2023-04-29, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vad du syftade på? Distans antar jag. Det är väl det naturliga när du frågar något om det är hjätemodigt ljuga sig närmare GM?

Det jag menade med att ljuga sig hjältemodig är alltså att SE påstår sig springa efter för att hjälpa polisen. Hjältemodigt. Om han ljuger om livräddning så är det för att det är hjältemodigt försöka rädda liv. AH är en hjälte i min bok...

Nej distansen var inte poängen med språngmarschen och närmande med GM utan i det fallet var det beteendet...

På Sveavägen däremot så var det distansen...

Man kan närma sig GM på olika sätt
Citera
2023-04-29, 21:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej distansen var inte poängen med språngmarschen och närmande med GM utan i det fallet var det beteendet...

På Sveavägen däremot så var det distansen...

Man kan närma sig GM på olika sätt

Tror du att SE kom tillbaks till mordplatsen och snappade upp saker? Innan han klev in på Skandia?
Citera
2023-04-29, 21:19
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Okej så du tog bort att Engström återvänder till Skandia och redan då gjorde sig till ett vittne..

Det behövde inte dom andra två..

Det behövde inte SE heller.

Att han går tillbaka till Skandia tyder på att han är vittne. Det finns ingen anledning eller tvång för honom som gm att återvända dit.

Du har fortfarande inte skrapat på varför någon av de två jag tog upp inte kan ha varit gm.
Citera
2023-04-29, 21:22
Medlem
Citat:
Tror du att SE kom tillbaks till mordplatsen och snappade upp saker? Innan han klev in på Skandia?

Jag tror att han såg en del saker som GM...Vad han såg är omöjligt att veta

Sen vände han sig om efter ca 10-12 sek innan han nådde barackerna var det något vittne som vittnade om..

Han kan ha snappat upp en del...
Citera
2023-04-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det behövde inte SE heller.

Att han går tillbaka till Skandia tyder på att han är vittne. Det finns ingen anledning eller tvång för honom som gm att återvända dit.

Du har fortfarande inte skrapat på varför någon av de två jag tog upp inte kan ha varit gm.

Fast nu återvänder Engström till Skandia..

Det är fan det enda vi kan säkerställa honom..

Stämplar ut 23:19 och återkommer ca 23:35..

Ändra aldrig på det enda vi vet om Engström tack..
Citera
2023-04-29, 21:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag tror att han såg en del saker som GM...Vad han såg är omöjligt att veta

Sen vände han sig om efter ca 10-12 sek innan han nådde barackerna var det något vittne som vittnade om..

Han kan ha snappat upp en del...

Tror du GM SE kom tillbaka till mordplatsen innan han gick till Skandia? Han vet ju att Lisbet inte är skadad trots att GM träffade henne i ryggen. Han vet andra saker som inte kan ses från flyktvägen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-04-29 kl. 21:30.
Citera
2023-04-29, 21:30
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Det gjorde jag inte ens nästan. Det var inte alls det jag skrev.

Jag väntar fortfarande på att du ska ge bevis på att de andra inte är gm
Citera
2023-04-29, 21:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Det är inte säkerställt att han stämplar ut 23:19
Citera
2023-04-29, 21:31
Medlem
Citat:
Tror du GM SE kom tillbaka till mordplatsen innan han gick till Skandia? Han vet ju att Lisbet inte är skadad trots att GM träffade henne i ryggen. Han vet saker som inte kan ses från flyktvägen.

Vi vet att han återvänder till Sveavägen iallfall men själva brottsplatsen skulle isåfall bara ha en anledning....

Att han sköt i affekt och insåg vad han hade gjort och tänkt ge upp...

Kom till brottsplatsen och märkte att ingen tog notis av honom..

Engström tänkte : Va fan ingen verkar bry sig och ingen verkar ta notis av mig !

Sen backade han långsamt bort mot Skandia och nu gjorde han sig till ett vittne istället...

Spekulationer såklart...
Citera
2023-04-29, 21:32
Medlem
Citat:
Det gjorde jag inte ens nästan. Det var inte alls det jag skrev.

Jag väntar fortfarande på att du ska ge bevis på att de andra inte är gm

Jag kan inte bevisa att NF inte är GM men jag misstänker inte honom..

Nöjd ?
Citera
2023-04-29, 21:50
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Jag kan inte bevisa att NF inte är GM men jag misstänker inte honom..

Nöjd ?

BP då?

Jag är alltid lite lätt nöjd. Men jag fattar inte riktigt varför man ska misstänka SE heller. Vi kan inte veta vad han ljuger om, eller om det ens finns några lögner. Att då utgå från att han ljuger och inte då ta det korta steget och anta att han ljuger för uppmärksamheten, vilket är väldigt mänskligt, är extremt irrationellt. Särskilt med tanke på att han uppger saker som är omöjliga att känna till som gm, att det inte går att koppla ett mordvapen till honom, att man måste anta att flera olika vittnen har fel på förutbestämda delar, att tidslinjen är svår att få ihop med honom som gm osv.

Att en människa som kanske är gm syns med en liknande väska och kläder som mer än hälften av alla män bär väger väldigt lätt i jämförelse
Citera
2023-04-29, 21:55
Medlem
Citat:
BP då?

Jag är alltid lite lätt nöjd. Men jag fattar inte riktigt varför man ska misstänka SE heller. Vi kan inte veta vad han ljuger om, eller om det ens finns några lögner. Att då utgå från att han ljuger och inte då ta det korta steget och anta att han ljuger för uppmärksamheten, vilket är väldigt mänskligt, är extremt irrationellt. Särskilt med tanke på att han uppger saker som är omöjliga att känna till som gm, att det inte går att koppla ett mordvapen till honom, att man måste anta att flera olika vittnen har fel på förutbestämda delar, att tidslinjen är svår att få ihop med honom som gm osv.

Att en människa som kanske är gm syns med en liknande väska och kläder som mer än hälften av alla män bär väger väldigt lätt i jämförelse

Fast det där med omöjligt att veta är inte heller 100%

Sen är det inte bara att man misstänker att han ljuger utan vad han ljuger om....

Nästan allt jag tror att han ljuger om är speglingar på vad GM sett och rörelser...

Då blir det i min bok märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in