2023-04-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kärringen går på Sveavägen 23:19, det är lika besvärligt som att SE stämplar ut 23:19/23:20.

Det fanns vittnen som beskrev mördaren med detaljer från SE:s signalement. Så supervittnet kan finnas.

Ljuga sig närmare GM för att få uppmärksamhet? Va?

Ja det är många som menar att han placererar sig närmare brottsplatsen vid skotten t.ex..

Ljuger om språngmarschen...

Ljuger om "supervittnet" ..

Dessa saker är ju ett närmande till GM väl ?
Citera
2023-04-29, 20:05
Medlem
Citat:
Kärringen går på Sveavägen 23:19, det är lika besvärligt som att SE stämplar ut 23:19/23:20.

Det fanns vittnen som beskrev mördaren med detaljer från SE:s signalement. Så supervittnet kan finnas.

Ljuga sig närmare GM för att få uppmärksamhet? Va?

Jag tror alla i tråden gör en egen bedömning av Engströms hela berättelse...

Vi som misstänker Engström tror att han ljuger om det mesta...

Ni som tror att han är oskyldig tror att Engström berättar sanning om det mesta.

Svårare än så är det inte...
Citera
2023-04-29, 20:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Jo, nu ja. Tänkte om förhållandena kan ha varit annorlunda rörande motsvarigheter för 40 år sedan.

Jag undrar om det hänt något annat än nackskadan i början av åttiotalet. Han har avvikande inkomst i flera år. Om han brutit nacken och varit sjukskriven och rehabiliterats i åratal torde det framgått tydligare. Och han hade sannolikt inte kommit tillbaka till sin arbetsplats.
Ja, svackan i taxerad inkomst där är skum. Har för mig att på den tiden kunde man kvitta kapitalförluster och underskott av näringsverksamhet mot inkomst av tjänst. Kan han t.ex. ha sålt ett hus eller en bostadsrätt med förlust? Förlorat pengar på börsen? Sedan sade väl exfrun något om ett försök att starta eget tillsammans med en kompis också. Kan han ha köpt dyra apparater och sedan sket det sig?
Citera
2023-04-29, 20:17
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men om NF hade varit GM så hade han väl inte behövt ens lämna vittnesmål..

Eller hur tänker du själv ?

Varför skulle dessa två ens göra sig kända till polisen om dom var GM..

Det är stor skillnad än för Engström som är "tvingad" att göra sig till ett vittne

Det hade inte SE heller.

Han är inte tvingad till det. Han kan gott spela att han redan var något kvarter bort när mordet skedde och inget märkte. Därefter kan han vänta och se om polisen tar kontakt med honom för att fråga om han sett något

Hans beteende är något ni själva skapt genom att kolla på honom genom gärningsmannaglasögon och sedan förklara hans beteende utifrån den premissen. Han är på inget sätt tvingad att själv ange sig som vittne.
Citera
2023-04-29, 20:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag tror alla i tråden gör en egen bedömning av Engströms hela berättelse...

Vi som misstänker Engström tror att han ljuger om det mesta...

Ni som tror att han är oskyldig tror att Engström berättar sanning om det mesta.

Svårare än så är det inte...

Fast nu var du ju inne på att det inte var ljugandet utan ljugandet ihop med andra saker som är så konstigt. Men när jag debunkar det andra då är det tillbaka på lögnerna?

Ljuger sig närmare GM för uppmärksamhet? Va?
Citera
2023-04-29, 20:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Om SE är GM. Måste han då inte ha varit tillbaka på mordplatsen för att snappa upp det han vet som inte GM kan veta? Känns som han iaf måste ha hört andra vittnen.

En sak han vet 23:40 är att Lisbet inte är död eller skadad trots ett skott som träffar i ryggen. Plus allt det uttjatade.

Vad tror ni i SEkten? Var GM SE tillbaka till mordplatsen?
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-04-29 kl. 20:24.
Citera
2023-04-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det hade inte SE heller.

Han är inte tvingad till det. Han kan gott spela att han redan var något kvarter bort när mordet skedde och inget märkte. Därefter kan han vänta och se om polisen tar kontakt med honom för att fråga om han sett något

Hans beteende är något ni själva skapt genom att kolla på honom genom gärningsmannaglasögon och sedan förklara hans beteende utifrån den premissen. Han är på inget sätt tvingad att själv ange sig som vittne.

Okej så du tog bort att Engström återvänder till Skandia och redan då gjorde sig till ett vittne..

Det behövde inte dom andra två..
Citera
2023-04-29, 20:25
Medlem
Citat:
Fast nu var du ju inne på att det inte var ljugandet utan ljugandet ihop med andra saker som är så konstigt. Men när jag debunkar det andra då är det tillbaka på lögnerna?

Ljuger sig närmare GM för uppmärksamhet? Va?

Ja fast misstankarna börjar med att man tror Engström ljuger..

Sen om det finns signalement eller tidsmässigt som stämmer så stärker det ju misstankarna...

Inget konstigt väl ?

Ja om han ljuger om dom sakerna jag skrev så ljuger han ju sig närmare GM .
Citera
2023-04-29, 20:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Okej så du tog bort att Engström återvänder till Skandia och redan då gjorde sig till ett vittne..

Det behövde inte dom andra två..

Fast SE hade ju sagt till väktarna att han kom fram efter mordet. Han behöver inte kontakta polisen dagen efter och göra sig till vittne. Han har ju då sitt försvar redan färdigt. "Nej men jag såg ju aldrig mordet, jag kom fram efter, sen pratade jag med väktarna på Skandia".
Citera
2023-04-29, 20:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja fast misstankarna börjar med att man tror Engström ljuger..

Sen om det finns signalement eller tidsmässigt som stämmer så stärker det ju misstankarna...

Inget konstigt väl ?

Ja om han ljuger om dom sakerna jag skrev så ljuger han ju sig närmare GM .

Vad ljuger honom närmare mördaren? Jag förstår inte. Han ljuger sig inte närmare med livräddning eller språngmarsch.
Citera
2023-04-29, 20:29
Medlem
Citat:
Fast SE hade ju sagt till väktarna att han kom fram efter mordet. Han behöver inte kontakta polisen dagen efter och göra sig till vittne. Han har ju då sitt försvar redan färdigt. "Nej men jag såg ju aldrig mordet, jag kom fram efter, sen pratade jag med väktarna på Skandia".

Fast då har han ju redan bekräftat att han var där han var ..Alltså är han fast på Sveavägen runt 23:21

NF behöver ju inte det..

Är det inte en viss skillnad tycker du ?
Citera
2023-04-29, 20:35
Medlem
Citat:
Vad ljuger honom närmare mördaren? Jag förstår inte. Han ljuger sig inte närmare med livräddning eller språngmarsch.

Menar vi nu att han ljuger hypotetiskt ?

Isåfall så börjar han ljuga sig närmare på Sveavägen...Alltså närmare GM..

Om han ljuger om språngmarschen så ljuger han sig isåfall närmare GM genom att göra samma sak som GM ...Alltså springa i gränden med liten väska även om det är minuter ifrån..

Om han ljuger om supervittnet så lägger han till saker som ett vittne påstod att han sett att GM hade som signalement, även om Engström menade att han tror sig blivit förväxlad

Man kan ju faktiskt påstå att han lyckades isåfall eftersom han nu är oskyldig misstänkt GM..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in