hur korkad den än var
Citera
2023-04-29, 22:19
Medlem
csvenss avatar
Citat:

NF har sett en person titta ut från en port, mer än en gång vilket stämmer in på AB.

BP har placerat en tjej som mår dåligt på korrekt plats, som dessutom tröstas. Vilket stämmer.

SE har inga uppgifter om dessa saker av någon anledning? Varför ser inte SE vittnet AB gök-ura han borde ju gått där vid samma tidpunkt då NF tittade?

Hur många har fått frågan om dom sett BP på brottsplatsen?
Citera
2023-04-29, 22:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Han hörde i Extra Rapport att polisen hade förhört ett tiotal personer som fanns "i närheten vid attentatsplatsen":
https://youtu.be/ijogMH-YDxA?t=242

Han hade alltså i det läget ingen anledning att tro att någon hade sett honom springa uppför trappan och vidare längs David Bagares gata.
Senast redigerad av Draifos 2023-04-29 kl. 22:28.
Citera
2023-04-29, 22:26
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jo det var nog tanken att skydda sig mot YN också...

Men det gick inte pga LJ..

Men inne på Skandia så hade dom fått för sig att Engström sprang efter GM och inte polisen...

Så din tanke är helt korrekt men LJ stängde den dörren sen..

Varför är LJ det enda vittne som stänger någon dörr, Och hur gör han det?
SEs historia är ju att han springer efter poliserna. Och då är inte LJ där, så han kan som vittne springa upp till dvbg bäst han vill.
Och varför bryr han sig inte om alla de på plats som borde sett honom springa efter poliserna? Även SE tycks använda dubbla måttstockar när han tänker.
Citera
2023-04-29, 22:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Så du menar att Engström idé var korkad som GM..?

Okej då...

Men var han GM så åkte han iallafall inte dit hur korkad den än var

Jo, men det beror ju inte på att idén var briljant utan pga att han inte är gm med största sannolikhet.

Det är svårt att åka dit när det är helt omöjligt att bygga en rimligt scenario kring honom eller få ett vapen i händerna på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in